Kai se on soitettava huoltomiehelle että tuilee vaihtamaan patterin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Star_Trek_Facepalm_by_Pulvinar.jpg

Meillä hälyttimestä lähtee katon sisälle johto, tuohon ei vissiin itse saa edes patteria vaihtaa.

Mikäs se tollanen häly sit on?

No kun tässä rapussa asui joskus yksi perhe minkä poika oli jonkun sortin pyromaani, niin sit taloyhtiö päätti että joka kerrokseen asennetaan palovaroittimet. Ne on tosiaan olleet yli 6 vuotta jo.

Mutta piipittäköön sit perkele, kai se patteri joskus loppuu. Minä en sitä vaihda kun se ei todellakaan asukkaiden hommia ole. Tuskin niihin asukkaat edes saa mennä räpeltämään.

Ja entäs jos mä vahingossa rikkoisin sen koko hälyttimen? Ei kai mun tarvitsisi sitä sitten korvata kuitenkaan? Jos se patterin vaihtaminen kerran ei kuulu huoltomiehen hommiin.

Meillä hälyttimestä lähtee katon sisälle johto, tuohon ei vissiin itse saa edes patteria vaihtaa.

Mikäs se tollanen häly sit on?

Ei nykyään saa uusiin taloihin muunlaisia palohälyttimiä asentaakaan, kuin juuri tuollaisia sähköverkkoon liitettyjä. Mutta on niissäkin sähkökatkosten varalta varaparisto, joka tulisi vaihtaa. Sen vaihtaminen on ihan yhtä simppeliä kuin kokonaan paristokäyttöiseenkin hälyttimeen.

[QUOTE="aapee";27727572]
Mutta piipittäköön sit perkele, kai se patteri joskus loppuu. Minä en sitä vaihda kun se ei todellakaan asukkaiden hommia ole. Tuskin niihin asukkaat edes saa mennä räpeltämään.[/QUOTE]

Piipittää kyllä vähintäänkin viikkoja. :D

Mutta hei, ihan tosissaan, vaihda ihmeessä se paristo. Minuutin homma ja saat rauhan. Ja laskuta vaikka se pariston hinta taloyhtiöltä, jos se hälytin kerran on yhteisissä tiloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27727629:
Piipittää kyllä vähintäänkin viikkoja. :D

Mutta hei, ihan tosissaan, vaihda ihmeessä se paristo. Minuutin homma ja saat rauhan. Ja laskuta vaikka se pariston hinta taloyhtiöltä, jos se hälytin kerran on yhteisissä tiloissa.

Mulla ei ole pattereita. Että kai tässä on sit lähdettävä kauppaan ostamaan, ettei vaan tarvitse huoltomiehiä häiritä.

No ei kyllä minunkaan mielestäni taloyhtiön yleisissä tiloissa olevaan palohälyttimeen kuulu kenenkään asukkaan patteria vaihtaa, ellei ole erikseen asukkaan kanssa sovittu, että näin toimitaan. Kyllä se on huoltomiehen tehtävä. Ketju aiheesta on siltikin turha...

[QUOTE="Mie vaan";27727784]No ei kyllä minunkaan mielestäni taloyhtiön yleisissä tiloissa olevaan palohälyttimeen kuulu kenenkään asukkaan patteria vaihtaa, ellei ole erikseen asukkaan kanssa sovittu, että näin toimitaan. Kyllä se on huoltomiehen tehtävä. Ketju aiheesta on siltikin turha...[/QUOTE]

Juu, mitään muita turhia ketjuja täällä ei olekaan kuin vain tämä :rolleyes:

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27729376:

Mitä? Kyllä se mulle ihan uusi asia oli, että muidenkin kuin omassa asunnossa olevien palohälyttimien paristot kuuluu asukkaan itse vaihtaa :O Mistä sitä kaikkea voi tietää. Mutta onneksi palsta tietää!

Yhteistyössä