.~:~.Kaikki kestoilijat tähän pinoon, hop hop!!!.~:~.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja willis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oma malli ja merinovilla, en nyt muista merkkiä ja vyöte tais hukkua, sähköpostin syövereistä tuo löytys, siis oma malli ainakin vaikuttas näin hyvältä, oma käyttäjä vasta mahassa. Tuon pojan kanssa kestoilin mutten käyttänyt villiksiä lain :D , jos tulen tämänkään kanssa käyttämään...kokeilen ainakin :D .

En o vielä uskaltautunu tutkimaan asiaa tarkemmin. Jotenkin tavatonta aktiivisuutta asia tuntuisi ensivaikutelman mukaan vaativan.

Senverran riehuin, että ostin jonkun imse vimse -paketin muutamine sisuskaluineen kirpparilta, kun halvalla sai. Olivat vaan niin pirun kovia pesun jäljiltä ne froteelätkätkin, että mietin voiko nuo haaruvälissä ipana oikeasti kulkea miellyttävän sorttisesti. Imukyky niissä varmaan on parempi käytettyinä jos vanhoista pyyhkeistä voi mitään päätellä - uudella pyyhkeellä saa lääppiä itseään vaikka kuinka, ja pyyhe kastuu kyllä mutta minä en kuivu. Mutta se karheus huolestuttaa.

Menevätkö ne kankaat jossain vaiheessa vanhoiksi tuommoisesta syystä?

:wave: Täällä yksi. Villahousuja käytän pojalla ihan lämmityksen vuoksi ja kai sitä voi kutsua myös tuplavarmistukseksi :D
Mummolta niitä oon tilannut ja nyt aattelin tehä ite niin saadaan oikean kokoisia :D Merinovillaa ovat.

Muoks. kestoja käytetään kyllä kuukautistenkin aikana, mut ei oo yhtä runsaat kuin tuolla ylläolevalla :D

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Alkuperäinen kirjoittaja huuhaa:
Käytättekö niitä kestoja myös kuukautisten aikana ja annatte kertyä kestositeeseen verta yli desin ennen kuin vaihdatte? Onko kostea olo?

Ompas sulla kuukautiset...
:flower:

Kyllähän siihen vaippaankin kertyy pissaa desi ennen kuin se vaihdetaan. Siksi kysyn, että teettekö itsellenne samoin? Mahtaa tuntua vauvasta epämiellyttävältä kun on märät rätit housuissa.

Osakestoilen, just vasta alottanut tän mein pojan kanssa. Taskuja ja aio:ta enimmäkseen käytössä, villahousuja ei vielä, mutta masukille meinasin hommata..

Meillä kestoillaan nykyään melkein kokonaan. Tsi-pul-taskuja ja sitten tuplaläppävaippoja babyidean merinovillisten kanssa. Ite tein yhet pöpat, mut ne ei olleet babyiden vertaiset, ja se kutomisen langanpöly laittaa mut aivastelemaan ihan kamalasti. Esikoisella yövaippana tuplaläppävaippa ja päällä popolinin kuoret.

En o vielä uskaltautunu tutkimaan asiaa tarkemmin. Jotenkin tavatonta aktiivisuutta asia tuntuisi ensivaikutelman mukaan vaativan.

Senverran riehuin, että ostin jonkun imse vimse -paketin muutamine sisuskaluineen kirpparilta, kun halvalla sai. Olivat vaan niin pirun kovia pesun jäljiltä ne froteelätkätkin, että mietin voiko nuo haaruvälissä ipana oikeasti kulkea miellyttävän sorttisesti. Imukyky niissä varmaan on parempi käytettyinä jos vanhoista pyyhkeistä voi mitään päätellä - uudella pyyhkeellä saa lääppiä itseään vaikka kuinka, ja pyyhe kastuu kyllä mutta minä en kuivu. Mutta se karheus huolestuttaa.

Pyllyä vasten kosteussuojaliina...siis esim coolmaxia tai ohutta fleeceä. Mä tehnyt tommosia erillisiä suiroja. Monien vaippojen sisäpinta on myös tällaisista tehtyjä, mutta jos ei niin ovat kyllä helppoja ja halpoja tehdä.
Ovat siis kankaita jotka pysyvät pintakuivana pyllyä vasten.

Minun kestoni ovat erilailla tehtyjä kuin vauvani kestot. Tarpeet ovat erit näissä kahdessa ihan eri asiassa.
Lapsen kestossa sen imun pitää imeä nopeasti ja paljon ja levittää se sitten niin ettei jää märäksi. Voin sanoa että pintakuivat kankaat ovat ihoa vasten kuivia oikeesti. Ihoa vasten voi toki laittaa samoja kankaita mutta naisten siteissä toimii myös ihan flanelli ihoa vasten mikä ei taas monella lapsella toimi. Naisen siteellä ei kauheesti ole tekemistä kun ei sitä verta sillei tule kuin lapselta pissaa, ja itsellä ainakin eriimuisia siteitä myös itselleni eri vuotopäiville. Ja liivinsuojia olen kanssa tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:

Pyllyä vasten kosteussuojaliina...siis esim coolmaxia tai fleeceä. Mä tehnyt tommosia erillisiä suiroja. Monien vaippojen sisäpinta on myös tällaisista tehtyjä, mutta jos ei niin ovat kyllä helppoja ja halpoja tehdä.

Mä ostin Eurokankaasta kuivaliinakangasta ja leikkekin paloiks. Toimii paljon paremmin kuin esim. ne paperiset. Ei tarvii siksakata, niinkuin ei mikrofleeceäkään. Jos jompikumpi ei sovi, kannattaa kokeilla toista. Kaikille ei sovi molemmat :D

Meillä täyskestoillaan päivisin, mutta öisin käytetään välillä kertiksiäkin. Esikoinen kestoili puolivuotiaasta (silloin vasta keksin asian ) ja kuopus on kestoillut siitä asti, kun on meille tullut. Hetki ensin kertisteltiin, kun ei tiedetty, onko muksulla jotain loisia, mutta lapsen pylly meni aivan rikki.

Villahousuja olen tehnyt kaapit täyteen, enkä nyt ymmärrä, mitä niillä kaikilla tekisin. :) Novitan Huopasesta olen tykännyt lankana eniten.

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Meillä täyskestoillaan päivisin, mutta öisin käytetään välillä kertiksiäkin. Esikoinen kestoili puolivuotiaasta (silloin vasta keksin asian ) ja kuopus on kestoillut siitä asti, kun on meille tullut. Hetki ensin kertisteltiin, kun ei tiedetty, onko muksulla jotain loisia, mutta lapsen pylly meni aivan rikki.

Villahousuja olen tehnyt kaapit täyteen, enkä nyt ymmärrä, mitä niillä kaikilla tekisin. :) Novitan Huopasesta olen tykännyt lankana eniten.

Myy miulle. :D Olen tosi onneton neuloja mutta haluisin kyllä ihania villaisia vaippapöksyjä!

Yhteistyössä