Kaikenmaailman koira-asiantuntijat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lähdin äsken ulos koirani kanssa. Vastaan tuli naapurin eukko (alkoholisti-pilleristi), joka on äskettäin ottanut saksanpaimenkoiran pennun. Meidän koira on ns. pelkopurija, eli useinkin heiluttaa iloisesti häntäänsä vieraille koirille, ja lähelle tullessa hyökkää. Ja taatusti puree jos pääsee tarpeeksi lähelle. Sanoin tälle naapurin eukolle, että ei saa päästää lähelle! Jolloin se alkoi määkimään, että "tolleen sä just opetat sen pelkäämään!" Korotin ääntäni ja sanoin, että parempi kun et puhu mitään, kun et mistään mitään tiedä.
Siinä vaiheessa mun koira jo oli valmis tappamaan sen naapurin ämmän piskin. Sanoin vihaiseen sävyyn, että mun koirasta tuli pelkopurija samalla hetkellä, kun yhden tuttavan sekarotuinen sakemanni-husky hyökkäsi kotonamme koirani kimppuun ja puri sitä pahasti.
No se ämmä siinä vaan pyöritteli silmiään ja jupisi että opetan koirani tahallani pelkäämään, hänen koiransa on kuitenkin vasta 8 kk ikäinen jne. Sanoin että joo, tää on hyökänny viiden kuukauden ikäisen pennunkin päälle ja purrut... Lähdin siitä sit pois ja ajattelin, että ens kerralla en perkele varoita enää ketään, tulkoon vaan joku rakkinsa kanssa lähelle niin siitäpähän saa. Ei tarvii vinkua että opetan koirani pelkäämään =)

no kyllähän sen koira pitäisi opettaa pois tosta puremisesta.
En ala itse mitään vinkkejä kertomaan miten, kun en kuitenkaan ole mikään asiantuntija.

Tuossa tilanteessa tietenkin hyvä, ettet antanut toisen koiran tulla lähelle, jos et pysty estämään koiraasi puremasta, mutta oikeassa oli mielestäni naapurisikin, toisten koirien välttely ruokkii pelkoa.

Samaa mieltä jadalin kanssa.
Sinun pitäisi opettaa, että koirasi ei saa purra missään tilanteessa!
Ja hienoa, että kerroit että ei saa päästää, mutta koulutusta rakki vaatii

no kyllähän sen koira pitäisi opettaa pois tosta puremisesta.
En ala itse mitään vinkkejä kertomaan miten, kun en kuitenkaan ole mikään asiantuntija.

Tuossa tilanteessa tietenkin hyvä, ettet antanut toisen koiran tulla lähelle, jos et pysty estämään koiraasi puremasta, mutta oikeassa oli mielestäni naapurisikin, toisten koirien välttely ruokkii pelkoa.

Joo, mä en sit tiedä millä perusteella tuo koira oikein valitsee, nimittäin kaikille koirille se ei ole tollanen. Joidenkin kanssa se on ihan ylin ystävä. Mutta siis tuntemattomien koirien lähelle en uskalla päästää ainakaan ilman kuonokoppaa. Yleensä ihmiset on tajunneet ihan kivasti kun oon sanonu, että älä päästä koiraasi lähelle, tää puree. Ni tämä yks luupää vaan sitä piskiään hivuttaa lähemmäs ja inisee että mä tahallani sitä ja tätä...

Joo, mä en sit tiedä millä perusteella tuo koira oikein valitsee, nimittäin kaikille koirille se ei ole tollanen. Joidenkin kanssa se on ihan ylin ystävä. Mutta siis tuntemattomien koirien lähelle en uskalla päästää ainakaan ilman kuonokoppaa. Yleensä ihmiset on tajunneet ihan kivasti kun oon sanonu, että älä päästä koiraasi lähelle, tää puree. Ni tämä yks luupää vaan sitä piskiään hivuttaa lähemmäs ja inisee että mä tahallani sitä ja tätä...

TAhtomattasi ja tiedostamatta sä ehkä vahvistat koiran pelkoa, koira vaistoaa jos varaudut ja jännityt toisen koiran tullessa vastaan.
Mulla nyt pyörii hirveän viisas ajatus mielessä, mutten millään saa sitä ulos :mad:

Varoita vaan, eivät kaikki ole samanlaisia idiootteja...

No varoitan mä oikeesti, en tietenkään anna koirani ketään purra. Eikähän se pure ku toisia koiria eikä kaikkia niitäkään. Ihmisille tuo on maailma kiltein ja leppoisin ja kissoja rakastaa yli kaiken. Mutta tosiaan se sakemanni-huskyn hyökkäys muutti tuon ku toiseks koiraks, ennen toi heittäyty selälleen vieraiden koirien edessä...

Yhteistyössä