Kaiken uhalla kerron taas naapurista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

The titityy

Vieras
Sehän siis veti korsteenina röökiä odottaessaan lasta että syntyisi mahd. pian ja taka-ajatuksena oli se että pääsee juomaan kaljaa kunhan syntyy.
Eka lapsi 4v.

Noh, lapsi syntyi aikanaan ja imetti ehkä viikon. Sitten tuumasi että pitää jatkaa korvikkeella kun tuntuu pahalta imettää kun polttaa niin paljon.
Minä siihen kysyin että poltithan sinä odottaessakin. Vastasi että nyt se tuntuu pahemmalta kun lapsi on olemassa ja tietää miten tupakka vaikuttaa vauvaan.. :o

Nyt iltamassa kun kävin tupakilla, kuulin että kaljapullo sihahti auki, ei tarvi kytätä, kuulee muutenkin.

Koputtelin ovelle ajatuksena että poltetaan tupakit ja vaihdetaan kuulumiset. Ei avannut vaikka kuulin olevan keittiössä.
Ei siis uskaltanut kun oli varmaankin humalassa.

Äsken vauva siellä itki hillittömästi. Niin itki viikko sittenkin kun tiesin että emäntä on päissään.
Silloin oli pihalla humalassa ja kysyin että kuka vauvaa hoitaa kun olet humalassa. Tuumasi että sehän nukkuu. :/

Olen sitten ehkä naapuri-kyttääjä.. Kerroinpa kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Naapuri on sossun asiakas ja kertoilee siellä kaiken olevan mainiosti.
Jos minä jotain ilmoitan, niin:

1. uskooko sossu?
2. tuleeko kauhea naapuriviha?

1. ne ainakin tutkii asiaa
2. naapuri ei saa tietää kuka sinne on soittanu jos et kerro.

Ne tekee yllätyskäynnin...voit sanoa että mihin aikaan olis hyvä mennä(milloin on tilanne päällä) ja toisekseen ne ei tosiaan kerro ellet halua että kuka ilmoitti!!

lisätään viä...multa nimenomaan kysyttiin että haluatko olla piilossa...mä sanoin kyllä että en,sama se kun olin jo itse henk.koht koittanu tätä tapausta auttaa..

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
No saattaahan se naapuri olla vihanen jos saa tietää että sinä olet hänestä ilmotuksen tehnyt mutta painaako se vaakalaudalla enemmän kun pienen lapsen elämä?

Peesi tälle!
Mitä hiton väliä sellasen kännikalan ystävyydellä on loppujen lopuksi...se vauva vaan täytys saada turvaan ja pian!

Luulen että riittää taas vähäksi aikaa (viikoksi) että ärähdän sille aamulla.

Viikko sitten ärähdin ja piti hyvin matalaa ja hiljaista profiilia.
Sanoo syyksi kaljoittelulleen että on ongelmia miehen kanssa.
Se ukko on ihan luuseri. Ne riitelee kaikenaikaa ja sitten se äijä lähtee juomaan. Tämä tyttö soittelee hädissään perään ja turruttaa omaa pahaa oloaan kaljalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja se 4v!! hän on jo niin iso että aiva pahaa tekee,ei hän enää pysty unohtamaan mitä on nähny ja mitä on tapahtunu =(

Isompi lapsi on 4v. ja tämä uusi vauva on kuukauden vanha.

Viime kesä oli ilkeää katsottavaa kun naapurit pyöri humalassa lähes joka päivä, silloinen 3v. jaloissa. Vierasta sakkiakin oli lähes joka päivä mukana.
Silloinkin sanoin tälle naikkoselle että pahalta tuntuu tuon lapsen puolesta. Sanoi että ei se kärsi, ruuan saa, eikä sillä ole vaaraa.
Nyt talven oli rauhallista kun oli raskaana.

Oisko sulla mahdollista ottaa niitä lapsia hoitoon pariksi päiväksi?? Komentaisit kerta heitolla sen naisen miettimään mitä elämältään oikeen haluaa!!

Olen sanonut että voin ottaa lapset hoitoon silloin tällöin yöksi jos haluaa bilettää ja muut ajat pitäisi jaksaa olla selvänä.
Hieman huolettaa ottaa kuukauden vanhaa hoitoon, mutta kyllä minä pärjäisin.

Pitääkin ehdottaa heti huomenna. :)

En mielelläni tekisi mitään ilmoitusta lastensuojeluun, jotenkin haluaisin yrittää saada itse puhuttua tälle naiselle. Hänellä ikää 23v.

..ei se auta, että ärähdät... Se jatkaa samaa touhua taas vähän päästä... Mitä sitten kun joku ryyppykerta jotain sattuu, tuleeko sitten mieleen, että olisiko pitänyt ilmoittaa jonnekin asiasta...? On se vaan niin kumma, että täällä kyllä kirjotellaan näistä juopottelevista äideistä, mutta kukaan ei uskalla ilmoitusta tehdä, paskat teitä ne lasten olot kiinnosta, jos ette ilmoita!!!!!!!!!!!!!!!

Oisko sulla mahdollista ottaa niitä lapsia hoitoon pariksi päiväksi?? Komentaisit kerta heitolla sen naisen miettimään mitä elämältään oikeen haluaa!!

Olen sanonut että voin ottaa lapset hoitoon silloin tällöin yöksi jos haluaa bilettää ja muut ajat pitäisi jaksaa olla selvänä.
Hieman huolettaa ottaa kuukauden vanhaa hoitoon, mutta kyllä minä pärjäisin.

Pitääkin ehdottaa heti huomenna. :)

En mielelläni tekisi mitään ilmoitusta lastensuojeluun, jotenkin haluaisin yrittää saada itse puhuttua tälle naiselle. Hänellä ikää 23v.

Ei se ilta riitä...ehdota ihmeessä jos vaan pystyt hoitaan,ettehän te oo kaukana.Olis kyllä nyt niin tärkeetä että se tyttönen sais oikein kunnolla miettiä elämäänsä eteenpäin...se ei onnisu jos lapset pyörii jaloissa ja viinaa tekee mieli!!

Jos kaksi lasta on jatkuvasti ainoastaan päihtyneen aikuisen/aikuisten seurassa olisi asiasta varmaan syytä ilmoittaa.

Ja käsittääkseni lasten edun nimissä jokaiseen ilmoitukseen pitää reagoida.Kai tilanne jollain lailla tarkistetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Jos kaksi lasta on jatkuvasti ainoastaan päihtyneen aikuisen/aikuisten seurassa olisi asiasta varmaan syytä ilmoittaa.

Ja käsittääkseni lasten edun nimissä jokaiseen ilmoitukseen pitää reagoida.Kai tilanne jollain lailla tarkistetaan.

Kyllä joo,mutta asia erikseen tehäänkö sille mitää.Tulee niin kalliiksi ne huostaanotot yhteiskunnalle =( paska juttu,mutta näin on...lasketaanpa viinaveroa vähä lisää!

Vihainen vieras, olet erittäin oikeassa!
Tuo kyllä pelottaa että jos jotain sattuukin ja en ilmoittanut...

Kirjoitin tuon, koska itselläni on ns sukulainen, joka juopottelee lasten ollessa kotona.. Eräänä kertana kävi sitten niin, että tämä äiti oli juonut itsensä niin kaatokänniin, että oli kaatunut ja lyönyt pään sängyn laitaan.. Ei ollut taju lähtenyt, mutta oli siihen sammunut ja otsassa iso haava.. Lapsi oli herännyt, mennyt äidin luo ja tietysti säikähtänyt aivan hirveästi.. Oli alkanut huutaa tosi kovalla äänellä ja huutanut niin kauan, että seinänaapuri oli lopulta tullut pimpottamaan ovikelloa.. kun ei ollut avattu ja huuto jatkunut, niin oli soittanut poliisille. Poliisit menneet paikalle ja äiti ja lapsi löydetty makkarista, äiti sammuneena ja poika huutanut täyttä kurkkua äitiä... Naapurin kanssa sitten puhuin tapahtuneesta ja hän sanoi, että tämä juopottelu jatkunut jo kauan, lapsen itkua kuuluu öisin todella useasti ja äiti hoippunut humalassa pihalla.. Oli miettinyt, että olisiko ollut syytä ilmoittaa mutta oli sen jättänyt tekemättä.. Onneksi viimeisellä kerralla ilmoitti, olisi voinut sen tehdä kyllä aiemminkin.. Meillä ei ollutaavistustakaan, että siellä perheessä tällaista tapahtuu, osasi niin hyvin esittää kaiken olevan kunnossa...

Olin rohkea, soitin 112 ja kysyin päivystävää sosiaalityöntekijää.
Sellaista ei ollut ja tämä 112 vastannut setä otti tietoja ylös ja aikoi toimittaa eteenpäin.
Nyt yöllä kukaan ei mene tilannetta katsomaan kuitenkaan.
Huomenna joku ottaa minuun yhteyttä ja varmistaa että 'tarina' on tosi.
En tiedä sitten jatkotoimenpiteistä.

Yhteistyössä