kaikki apu tarpeen!! *itkettää* kaikki kaatuu niskaan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -AP-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
Tiedätkö, tulee vielä päivä, jolloni tämä kaameus on vain KARMEA muisto.. tulee vielä päivä, jolloni olet onnellinen.. :hug:

Kiitos, kyllä yritän jaksaa sukoa että tästä on pakko seurata jotain hyvääkin joskus, tai ehkä tän oli tarkotus tapahtua nyt eikä myöhemmin! Ajattelin lähtee opiskelemaan!!

Sitä saa miten pelaa....... turha nyt on ruikuttaa kun asiat olet laittanut sekaisin.
Eli asioista järjestelemään. Ei siinä ruikutukset auta. Härkää sarvista ja kissa pöydälle.
Kyllä se elämä siitä voittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
Nyt otat asenteen.. tästä selvitään! Ajattelet, että muutto on uuden alku.. ei vanhan loppu.. vaan ehdottomasti uuden alku..!!

näin yritän tehdä, ajattelin aloittaa lisä opinnot!! koska nyt siihen tulee "mahdollisuus" jota en olisi voinut tehdä talolainan kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja -AP-:
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
Jos mies ottais talon lainan kokonaan omiin nimiinsä. ts. ostais sut ulos? Saisitte pitää kodin.

ei voi, mies ei ole millään tavalla lainassa mukana alunperinkään, luottotiedot nääs.

Kaksi holhottavaa moniongelmaista jälleen löytäneet toisensa. Yllättävää.

Alkuperäinen kirjoittaja kuukkeli:
Sitä saa miten pelaa....... turha nyt on ruikuttaa kun asiat olet laittanut sekaisin.
Eli asioista järjestelemään. Ei siinä ruikutukset auta. Härkää sarvista ja kissa pöydälle.
Kyllä se elämä siitä voittaa.

Olen yrittänyt enkä ole vieläkään luovuttanut nyt vaan ei enää ole vaihtoehtoja, talo myyntiin ja se siitä. Sehän se onkin kun liian pitkään yritin itse ja aivan väärällä tavalla!!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja -AP-:
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
Jos mies ottais talon lainan kokonaan omiin nimiinsä. ts. ostais sut ulos? Saisitte pitää kodin.

ei voi, mies ei ole millään tavalla lainassa mukana alunperinkään, luottotiedot nääs.

Kaksi holhottavaa moniongelmaista jälleen löytäneet toisensa. Yllättävää.

voi olla noinkin, mutta nyt pidän pienen paussin!!

Jääkö talosta voittoa? Että saat sitten kuitattua noi lainat pois? Sitten vaan uuden elämän alkuun, kyllä se siitä iloks muuttuu. Kukaan ei kuitenkaan ole kuollut tai sairas.

mun mielestä kuullostaa hurjalta että myytte talon (yli 100 000e talon kuitenkin, eikö?), muutaman 10 000e velan takia, vai onko teillä talolainakin jo siinä pisteessä että se on pakko maksaa kokonaan??? Tuli vaan mieleen että kun onhan näitä muitakin kuin pankki mistä saa tuon muutaman 10 000e lainaa esim. gemoney tms... Onhan nekin kalliita lainoja, mutta olis sentään sellainen että sais kaikkilainat samaan paikkaan ja ne eivät ole vielä erääntyneet...

Hitsi, en ikinä ottais miestä jolla luottiedot menneet, en ainakaan ostais taloa sellasen kanssa. Kauheen monella nykyään noi luottotiedot menny, siihen kuitenkin vaaditaan aika paljon... Just pari päivää kuulin jonkun miehen puhuvan puhelimessa bussissa, yritti tilata sellasta soneran läppäriä jonka saa kuukausimaksulla, ja siellä bussissa se mies selitteli yksityiskohtasesti miten luottotiedot menny, kuinka isot summat ja kenelle ne velat on... Säälittävää sanoisin minä!

Itekin olen pikavippejä ottanut ja tyhmänä maksanut älyttömän korkeat korot kun olisin yhtä hyvin voinut sukulaiselta lainata, en vaan kehdannut. Mutta onneksi olen aina pystynyt maksamaan kaiken pois, tosin joskus myöhässä, mutta kyse vain muutamista satasista, en ikinä ottais montaa pikalainaa kerralla. Nyt en ikinä enää ota vippejä!

Tsemppiä ap:elle, toivottavasti sulla ei luottotiedot mee, menee elämä hankalaks jos sulla ja miehellä luottotiedot menny, vuokra-asunnon saantikin voi olla tosi vaikeaa.

Kaikki mikä on maallista, siis rahat talot autot... tännehän ne kumminkin jää kun aika tulee lähteä. Tämä yhteiskunta vaan on niin pitkälle maallistunut, kaikki pyörii rahan ympärillä, tai omaisuuden, että juuri ne tärkeimmät: oma ja läheisten terveys, hyvä parisuhde, riittävä ravitseva ruoka ja juoma,rauhaisa, sodaton maa asua, katto pään päällä ja puhtaat vaatteet, ovat liian monelle toisarvoisia asioita. Mitä siitä vaikka kaikki omaisuus menis, kunhan nuo edellämanitut olis tallella?
Kukaanhan ei oikeastaan OMISTA yhtään mitään... kaikki todellakin tänne jää ja mitään ei voi mukaansa ottaa kun kuolema koittaa. Ja rahakin on vain numeroita pankkitilillä, toisilla useampi numero, toisilla harvempi.

Meidän perheeltä meni kaikki kun firma kaatui vuosia sitten. Silloin tuntui että kaikki on loppu... mutta toisin kävi!!! Nyt meillä tuntuu olvan enemmän kuin silloin, nimittäin asiat tärkeysjärjestyksessä. Nyt ei ole luottotietoja, vuokralla asumme, rahaa on käytössä sopivasti (useimpien mielestä vähän), vouti vie aina jokaisen veronpalautuseuron joulun alla,mutta olemme onnellisempia kuin ennen taloudellista katastrofia.

Elämä voittaa, ja kun jotain menettää, voi huomata myöhemmin saaneensa joatin vielä arvokkaampaa tilalle!

Voimia ap:lle... aika parantaa haavat.

tuttuni on aikoinaan kaikilla vipeillä ja pikkulainoilla on ottanut itselleen yli 70 000 velkaa. korot juoksee koko ajan.
ryyppäsi ja pelasi.
Nykyään on raitis. Eikä pelaa enään.
Pankki ei myönnä lainaa vaikka takaajat löytyvät.

Perheessä toinen jää pian vauvan kanssa kotiin ja silloin ei enään ole tukea siis hänen tuloistaan. Toisen tulot menee kokoneen korkoihin.lainat eivät lyhene.

Yrittivät pitää talostaan kiinni. Tuttuni käynyt velkaneuvojalla.
Pitää vain yrittäää päästä velkajärjestylyyn että elämää pystyisi elämään.

Älä ap masennu. kyse kuitenkin vain rahasta. yritäkkää päästä velkajärjestelyyn. ota yhteyttä velkaneuvojiin ja selvitelkään asioita.
voimia

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
mun mielestä kuullostaa hurjalta että myytte talon (yli 100 000e talon kuitenkin, eikö?), muutaman 10 000e velan takia, vai onko teillä talolainakin jo siinä pisteessä että se on pakko maksaa kokonaan??? Tuli vaan mieleen että kun onhan näitä muitakin kuin pankki mistä saa tuon muutaman 10 000e lainaa esim. gemoney tms... Onhan nekin kalliita lainoja, mutta olis sentään sellainen että sais kaikkilainat samaan paikkaan ja ne eivät ole vielä erääntyneet...
Just. Että sinä neuvot pikavippien velkaannuttamalle vielä yhden koronkiskontamestan lisää.

Eiköhän tässä nyt perusongelmana ole se, että ei ole varaa maksaa kaikkia velkoja. Eli lyhentää asuntolainaa ja noiden pikavippien kanssa ei ole enää neuvotteluvaraa, ne on sitten ulosotossa. Lopputulos on silloinkin se, että talossa ei voi enää asua. On järkevämpää ja edullisempaa myydä talo kun on vielä aikaa kuin antaa se vasaran alle.

Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
Hitsi, en ikinä ottais miestä jolla luottiedot menneet, en ainakaan ostais taloa sellasen kanssa. Kauheen monella nykyään noi luottotiedot menny, siihen kuitenkin vaaditaan aika paljon... Just pari päivää kuulin jonkun miehen puhuvan puhelimessa bussissa, yritti tilata sellasta soneran läppäriä jonka saa kuukausimaksulla, ja siellä bussissa se mies selitteli yksityiskohtasesti miten luottotiedot menny, kuinka isot summat ja kenelle ne velat on... Säälittävää sanoisin minä!

Itekin olen pikavippejä ottanut ja tyhmänä maksanut älyttömän korkeat korot kun olisin yhtä hyvin voinut sukulaiselta lainata, en vaan kehdannut. Mutta onneksi olen aina pystynyt maksamaan kaiken pois, tosin joskus myöhässä, mutta kyse vain muutamista satasista, en ikinä ottais montaa pikalainaa kerralla. Nyt en ikinä enää ota vippejä!

Tsemppiä ap:elle, toivottavasti sulla ei luottotiedot mee, menee elämä hankalaks jos sulla ja miehellä luottotiedot menny, vuokra-asunnon saantikin voi olla tosi vaikeaa.

Olet tyypillinen esimerkki ihmisestä jolle raha on tärkeintä. Ja tiesitkö että LUOTTOTIEDOT ON PERSAUKISIA VARTEN!?

Mitä p****an väliä on luottotiedoilla? Parempi et KELLÄÄN ei olis ei tulis sellaisia ongelmia kun a.p:lla.

Luottotiedollisten on helppo elää yli varojensa, ja moni elää ja sitten voi huomata olevansa samas tilanteessa kun joku jota on säälitellyt, niin sinäkin voit joskus olla! Miltä sitten tuntuis kun miehes jättäis eikä kukaan huolis kun SULLA ei olis luottotietoja... siis naurettavaa että JOKU VOI lokeroida ihmisiä luottotietojen perusteella. Tiesitkö et moni on menettäny luottotiedot ihan ilman omaa syytään? Katsos kun elämä ei aina mene ihan suunnitelmien mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vihainen luottotiedoton:

Olet tyypillinen esimerkki ihmisestä jolle raha on tärkeintä. Ja tiesitkö että LUOTTOTIEDOT ON PERSAUKISIA VARTEN!?

Mitä p****an väliä on luottotiedoilla? Parempi et KELLÄÄN ei olis ei tulis sellaisia ongelmia kun a.p:lla.

Luottotiedollisten on helppo elää yli varojensa, ja moni elää ja sitten voi huomata olevansa samas tilanteessa kun joku jota on säälitellyt, niin sinäkin voit joskus olla! Miltä sitten tuntuis kun miehes jättäis eikä kukaan huolis kun SULLA ei olis luottotietoja... siis naurettavaa että JOKU VOI lokeroida ihmisiä luottotietojen perusteella. Tiesitkö et moni on menettäny luottotiedot ihan ilman omaa syytään? Katsos kun elämä ei aina mene ihan suunnitelmien mukaan.

Mielenkiintoista...kerrotko vielä minullekiin, miten ihmeessä voi ilman omaa syytään menettää luottotietonsa??? Mä ihan luulin, että järkevällä kuluttamisella ja olemalla sekaantumatta toistenkaan raha-asioihin (esim. takaajana) voisi välttyä luottotietojen menettämiseltä, mutta ilmeisesti olen väärässä. Voitko vähän kertoa, miten voisin yhtäkkiä yllättäen luottotietoni menettää, osaan sitten varoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vihainen luottotiedoton:

Mielenkiintoista...kerrotko vielä minullekiin, miten ihmeessä voi ilman omaa syytään menettää luottotietonsa??? Mä ihan luulin, että järkevällä kuluttamisella ja olemalla sekaantumatta toistenkaan raha-asioihin (esim. takaajana) voisi välttyä luottotietojen menettämiseltä, mutta ilmeisesti olen väärässä. Voitko vähän kertoa, miten voisin yhtäkkiä yllättäen luottotietoni menettää, osaan sitten varoa.

[/quote

Ei ehkä yhtäkkiä yllättäen, mutta eräs tuttavani menetti kun mies alkoikin juomaan ja joi kaikki rahat... asuntolaina kaatui siis vaimon niskaan, hän ei yksin sitä pystynyt hoitamaan.

Meillä isäpuoli väärenteli äidin nimikirjoituksia millon mihinkin papereihin, luottotiedot meni äipältä. Joten mitä jos kuitenkin te luottotiedolliset, jotka ette tiedä mistä puhutte, olisitte vaan ihan hiljaa. Tai menkää pätemään vaikka johonkin imetystä koskevaan alotukseen ;)

Noi edellämainitut tilanteet on ihan inhimillisiä, niitä ei voi kukaan etukäteen ennustaa. Siis joutuminen rikoksen kohteeksi tai läheisen alkoholisoituminen jne. Mutta se, että tilanne riistäytyy täysin käsistä ja ne luottotiedot menee, ei tapahdu kyllä ihan itsellään. Kun ongelmia tulee, niihin puututaan ajoissa ja tarvittaessa kovallakin kädellä. Se, että menettää luottotietonsa, tarkoittaa pitkäksi pitkäksi aikaa elämän hankaloitumista ja keinolla millä hyvänsä se tulisi estää. Siinä ei auta jäädä hyysäämään juoppoa miestä tai itkemään talon perään. Silloin pitää toimia ja pelastaa oma nahka! Todella on ihmisen omaa syytä, mikäli luottotietonsa menettää. Se kannattaisi teidä luottotiedottomienkin vihdoinkin myöntää. Ihminen tekee virheitä, sille ei voi mitään. Mutta virheistä voi oppia, vain tyhmät toistavat samat virheet yhä uudestaan ja uudestaan.

Yhteistyössä