Kai tämä on ihan laillista, vaikkakaan ei oikeudenmukaista :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Luuseri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Luuseri"

Vieras
Olen jo runsaat kaksi vuotta työskennellyt samassa firmassa kokopäivätyöntekijänä.

Siis ihan samoin kuin firman vakkaritkin. Nyt olen ollut saikulla jo runsaat kolme kuukautta, mutta kahden viikon päästä voisin palata töihin. Työllistävän firman pomo ilmoitti, että heillä ei ole mulle enää töitä.

Vuokratyönantaja ei ole vielä kommentoinut mitään, mutta lupasi selvittää asiaa.

Liittoonkin soitin ja lupasivat hekin selvitellä. Siellä sanoivat, että kyllä mutkin lasketaan ihan vakkariks kun olen jo noin kauan tehnyt siellä töitä.

Työni olen hoitanut täysin moitteettomasti, enkä kertaakaan tätä ennen ollut edes saikulla.

oon pätkä työläinen ja pitkään olin samalla työnantajalla ja sitten olin lääkärintodistuksella sairaslomalla niin pomo soitti mulle kotiin ja haukku mut, koska olin sijainen ja nyt se joutu hommaan sijaiselle sijaisen. Kai mäkin nyt tajuan miten kalliiksi se tulee?

Mulla on työsopimus vuokrafirman kanssa. Sopimuksessa lukee, että työsuhde on voimassa niin kauan kuin työllistävän firman kanssa on sopimus. Työpaikallani on kaksi muutakin saman vuokrafirman työntekijää.

No pomolla on oikeus irtisanoa miten huvittaa. Jos työpanos ei ole riittävä, kuten viimeiset 3kk. sulla se on ollut nolla, niin jo vain tuossa tapauksessa voi antaa kenkää persiiseen. Julmaa, mutta tajuat kai itsekin aiheuttavasi pelkkää tappiota. En minäkään kyllä tuollaista katselisi. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on työsopimus vuokrafirman kanssa. Sopimuksessa lukee, että työsuhde on voimassa niin kauan kuin työllistävän firman kanssa on sopimus. Työpaikallani on kaksi muutakin saman vuokrafirman työntekijää.
Luultavasti ihan laillista. Työllistävä firma kun on ostanut palvelun tolta vuokrafirmalta ja koska vuokrafirma ei - ilmeisesti ?? - ole pystynyt pitämään omaa osuuttaan sopimuksesta, sopimus voidaan purkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Luultavasti ihan laillista. Työllistävä firma kun on ostanut palvelun tolta vuokrafirmalta ja koska vuokrafirma ei - ilmeisesti ?? - ole pystynyt pitämään omaa osuuttaan sopimuksesta, sopimus voidaan purkaa.

Näin se minunkin käsittääkseni menee.
Meillä oli paljonkin noita vuokrafirmalaisia ja lähtöpassit meiltä tuli kyllä heti jos poissaoloja oli.

Jos mulla olis työsopimus tuon firman kanssa, he eivät vois tehdä mulle näin :-(

Ymmärrän kyllä, ettei minusta nyt ole ollut hyötyä. MUTTA minulla on vakava sairaus, jota en todellakaan olis halunnut, enkä millään tavalla ole sitä itselleni voinut aiheuttaakaan! Uutta työtä en voi hakea, koska sairaus vielä jatkuu.. pystyisin nyt muutaman viikon välillä olemaan töissä. Sitten taas saikku jatkuu.

Jos mulla olis työsopimus tuon firman kanssa, he eivät vois tehdä mulle näin :-(

Ymmärrän kyllä, ettei minusta nyt ole ollut hyötyä. MUTTA minulla on vakava sairaus, jota en todellakaan olis halunnut, enkä millään tavalla ole sitä itselleni voinut aiheuttaakaan! Uutta työtä en voi hakea, koska sairaus vielä jatkuu.. pystyisin nyt muutaman viikon välillä olemaan töissä. Sitten taas saikku jatkuu.
Toi on ihan totta, että jos sulla olisi työsopimus työllistävän firman eikä vuokrafirman kanssa, niin sulla työt jatkuisi. Ja jatkuisi vuokrafirmankin kanssa, jos työsopimuksessasi ei olisi tuollaista ehtoa. Kurja juttu kaikenkaikkiaan :(

Työllistävän firman ja vuokrafirman sopimus ei ole päättynyt, koska kaksi muuta on työllistävässä firmassa vielä töissä!
Koskeeko sama sopimus kaikkia kolmea työntekijää? Voihan olla, että vaikka työllistävä firma ei enää sua tarvitsekaan sinne töihin, vuokrafirma olisi velvollinen maksamaan sulle palkan.

Työllistävän firman ja vuokrafirman sopimus ei ole päättynyt, koska kaksi muuta on työllistävässä firmassa vielä töissä! [/quote

Onko teillä ns.yhteinen sopimus vai erilliset?
Meillä laitettiin aina vaihtoon työläinen jos työt kusi eli homma ei hoitunut.
Sopimusaika pysyi mutta kaverit vaihtui.

No senhän takia firmat juuri käyttävät kallista vuokratyövoimaa, että niistä pääsee helposti eroon heti kun tarvetta tai halua tulee. Ne eivät nähtävästi ole tykänneet sun poissaolostasi ja haluavat sut pois. Mun työpaikassa on myös paljon vuokratyövoimaa. Ne tulevat firmalle PALJON kalliimmaksi kuin vakkarit, mutta niissä on just tämä etu. Niistä pääsee helposti eroon. Vuokratyöläisillä on parempi palkka kuin meillä, mutta niillä on myös sitten heikommat "edut".

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Työllistävän firman ja vuokrafirman sopimus ei ole päättynyt, koska kaksi muuta on työllistävässä firmassa vielä töissä!
Koskeeko sama sopimus kaikkia kolmea työntekijää? Voihan olla, että vaikka työllistävä firma ei enää sua tarvitsekaan sinne töihin, vuokrafirma olisi velvollinen maksamaan sulle palkan.

Ei vuokrafirma taida maksaa palkkaa kuin tehdystä työstä.Yleensä tuntipalkka.

Mun tilalle on palkattu sijainen, jolla on työsopimus työllistävän firman kanssa.
Ja noin heillä on varmasti oikeus tehdäkin. Mutta sun kannattaa tosiaan selvittää, onko vuokrafirmalla mitään velvotteita sua kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan on:
No senhän takia firmat juuri käyttävät kallista vuokratyövoimaa, että niistä pääsee helposti eroon heti kun tarvetta tai halua tulee. Ne eivät nähtävästi ole tykänneet sun poissaolostasi ja haluavat sut pois. Mun työpaikassa on myös paljon vuokratyövoimaa. Ne tulevat firmalle PALJON kalliimmaksi kuin vakkarit, mutta niissä on just tämä etu. Niistä pääsee helposti eroon. Vuokratyöläisillä on parempi palkka kuin meillä, mutta niillä on myös sitten heikommat "edut".

Tää on se vuokrafirmojen liikeidea; helppoa mutta kallista tai vaikeaa ja edullista. Eka on vuokrafirman kautta otettava työntekijä ja jälkimmäinen oma rekrytointi. Riskit ja sen puute on hintaeron selitys.

Yhteistyössä