Kai se pitää sitte käynnistykseen valmistautua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orion-

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
21 085
4
38
:| Huomena kontrolliaika polille, painoarvion takia, ovat kai huomenna myös käynnistämässä, tai sitte tiistaina jos saan oman toiveeni käynnistyspäivästä esittää.

En millään tahtois käynnistykseen, mutta ei näytä vaavilla olevan mitään haluja tulla itekseenkään. Kaikenmaailman kotikonstejaki on kokeiltu. Aivan turhaan. : / :mad: Ei vissiin oo ees vielä laskeutunu, haluais varmaan olla mahassa juhannukseen asti... |O

herranen aika kun aika on mennyt nopeesti, vastahan sä plussasit! Mutta suuresti onnea orion, olen seurannut teidän pitkää taivalta lapsen saamiseksi, toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin :)

[QUOTE="aapeli";23602042]herranen aika kun aika on mennyt nopeesti, vastahan sä plussasit! Mutta suuresti onnea orion, olen seurannut teidän pitkää taivalta lapsen saamiseksi, toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin :)[/QUOTE]

Kiitos. Eiköhän kaikki mene hyvin vaikka käynnistämään joutuiski. Haluais vaan että tulis vielä itsekseen..

Mulla tosiaan saatiin vauvan kooksi viikolla 37+ 3,8-3,9kg. Rv 39+3 oli kontrolliaika äitiyspolilla missä tehtiin kokoarvio. tuon ensimmäisen mitan perusteella oli siis tulossa isokin vauva.
kontrollikäynnillä lääkäri sai vauvan mitaksi n. 4kg, toivotti hyvää päivänjatkoa ja tervetulleeksi takasin sairaalaan sit kun vauva päättää syntyä.

Muistelisin et sulla on povattu jokuaika sitten (viikko vai kaks) silloin vauvaa vajaa 4 kiloiseksi? Jos sun lantio ei ole mitenkään erityisen kapea, niin hyvin voi tuollainen nelikilonenkin mahtua tulemaan. En tosin ole seurannut sun raskauteen liittyviä asioita niin tarkasti että tietäsin mitä siihen kuuluu (esim tuon koon takia, saako olla sit minkä kokonen?)

(mulla ei muuten ollut mitään synnyttämisen merkkejä ennen kun n. vrk ennen synnytystä alkoi säännölliset kivuttomat supistukset, sen äippäpoli reissun jälkeen)

[QUOTE="harmaa";23602217]No oisko painolla jotain tekemistä asian kaa, ku ap en sen takii polille menos..[/QUOTE]

Saa kai sitä kysyä kun kiinnostaa. Kyllä niitä painoarvioita tehdään ilman mitään epäilyksiä isosta vauvastakin.

[QUOTE="harmaa";23602217]No oisko painolla jotain tekemistä asian kaa, ku ap en sen takii polille menos..[/QUOTE]

Varmastikin on. Kiinnostaisi vain tietää, että mitä painoarvioita on ap saanut aikaisemmin. Ihan helposti ei pelkän korkean painoarvion vuoksi käynnistetä, ellei se ole ihan todella korkea.

Viikko sitte painoarvio 3,7 tai 3,9kg polilla (otti kaks arviota), ja neuvolan arvio hitusen päälle 4kg. Rv 36 painoarvio oli n. 3580g.
Katsoopa nyt mitä ne tällä kertaa arvioi...sittenhän siitä käynnistyksestä päätetään.

Onko sulla jotain ettei saa tulla yli 4 kg vauvaa? Minkä kokoisia on ollut ennen vai onko ensimmäinen?

Mulla edellisestä arvioitiin laskettuna aikana painoksi 4kg ja laitettiin kotiin kasvamaan. Syntyi 41+1 itsekseen ja painoa oli 3620g.

Jos se painoarvio on nyt esim. 4kg luokkaa, niin todennäköisesti saat vielä jatkaa odottelua, ellei muita ongelmia ole. Ymmärrän hyvin, ettet haluaisi käynnistystä. Jaksuja!

Viikko sitte painoarvio 3,7 tai 3,9kg polilla (otti kaks arviota), ja neuvolan arvio hitusen päälle 4kg. Rv 36 painoarvio oli n. 3580g.
Katsoopa nyt mitä ne tällä kertaa arvioi...sittenhän siitä käynnistyksestä päätetään.

Onko sulla katottu kuinka tilava lantio on? Sehän merkitsee myös synnytyksessä, ei pelkästään vauvan paino.
Tosin itse myös mietin esikoista odottaessa käynnistääkö ne vai ei, mutta eivät onneksi käynnistäneet. tosin mulle lääkäri sanoikin että alakautta mahtuisi heittämällä tulemaan nelikilonen, vielä viisi kilonenkin tulisi mukavasti.

Esikoinen painoi syntyessään himpun päälle 4 kg.

Toivottavasti vauva ei kamalan isoksi ole kasvanut, tai ainakaan niinisoksi että sun lantio pistää vastaan ja saist odottaa rauhassa josko hän tulisi omalla aikataulullaan ulos.

Onko sulla jotain ettei saa tulla yli 4 kg vauvaa? Minkä kokoisia on ollut ennen vai onko ensimmäinen?

Mulla edellisestä arvioitiin laskettuna aikana painoksi 4kg ja laitettiin kotiin kasvamaan. Syntyi 41+1 itsekseen ja painoa oli 3620g.

Ensimmäinen kyseessä.
En mä tiedä että ois mitään erityistä...lantioki on hyväksi katsottu käsikopelolla.

ultrissa voi niitä heittojakin olla...mulla tokassa raskaudessa oli joskus rv 36 et vauva painaa la:na 4kg, saman arvion tekivät myös synnytyssalissa vielä pari tuntia ennen syntymää, vauveli painoi kaikkien yllätykseksi vain 3490g myös kolmannessa raskaudessa oli rv 38 painoarvio jo silloin 4kg eli syntymäpaino olis ollut lähempänä 4.5kg jos la olis syntynyt, käynnistivät 39+1 ja vauva syntyi 39+2 painoa 3680g

Yhteistyössä