kai mä olen outo sit, mut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oma koti kullan kallis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oma koti kullan kallis

Vieras
kyllä me mahdutaan (vielä ainakin) tähän kolmioon neljän lapsen kanssa.

mihin ihmiset tarvii satoja neliöitä???

no kai se sitten on myös niin suuri plussa tää meidän piha joka on MAHTAVA. parikyt neliöö lisää ja paska piha, ni ei mitää järkee...

Mä ihmettelen myös, mihin tarvitsee kolmen-neljän hengen perhe kahta-kolmeasataa neliötä tilaa? Vai onko se sitten hienoa kun on isompi talo kun naapureilla/sukulaisilla?

Meitä on neljä 100 neliön talossa ja hyvin mahdutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oottekste niin köyhiä ettei oo varaa muuttaa isompaan?

joo, ollaan :D

on tässä sekin että nyt kun lapset on pieniä, niin mielummin käytetään aikaa niiden kanssa kun otetaan isompaa asuntolainaa ja tehtäis töitä niska limassa...ehkä reilu viisi vuotta vielä tässä näin...

Minkäikäisiä lapsia teillä on? Ja monenko neliön kolmio?
Me asutaan nyt väliaikaisesti 5 lapsen kanssa kolmiossa ja mulla kyllä räjähtää pää!
Missä teidän kaikki tavarat on? Miten säilytystila riittää kaikille vaatteille, pyyhkeille, lakanoille, leluille, harrastuskamoille?

Se että mahdutte kolmiossanne nukkumaan ja hoitamaan perushuollon (ruokailu,pyykkäys ym.) ei tarkoita sitä, että asunto olisi sopiva neljän lapsen perheelle. Lapsi tarvitsee kuitenkin tilaa leikkeihinsä ja joskus omaa rauhaa. Tietysti kolmiokin voi olla neliöiltään suuri. Jos lastenhuone on 70neliöinen niin mikäpä siinä :D Mutta kuitenkin hieno juttu, että mahdutte:)

meillä kans pieni talo: Kaks makkaria ja tupakeittiö+pesutilat tietty ja neljä lasta meilläkin. En tiedä, minä olen aina haaveillu pienestä talosta, en koskaan isosta. Ja hyvin mahdutaan tähän. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
on tässä sekin että nyt kun lapset on pieniä, niin mielummin käytetään aikaa niiden kanssa kun otetaan isompaa asuntolainaa ja tehtäis töitä niska limassa...ehkä reilu viisi vuotta vielä tässä näin...

Niska limassa? Kyllä meillä tehdään se sama 37,5 h viikossa joka tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Me asutaan nyt väliaikaisesti 5 lapsen kanssa kolmiossa ja mulla kyllä räjähtää pää!
Missä teidän kaikki tavarat on? Miten säilytystila riittää kaikille vaatteille, pyyhkeille, lakanoille, leluille, harrastuskamoille?

72 neliöö ja 8,6,5,1v.
ei meillä ole kyllä mitää säilytysongelmia,meillä on komerossa kaikki pyyhkeet ja lakanat ja niitäkin on IHAN LIIKAA kun ei oikeestaan tarvita niitä paljookaan,kun meillä on kuivausrumpu joka samantien kuivattaa lakanat kun pesen ne...niin tuo kuivausrumpu tekee jo kuivaustelineen verran tilaa ja sitten yks lasten sänky on vuodelaatikkona toisen sängyn alla, siitä tulee yhen sängyn verran lisää tilaa.meillä vanhemmilla on parvi olkkarissa jne...

Alkuperäinen kirjoittaja Miten niin:

Niska limassa? Kyllä meillä tehdään se sama 37,5 h viikossa joka tapauksessa.

mulle se olis niska limassa :) me hoidetaan lapset kotona ja kiva teen töitä 10h/vko.

72 neliöö ja 8,6,5,1v.
ei meillä ole kyllä mitää säilytysongelmia,meillä on komerossa kaikki pyyhkeet ja lakanat ja niitäkin on IHAN LIIKAA kun ei oikeestaan tarvita niitä paljookaan,kun meillä on kuivausrumpu joka samantien kuivattaa lakanat kun pesen ne...niin tuo kuivausrumpu tekee jo kuivaustelineen verran tilaa ja sitten yks lasten sänky on vuodelaatikkona toisen sängyn alla, siitä tulee yhen sängyn verran lisää tilaa.meillä vanhemmilla on parvi olkkarissa jne...

kun sit lapset haluaa tuoda kavereita?? mihin ihmeeseen ne mahtuu leikkimään ja puuhailemaan rauhassa

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:

72 neliöö ja 8,6,5,1v.

kun sit lapset haluaa tuoda kavereita?? mihin ihmeeseen ne mahtuu leikkimään ja puuhailemaan rauhassa

molemmat makuuhuoneet on lasten käytössä,eli lastenhuoneita.
onko se niin tavatonta, että kahdella lapsella yksi huone käytössä?

Me asutaan kolmiossa. Meillä ei tosin ole kuin yksi lapsi. Kohtuu hyvin tässä mahdutaan elelemään, säilytystilan puute on suurin ongelma. Haaveillaan toisesta lapsesta ja jos sellainen meille suodaan suht pian, niin aiotaan asua tässä sitten kahden lapsen kanssa. Ahdasta tulee varmaan olemaan.

Varmaan parin tai muutaman vuoden päästä aletaan katsomaan isompaa, todennäköisesti neliötä. Nyt ei kuitenkaan ole vielä siihen varaa, koska olen äitiyslomalla ja vajaan parin kuukauden päästä hoitovapaalla, joten rahaa tulee olemaan entistä vähemmän. Toisaalta ollaan kyllä sellaisia luonteiltamme, että emme tykkäisi, jos asumiskulut olisivat niin suuret, että kaikki muut ostokset pitäisi laskea sentin päälle.

mä en kestäis sitä että pitäis nukkua olohuoneessa. mikään ei saa mun pinnaa niin kireälle kuin se että huonekaluja on jokapaikassa.olen asunut ahtaasti kun esikoinen oli pieni. makkarissa oli pinnasänky,parivuode ja pakastin. pesukone oli keittiössä kun pesuhuone oli sellanen koppi.vaunut tukki eteisen jne. ei kiitos enää sellaista!

72 neliöö ja 8,6,5,1v.

Huhhuh, nostan kyllä hattua. Me ollan oltu tässä 74m2 asunnossa tammikuun puolivälistä asti ja ensi kuun lopussa pitäisi uuden kodin olla valmis ja päästään täältä pois.
Meillä on nytkin n. puolet tavaroista (esim. kaikki kirjat, yli puolet leluista, suurin osa astioista, tekstiilejä ja huonekaluja) varastossa ja me ei silti järjellisesti mahduta tänne...
Ja mun mielestä lapsilla tulee olla kotona omaa tilaa rauhoittua, meilläkään ei kyllä uudessakaan paikassa ihan jokainen saa omaa huonetta mutta johonkin koloon on aina mahdollisuus mennä ihan itsekseen. Jos meinaatte vielä 5v asua noin ahtaasti niin isommat lapset on kyllä sit jo aika isoja ja ehkä kaipaisivat omaa rauhaa eri tavalla kuin nyt.
Saanko udella mutta meinaatteko hankkia vielä lisää lapsia nykyiseen asuntoon? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
mä en kestäis sitä että pitäis nukkua olohuoneessa. mikään ei saa mun pinnaa niin kireälle kuin se että huonekaluja on jokapaikassa.olen asunut ahtaasti kun esikoinen oli pieni. makkarissa oli pinnasänky,parivuode ja pakastin. pesukone oli keittiössä kun pesuhuone oli sellanen koppi.vaunut tukki eteisen jne. ei kiitos enää sellaista!

no ehkä se meillä onkin että meillä ei ole niitä huonekaluja :).
meillä on parvisänky olkkarissa,jonka alla on sohva ja sitten on tv-taso,siis tollanen isohko lipasto johon saa tavaraa, mutta olkkarissa ei ole muita huonekaluja paitsi tollanen yks lasten lelulaatikko...
seinällä ikean lack hyllyt joissa kukkia :).

Neliöitä tärkeämpi asia on tilojen toimivuus. Meillä on 4mh, tupakeittiö, pieni kodinhoitohuone ja -kylppäri, sekä ISO eteinen, yhteensä 136m2. Sama huoneluku voisi olla kooltaan mitä tahansa 100-300 neliön väliltä, mutta meillä tämä on se pohjaratkaisu, mitä arvostamme itse. Tosin en tinkisi omasta rauhasta ja pihastakaan.

72 neliöö ja 8,6,5,1v.

Huhhuh, nostan kyllä hattua. Me ollan oltu tässä 74m2 asunnossa tammikuun puolivälistä asti ja ensi kuun lopussa pitäisi uuden kodin olla valmis ja päästään täältä pois.
Meillä on nytkin n. puolet tavaroista (esim. kaikki kirjat, yli puolet leluista, suurin osa astioista, tekstiilejä ja huonekaluja) varastossa ja me ei silti järjellisesti mahduta tänne...
Ja mun mielestä lapsilla tulee olla kotona omaa tilaa rauhoittua, meilläkään ei kyllä uudessakaan paikassa ihan jokainen saa omaa huonetta mutta johonkin koloon on aina mahdollisuus mennä ihan itsekseen. Jos meinaatte vielä 5v asua noin ahtaasti niin isommat lapset on kyllä sit jo aika isoja ja ehkä kaipaisivat omaa rauhaa eri tavalla kuin nyt.
Saanko udella mutta meinaatteko hankkia vielä lisää lapsia nykyiseen asuntoon? :D

tuskimpa vaan.

Yhteistyössä