Kaikki levis käsiin, sattuu ja v****taa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiivi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mies illalla sanoi että luultavasti siks ei ole ollut oma itsensä kun on "joutunut" olemaan kotona jo 5kk meijän kanssa, ja haluaisi päästä töihin, mies ei kuulemma kestä jos ei pian pääse töihin. Sanoi myös itse että tämä syy ei kyllä oikeuta siihen mitä on tehnyt.

Itsekkin täytyy kyllä sanoa että omat hermot on ollu aikas tiukoilla viime aikoina kun toista näkee melkeen 24/7, välillä tarttis saada hengähdys taukoa.

Olemme miehelle tärkeintä tässä maailmassa ja ei halua joutua eroon meistä.
Pyysi anteeksi viime aikaista käytöstään ja lupasi ettei pura enää kiukkuaan muhun.

Sovittiin että kuulostellaan tätä tilannetta tässä jonkun aikaa että mihin suuntaan kääntyy. ja koitetaan kumpikin saada sitä omaa aikaa aina sillon tällöin.

Nyt laittamaan lapsille aamupalaa tulen kohta takas jos jollain kysyttävää..

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
No mies illalla sanoi että luultavasti siks ei ole ollut oma itsensä kun on "joutunut" olemaan kotona jo 5kk meijän kanssa, ja haluaisi päästä töihin, mies ei kuulemma kestä jos ei pian pääse töihin. Sanoi myös itse että tämä syy ei kyllä oikeuta siihen mitä on tehnyt.

Itsekkin täytyy kyllä sanoa että omat hermot on ollu aikas tiukoilla viime aikoina kun toista näkee melkeen 24/7, välillä tarttis saada hengähdys taukoa.

Olemme miehelle tärkeintä tässä maailmassa ja ei halua joutua eroon meistä.
Pyysi anteeksi viime aikaista käytöstään ja lupasi ettei pura enää kiukkuaan muhun.

Sovittiin että kuulostellaan tätä tilannetta tässä jonkun aikaa että mihin suuntaan kääntyy. ja koitetaan kumpikin saada sitä omaa aikaa aina sillon tällöin.

Nyt laittamaan lapsille aamupalaa tulen kohta takas jos jollain kysyttävää..

Oisko hää jonkin verran masentunut?

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:

Oisko hää jonkin verran masentunut?

Kysyin tätäkin mieheltä, mutta ei kuulemma tai sitten ei tiedä sitä, ei kuulemma koskaan ole ollut masentunut.

uskon kyllä että kun mies on ollu melkeen ku työnarkomaani ja nyt sitten ei töihin pääse ja kotonaki rupee kaikki olee tehty mitä nyt on voinu tehä, ni kai sillä jotain pientä vois olla.

Aika järkeenkäypä selitys kyllä mieheltäsi.Jos on tottunut tekemään aina töitä niin työttömyys voi käydä pidemmän päälle psyykkeen päälle.Meillä isäntä rupee hyppimään jo seinille kesäloman aikana jos "joutuu" koko kuukauden olemaan " toimettomana".Siksi ollaan ratkaistu ongelma niin että pitää kesäloman kahteen otteeseen,alkukesästä 2 viikkoa ja loppukesästä 2 viikkoa.
Ja tosiaan te molemmat tarvitsette sitä omaa aikaa.Mutta kaikkein eniten te tarvitsette sitä yhteistäaikaa,ilman lapsia.Ihan just nyt ei varmaan onnistu mutta vaikka tuossa 6 kuukauden päästä voisitte lähteä kahdestaan esim.kylpylään.Se on tärkeää välillä hoitaa sitä parisuhdetta ilman niitä ihania kullannuppuja =).
Paljon tsemppiä teille,kyllä kaikki vielä hyväksi kääntyy.

Mun on pakko sanoa että mä en ikimaailmassa vois olla miehelleni noin rauhallinen ja tyyni ja anteeksiantavainen tuossa tilanteessa.

JOS mun mies vikittelisi kaveriani ja lähentelisi häntä, niin siitä jo nostaisin miehen seinälle ja ravistelisin kunnolla. Mutta JOS vielä muutama viikko tapahtuman jälkeen mies hinkuisi kaverini perään ja ilmoittaisi vielä suunnittelevansa pettämistä... no, olis miehellä kengän kuva takalistossaan.

Lisään vielä että vaikka mun silmissä tuo kaveri on syytön, niin on hänessäkin kyllä ihmettelemistä. Jos mun kaverini mies alkais mua vokotella, niin aika hemmetin heti tekisin asiaan stopin. Ihme touhua pönkittää omaa itsetuntoaan antamalla kaverinsa miehen jatkaa tommosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Aika järkeenkäypä selitys kyllä mieheltäsi.Jos on tottunut tekemään aina töitä niin työttömyys voi käydä pidemmän päälle psyykkeen päälle.Meillä isäntä rupee hyppimään jo seinille kesäloman aikana jos "joutuu" koko kuukauden olemaan " toimettomana".Siksi ollaan ratkaistu ongelma niin että pitää kesäloman kahteen otteeseen,alkukesästä 2 viikkoa ja loppukesästä 2 viikkoa.
Ja tosiaan te molemmat tarvitsette sitä omaa aikaa.Mutta kaikkein eniten te tarvitsette sitä yhteistäaikaa,ilman lapsia.Ihan just nyt ei varmaan onnistu mutta vaikka tuossa 6 kuukauden päästä voisitte lähteä kahdestaan esim.kylpylään.Se on tärkeää välillä hoitaa sitä parisuhdetta ilman niitä ihania kullannuppuja =).
Paljon tsemppiä teille,kyllä kaikki vielä hyväksi kääntyy.

Kuopushan on nyt 11kk ja kertaakaan ei ole ollut hoidossa jos nyt ei lasketa mukaan sitä että käytiin ultrassa ja silloin lapset oli äidilläni. Itsekkin kaipaisi sitä että lapset ois edes yhden yön kyläilemässä.

Ja nyt sitten viime aikana on ollu niin että minä olen hoitanut melkeen kokonaan lapset, ja tähän asiaan mies lupasi muutosta.

Wiiwi, miksi sä teet kaiken siellä kotona?
Ymmärrän jos mies masentunut jne. mutten tajua, kun koko aika kerrot kuinka SINÄ:
-teet aamupalaa
-laitat lapset nukkumaan
-et saa päiväunia
-et saa nukuttua
-olet kuskina

Niin, mitä se sun miehesi siellä kotona tekee??
Makaa masentuneena, kannattas käydä lääkärillä.

Jos ei masennusta, niin en tod ymmärrä.
Ja kun ei mies tee mitään, mikä estää häntä lähtemästä ulos, niin ette sitten näe 24/7

Minä myös täällä koko stoorin seuranneena. Juttu lähti käsistäsi mieheltäsi, joskus kännissä sellaista tapahtuu. Missään nimessä en miehesi käytöstä hyväksy.

Uskon kuitenkin täysin tuohon kun sanoi että kotonaolo stressaa. Minun mieheni on myös ns. "työnarkomaani". Kesäloman ajan jaksaa kotona olla kunhan vain välillä pääsee pariksi tunniksi mpverstaalleen hommiin. Töitä on saatava tehdä jotta kotona jaksaa. Tiedän että miehelläni olisi aivan varmasti hermo kireällä jos vastaavassa tilanteessa ap:n miehen kanssa olisi. Jotkut ihmiset vain ovat tälläisiä.

Elämää helpottaa se että antaa miehen välillä puuhastella omia, mielellään ihan fyysisiä hommiaan ja purkaa energiaansa siihen. Teidän yhteinen, mieluinen, parisuhdeaikakin helpottaa tilannetta. Tietysti nyt suhteutettuna tämänhetkiseen perhetilanteeseenne, perhe ja lapset kuitenkin tärkein.

Ei kannata luovuttaa nyt. Miehesi ei kuitenkaan tehnyt mitään peruuttamatonta. Kaikilla on joskus vaikeaa ja hän kuitenkin pahoitteli ylilyöntiään kovasti. Uskon että saatte vielä liittonne toimimaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja sera:
Ymmärrän jos mies masentunut jne. mutten tajua, kun koko aika kerrot kuinka SINÄ:
-teet aamupalaa
-laitat lapset nukkumaan
-et saa päiväunia
-et saa nukuttua
-olet kuskina

Ja kun ei mies tee mitään, mikä estää häntä lähtemästä ulos, niin ette sitten näe 24/7

Täysin samaa mieltä! Ihmiset kohtelee niinkuin annat kohdella, nyt Wiiwi omanarvontunto kunniaan .

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mun on pakko sanoa että mä en ikimaailmassa vois olla miehelleni noin rauhallinen ja tyyni ja anteeksiantavainen tuossa tilanteessa.

JOS mun mies vikittelisi kaveriani ja lähentelisi häntä, niin siitä jo nostaisin miehen seinälle ja ravistelisin kunnolla. Mutta JOS vielä muutama viikko tapahtuman jälkeen mies hinkuisi kaverini perään ja ilmoittaisi vielä suunnittelevansa pettämistä... no, olis miehellä kengän kuva takalistossaan.

Mä en oo sanonukkaa että oisin ollu rauhallinen ja tyyni, kyllä tässä nyt on raivottu ihan tarpeeksi ja se ei tuota tulosta vaan rauhallinen keskustelu, mutta kuitenkin vakavalta pohjalta.

ja tuota vikittely juttua en pui nyt enempää koska sillon käytiin tosi vakava ja rakentava keskustelu kun tämä oli tapahtunut.

Usein täällä näkee vastaanlaisia kirjoituksia, säälitään miestä kun se on masentunut tms.
Huh..
Ei ne miehet kuitenkaan ole meidän lapsia!!! Ei niiltä tarvi hyväksyä mitään murrosikäisen kiukuttelevaa käytöstä.
Jos ei pysty elämästään (ja käytöksestään) ottamaan täyttä vastuuta niin se on säälittävää!
Sitten vielä paasataan kotona, hyvä ettei persettä käydä pyyhkimässä. Voi voi...

Wiiwille jaksamisia! Ole nyt jämptinä ukkos kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja sera:
-teet aamupalaa
-laitat lapset nukkumaan
-et saa päiväunia
-et saa nukuttua
-olet kuskina

Niinkuin tuossa kerroin jo että tähänkin saadaan muutos, eli mies on ennen ollut mukana tässä kodin ja lastenhoidossa ja nyt siis ei ole ollut, mutta lupasi tähänkin muutosta. tällä hetkellä mies on nukkumassa kuopuksen kanssa ja minä hoidin sillä välin asioita, jotka helpompi kun kuopus nukkuu.Kuopuksella kun on eroahdistusta.

ja lapsien nukkumaanlaitto menee niin että laitan kuopuksen sänkyyn ja nukahtaa sinne itsekseen, ja esikkokin menee itse nukkumaan. Mies luki eilen iltasadun pojalle.

Niin ja piti vielä lisätä että oli puhe myös miehen juomisesta mikä siis myös on nyt lisääntynyt viime aikoina, sitä vähennetään ja kun synnytys lähestyy niin ei juo ollenkaan. Ja mies on ihan tosissaan haluamassa muuttua, koska ei halua erota. Tietää myös sen että minä olen ihan tosissani että jos muutosta ei rupea tapahtumaan niin lähden pois, koska silloin on helpompi olla yksin, kun ääliön kanssa.

Petti se, ei tästä taida olla epäilystäkään. Mutta sitäkin pahempi oli se tapa jolla se sen teki. Tainnut ap kokonaan unohtaa mitä on tapahtunut, pitäisköhän sun lukea omat juttus uudestaan että muistuu mieleen. Ei sillä että haluaisin että eroatte, haluaisin vaan että lopettaisit tuon kynnysmattoilun ja laitat miehes ojennukseen. Nyt mies tietää että mitä vain saa tehdä ja sä siedät ihan kaiken. Ja hoidat siihen päälle kodin ja lapset.

Toivon todella että onnistutte Wiivi:)...Ihan jo pelkästään teidän pienten lasten takia!! Nyt sun miehes tsemppaa vähän aikaa ihan tosissaan varmasti mutta varaudu myös wiivi siihen että takapakkia myös saattaa tulla ja myös melko varmasti myös tulee. Ole tiukkana nyt sen miehen kanssa,laitat sen todellakin siellä kotona hommiin,jossei töissäkään ole! Muuten miksi on työttömänä kotona? Ammatti? Uusi koulutus? Vaihtoehtoja piisaa...MIEHELLE EI TEE HYVÄÄ VAAN MAATA SIELLÄ KOTONA!!