Kai baarityöntekijälläkin on oikeus vapaa-aikaan

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Täällä on peräti kaksi baaria, toinen on mun työpaikka ja toisessa en pahemmin viihdy. No eilen sitten olin viihteellä siellä omalla työpaikalla. Meillä oli siinä porukka pöydässä. No monta kertaa illan aikana eräs nainen yritti tukkia meidän pöytään varsinkin silloon, kun joku meidän porukasta oli muualla. Mä sanoin monta kertaa, että nämä paikat on varattuja eikä niihin voi istua.

Oikiasti mä en edes halunnut sitä naista meidän pöytään. Ei ole ensimmäänen kerta kun joku ei-mieluisa yrittää tulla samaan pöytään mun kanssa. Työssä mun pitää heitä kestää, mutta ei mun tarvitte mielestäni vapaa-aikaakin viettää heidän kanssaan. Mä saan mielestäni valita seurani.

Sille naiselle annettiin lopulta vaihtoehdoksi, että toinen pöytä tai pihalle. Tämä siis työntekijän toimesta.

Miten sun ammatti tuohon liittyy? Eikö esim. sairaanhoitaja saa baarissa häätää seuraan tunkevia typeryksiä pois? Vai eikö silloin baarin työntekijöitäkään kiinnosta asia, kun se häirittävä ei ole työkaveri tahi muutoin kaveri?

Olin itse ennen lapsia kolmessa paikallisessa kuppilassa duunissa ja vastaus kysymykseesi onkin - ei ole :D

Tai jos sellaista järjestät, saat kuulla olevasi ittees täynnä ku ilimapallo :D

ei kovin mukavaa mutta toisaalta sä olet myös vapaa-ajallasi sen baarin työntekijä joten asiakkaat ei osaa varmaankaan mieltää että olet vapaalla etkä töissä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten sun ammatti tuohon liittyy? Eikö esim. sairaanhoitaja saa baarissa häätää seuraan tunkevia typeryksiä pois? Vai eikö silloin baarin työntekijöitäkään kiinnosta asia, kun se häirittävä ei ole työkaveri tahi muutoin kaveri?

Huoh. Sama homma se on minkä tahansa ammatin edustajan kanssa. Mutta mun kohdalla yhtenä pointtina on se, että mut tuntee "kaikki". Siis niin moni on mut nähnyt siellä tiskin takana ja ilmeisesti olettaa, että mun seuraan voi tulla aina.

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Olin itse ennen lapsia kolmessa paikallisessa kuppilassa duunissa ja vastaus kysymykseesi onkin - ei ole :D

Tai jos sellaista järjestät, saat kuulla olevasi ittees täynnä ku ilimapallo :D

No se on aivan hauskaa, kun jotkut sanoo vitsinä "hei sä olet väärällä puolella tiskiä!". :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
ei kovin mukavaa mutta toisaalta sä olet myös vapaa-ajallasi sen baarin työntekijä joten asiakkaat ei osaa varmaankaan mieltää että olet vapaalla etkä töissä

Niin ei ainakaan osa ja se on aika rasittavaa. Sitä haluaa viettää kaveriensa kanssa mukavaa iltaa eikä siihen sisälly ei-toivottu seura, kuten ei tietysti kuulu kenelläkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Huoh. Sama homma se on minkä tahansa ammatin edustajan kanssa. Mutta mun kohdalla yhtenä pointtina on se, että mut tuntee "kaikki". Siis niin moni on mut nähnyt siellä tiskin takana ja ilmeisesti olettaa, että mun seuraan voi tulla aina.

Okei. Ei sun aloituksesta kyllä mistään käynyt ilmi että se tyyppi olis ängennyt juuri sun takia siihen juuri sen takia että olet kyseisen baarin työntekijä. Oletin että se halus teidän porukkaan, enpä osannut kuvitellakaan että se juuri SUA halusi välttämättä häiriköidä.

Okei. Ei sun aloituksesta kyllä mistään käynyt ilmi että se tyyppi olis ängennyt juuri sun takia siihen juuri sen takia että olet kyseisen baarin työntekijä. Oletin että se halus teidän porukkaan, enpä osannut kuvitellakaan että se juuri SUA halusi välttämättä häiriköidä.

No MEIDÄN pöytään ja häntä ei siihen haluttu. Mikä sun oikeen risoo?

Ravintolatyöntekijöisen kuuluu tehdä näitä asioita vapaa-ajalla: lukea raamattua sekä sivistäviä tekoksia, juoda teetä pikkurilli pystyssä, pitää kireetä nutturaa :D mutta EI käydä baarissa eikä ainakaan pitää hauskaa siellä :D
Aina ihan aina joku tulee sanoo että mitä SÄÄ täällä teet ja et sunhan pitäis olla tuolla toisella puolella tiskiä ja et pitäis olla kiva ja kohtelias kaikille pallopäille myös vapaa-ajalla joita työkseen kattelee.

No ei riso, mutta musta tuntuu että sua risoo kun en osannut lukea sun ajatuksiasi? Kirjoita selvemmin, kiitos.

Oliko ne sun kaverisikin siinä pöydässä baarityöntekijöitä? siis, rautalankaa: sä sanot että ammattis takia et saanut olla rauhassa. Nyt kuitenkin sanot, ettei SUA ahdisteltu vaan tämä henkilö halusi sun ja KAVEREITTESI seuraan -eli, kipsivalos: olikohan sun ammatillas lopulta mitään tekemistä sen kanssa että kyseinen ihminen halusi teidän kaveriporukan seuraan?

No ei riso, mutta musta tuntuu että sua risoo kun en osannut lukea sun ajatuksiasi? Kirjoita selvemmin, kiitos.

Oliko ne sun kaverisikin siinä pöydässä baarityöntekijöitä? siis, rautalankaa: sä sanot että ammattis takia et saanut olla rauhassa. Nyt kuitenkin sanot, ettei SUA ahdisteltu vaan tämä henkilö halusi sun ja KAVEREITTESI seuraan -eli, kipsivalos: olikohan sun ammatillas lopulta mitään tekemistä sen kanssa että kyseinen ihminen halusi teidän kaveriporukan seuraan?

No kun ei ole ensimmäänen kerta kun tälläänen ihminen tukkii pöytään eikä mun kaverit todellakaan niitä kaikkia tunne. Ei nyt ole kyse vain tästä yhdestä ainoasta kerrasta.

minä en nyt ymmärtänyt tuota sun korostusta tuosta ammatista. eiköhän sille asiakkaalle olis annettu kaksi vaihtoehtoa, vaikka olisit lääkäri. ei kai ketään saa häiritä oli sitten mikä tahansa ammatiltaan. vai korostitko sitä avauksessa, että vietit vapaa-aikaasi työpaikallasi. vai sitä että olet suosittu tarjoilija vai mitä ajat takaa

Alkuperäinen kirjoittaja syksyn ihana raikkaus:
minä en nyt ymmärtänyt tuota sun korostusta tuosta ammatista. eiköhän sille asiakkaalle olis annettu kaksi vaihtoehtoa, vaikka olisit lääkäri. ei kai ketään saa häiritä oli sitten mikä tahansa ammatiltaan. vai korostitko sitä avauksessa, että vietit vapaa-aikaasi työpaikallasi. vai sitä että olet suosittu tarjoilija vai mitä ajat takaa

Ihanaa, en olekaan ainoa jolla ei nyt ihan hahmotu asian ydin :D Samaa yritin tässä kysellä mutten edelleenkään hahmota :D

Voi luoja taas. Mähän kirjootin jo tuonne aiemmin, että ihan sama juttu minkä tahansa ammatin edustajan kanssa! Mutta se nyt vain on niin, että moni baarin asiakkaista tietää työntekijät.

Voi luoja taas. Mähän kirjootin jo tuonne aiemmin, että ihan sama juttu minkä tahansa ammatin edustajan kanssa! Mutta se nyt vain on niin, että moni baarin asiakkaista tietää työntekijät.
tulihan se sieltä, jos ei suoraan niin kiertäen, että tarkoituksesi on kehua miten suosittu tarjoilija olet.

No kun ei ole ensimmäänen kerta kun tälläänen ihminen tukkii pöytään eikä mun kaverit todellakaan niitä kaikkia tunne.

Eikös aina baareissa ole niitä jotka haluaa tutustua uusiin tyyppeihin ja siksi tulee tekemään tuttavuutta, vaui eikö teilläpäin saa baareissa olla kuin omien vanhojen tuttujen seurassa? :o

tulihan se sieltä, jos ei suoraan niin kiertäen, että tarkoituksesi on kehua miten suosittu tarjoilija olet.

Mitä sä sönkötät? Mä en ole mistään tuollaasest puhunut yhtään mitään. Mähän kirjootin monikossa, että työntekijät. Ei ole mistään suosittuvuudesta kyse vaan yksinkertaasesti siitä, että meidät tunnistetaan.

No kun ei ole ensimmäänen kerta kun tälläänen ihminen tukkii pöytään eikä mun kaverit todellakaan niitä kaikkia tunne.

Eikös aina baareissa ole niitä jotka haluaa tutustua uusiin tyyppeihin ja siksi tulee tekemään tuttavuutta, vaui eikö teilläpäin saa baareissa olla kuin omien vanhojen tuttujen seurassa? :o

No saa toki, mutta esim. tuon naisen mä tunnen jo eikä ole sellaanen ihminen jonka kanssa haluaasin viettää vapaa-aikaani.

En mä kyllä oo sua tiskin takana nähny, vaikka siellä on tullut joskus notkuttua ;)

Yhteistyössä