Kai mies saa tulla synnytystapa-arvioon mukaan?

  • Viestiketjun aloittaja ii
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
No kyllä meillä on saanut tulla. Onhan se isänkin asia =)
Missä mielessä? Jos isä ehdottomasti on vaikka alatiesynnytyksen kannalla, ja äiti tahtoisi ehkäpä sektion - tai päinvastoin. Minusta synnytystapa-arvio on äidille suoritettava lääketieteellinen tutkimus. Ihan samalla tavalla kuin vaikkapa papa-koe, niin ei ole mun mielestä miehen asia.

Mun ruumiini on mun, vaikka siellä yhdeksän kuukautta osittan mieheni rakkauden hedelmää kannankin.
 
eikös synnytystapa arvio tehdä vähän "ronskimmin", ei ole ns perus sisätutkimus joka tehdään aina muuten raskaudenaikana?
ainakin näin muistelen omallakohdallani vuonna -02. Mies oli mukana, mutta lääkäri käski tutkimuksen ajaksi vähän kauemmas :eek:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
eikös synnytystapa arvio tehdä vähän "ronskimmin", ei ole ns perus sisätutkimus joka tehdään aina muuten raskaudenaikana?
ainakin näin muistelen omallakohdallani vuonna -02. Mies oli mukana, mutta lääkäri käski tutkimuksen ajaksi vähän kauemmas :eek:
Miksi miehen piti mennä kauemmas kun lääkäri tutki "ronskimmin"? :eek:
Tiedän että ronskimmin tutkitaan, siksi ehkä tahtoisinkin mieheni mukaan sinne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
eikös synnytystapa arvio tehdä vähän "ronskimmin", ei ole ns perus sisätutkimus joka tehdään aina muuten raskaudenaikana?
ainakin näin muistelen omallakohdallani vuonna -02. Mies oli mukana, mutta lääkäri käski tutkimuksen ajaksi vähän kauemmas :eek:
Miksi miehen piti mennä kauemmas kun lääkäri tutki "ronskimmin"? :eek:
Tiedän että ronskimmin tutkitaan, siksi ehkä tahtoisinkin mieheni mukaan sinne.
no kun aloin kans tuota miettiin, enkä muista yhtään! :eek: kun käski vielä miehen istumaan penkille, josta minusta näköyhteys itse alapäähän oli parempi, kuin jos olis istunu siinä mun vieressä missä ultran ajan :D
jotain se lääkäri sano että "kun ei ole kaunista katseltavaa" tai jotain tollasta...siitä on niin kauan että en tosiaan sanatarkkaan muista.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
eikös synnytystapa arvio tehdä vähän "ronskimmin", ei ole ns perus sisätutkimus joka tehdään aina muuten raskaudenaikana?
ainakin näin muistelen omallakohdallani vuonna -02. Mies oli mukana, mutta lääkäri käski tutkimuksen ajaksi vähän kauemmas :eek:
Miksi miehen piti mennä kauemmas kun lääkäri tutki "ronskimmin"? :eek:
Tiedän että ronskimmin tutkitaan, siksi ehkä tahtoisinkin mieheni mukaan sinne.
no kun aloin kans tuota miettiin, enkä muista yhtään! :eek: kun käski vielä miehen istumaan penkille, josta minusta näköyhteys itse alapäähän oli parempi, kuin jos olis istunu siinä mun vieressä missä ultran ajan :D
jotain se lääkäri sano että "kun ei ole kaunista katseltavaa" tai jotain tollasta...siitä on niin kauan että en tosiaan sanatarkkaan muista.
Hui hittolainen!
:(
En kyllä tahtois mitään "ronskimpaa" tutkimusta ja miehestäkin varmaan tuntuu aika kurjalta mut... Ennemmin niin ku ilman miestä.
 
mää
Alkuperäinen kirjoittaja HÄÄÄH!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Se ronskimpi tutkimus tarkoittaa varmaan sitä että lekuri tutkii myös peräaukon kautta..Ei siellä muuta " ronskia" tapahdu.
?!? Eihän?!
SOrmella vaan kokeilee häntäluun peräaukon kautta ei sen kummempaa. ELi mahtuuko vauva syntymään alakautta.
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja HÄÄÄH!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Se ronskimpi tutkimus tarkoittaa varmaan sitä että lekuri tutkii myös peräaukon kautta..Ei siellä muuta " ronskia" tapahdu.
?!? Eihän?!
SOrmella vaan kokeilee häntäluun peräaukon kautta ei sen kummempaa. ELi mahtuuko vauva syntymään alakautta.
Niin eikä sitä kaikille edes tehdä.
 
Ei se mikään ronskimpi tutkimus mitenkään ollut, vaan ihan perinteinen sisätutkimus ja tietenkin vielä ulkoinen tutkimus ja vauvan koon ultraus. Joissakin tapauksissa saatetaan kuvata lantio, jos epäillään liian kapeaa lantiota, mutta sitä yritetään vältellä. Isäkin oli mukana ja siltäkin kyseltiin kaikenlaista raskauteen liittyvää. Hyvät fiilikset jäi koko reissusta! Ja tämä tapahtui pari viikkoa sitten Naistenklinikalla. :heart:
 

Yhteistyössä