?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Siis asiahan on niin, että ihmisillä on tapana jutella baarihenkilökunnan kanssa. Baarimikoille avaudutaan, ja se ei ole mitään urbaanilegendaa, vaan heille todellakin jutellaan iloista ja suruista, heidän kanssaan heitetään läppää, jne.
Ja kun joku (vaki)asiakas sitten näkee baarin työntekijän vapaa-ajanvietossa, hän olettaa että he ovat kavereita koska ovathan he ennenkin paljon jutelleet, ja lyöttäytyy seuraan.
Siitä tässä mun mielestä oli kyse, ja nimenomaan ammatilla on merkitystä.
Alkuperäinen kirjoittaja ex-tarjoilija:Tää ketju on juuri yksi niitä tyyppi esimerkkejä siitä, että joku vetää herneen nekkuun sun jostaki jutuista ja sitte tulee kettuilemaan ja etsimään jotaki kettuilun aihetta sun aivan kaikkiin ketjuihin :/
Ja iso syy siihen että minä kirjoittelen useimmiten harmaana.
Tosi nuivaa tollanen oikeesti.
Alkuperäinen kirjoittaja ...:tästä varmaan väännetään ja käännetään kymmenen sivun verran...
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Alkuperäinen kirjoittaja ...:tästä varmaan väännetään ja käännetään kymmenen sivun verran...
Aloitit juuri kolmannen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Jatkakaa te vain. Mä lähden nyt töihin.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Alkuperäinen kirjoittaja ex-tarjoilija:Tää ketju on juuri yksi niitä tyyppi esimerkkejä siitä, että joku vetää herneen nekkuun sun jostaki jutuista ja sitte tulee kettuilemaan ja etsimään jotaki kettuilun aihetta sun aivan kaikkiin ketjuihin :/
Älä nyt, palstan mukaan se on mun vika. Mietin vain, että mikähän tässäkin alootuksessa oli se kohta josta piti vetää se herne nekkuun...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ex-tarjoilija:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Siis asiahan on niin, että ihmisillä on tapana jutella baarihenkilökunnan kanssa. Baarimikoille avaudutaan, ja se ei ole mitään urbaanilegendaa, vaan heille todellakin jutellaan iloista ja suruista, heidän kanssaan heitetään läppää, jne.
Ja kun joku (vaki)asiakas sitten näkee baarin työntekijän vapaa-ajanvietossa, hän olettaa että he ovat kavereita koska ovathan he ennenkin paljon jutelleet, ja lyöttäytyy seuraan.
Siitä tässä mun mielestä oli kyse, ja nimenomaan ammatilla on merkitystä.
Joo taikka tää asiakas kokee että se työntekijä on sen ystävä :/ ja loukkaantuu jos haluaa pitää rajaa työn ja yksityiselämän kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Huoh. Sama homma se on minkä tahansa ammatin edustajan kanssa. Mutta mun kohdalla yhtenä pointtina on se, että mut tuntee "kaikki". Siis niin moni on mut nähnyt siellä tiskin takana ja ilmeisesti olettaa, että mun seuraan voi tulla aina.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ap luulee itestään TAAS liikoja... mistä tiedät että juuri SINUN takia siihen pöytään halusi
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:Kyllä mä ymmärsin ap:n pointin. Enkä kyllä nähnyt tässä ketjussa mitään ihmeellistä hänen kommenteissaan...
Mut joo oman kanttispaikan työntekijät valittelivat samaa, että kun työajan ulkopuolella tulee omaan duunipaikkaan aikaa viettämään niin asiakkaat olettaa että heillä on halua seurustella heidän kanssaan samoin kuin töissä ollessaan ( jolloin on pakko )
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:Kyllä mä ymmärsin ap:n pointin. Enkä kyllä nähnyt tässä ketjussa mitään ihmeellistä hänen kommenteissaan...
Mut joo oman kanttispaikan työntekijät valittelivat samaa, että kun työajan ulkopuolella tulee omaan duunipaikkaan aikaa viettämään niin asiakkaat olettaa että heillä on halua seurustella heidän kanssaan samoin kuin töissä ollessaan ( jolloin on pakko )
Ei mulla mitään luuloja ittestäni olekaan, jotkut nyt ei vain ymmärtänyt tämän pointtia. Åbo tuossa toi hyvin esille minkälaasta se voi olla, ihmiset kun luulee, että me halutaan niitä heidän juttujaan kuunnella vapaa-ajallakin.
Sitten tässä on vielä sekin, että jos kieltäydyt jonkun seurasta niin helposti mennään meidän pomolle nurisemaan "tuo sun työntekijäsi...". Kännissä on rohkeutta mennä sanomaan ja mennään heti samointein valitamaan. Ei sitä niin vain mennä esim. sairaanhoitajan pomolle valittamaan minkälaanen tämä hoitaja oli vapaa-ajalla.
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:ei kovin mukavaa mutta toisaalta sä olet myös vapaa-ajallasi sen baarin työntekijä joten asiakkaat ei osaa varmaankaan mieltää että olet vapaalla etkä töissä
Niin ei ainakaan osa ja se on aika rasittavaa. Sitä haluaa viettää kaveriensa kanssa mukavaa iltaa eikä siihen sisälly ei-toivottu seura, kuten ei tietysti kuulu kenelläkään.
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:ei kovin mukavaa mutta toisaalta sä olet myös vapaa-ajallasi sen baarin työntekijä joten asiakkaat ei osaa varmaankaan mieltää että olet vapaalla etkä töissä
Niin ei ainakaan osa ja se on aika rasittavaa. Sitä haluaa viettää kaveriensa kanssa mukavaa iltaa eikä siihen sisälly ei-toivottu seura, kuten ei tietysti kuulu kenelläkään.
Mikäs pakko on "juhlia" omalla työpaikalla?
Alkuperäinen kirjoittaja ex-tarjoilija:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Alkuperäinen kirjoittaja ex-tarjoilija:Tää ketju on juuri yksi niitä tyyppi esimerkkejä siitä, että joku vetää herneen nekkuun sun jostaki jutuista ja sitte tulee kettuilemaan ja etsimään jotaki kettuilun aihetta sun aivan kaikkiin ketjuihin :/
Älä nyt, palstan mukaan se on mun vika. Mietin vain, että mikähän tässäkin alootuksessa oli se kohta josta piti vetää se herne nekkuun...![]()
Se herne on saattanu mennä nekkuun sun jossakin aloituksessa vuonna nakki ja sitte sitä edelleen ja edelleen väännetään kaikissa mitä aloitat :/
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:Kyllä mä ymmärsin ap:n pointin. Enkä kyllä nähnyt tässä ketjussa mitään ihmeellistä hänen kommenteissaan...
Ei mulla mitään luuloja ittestäni olekaan, jotkut nyt ei vain ymmärtänyt tämän pointtia. Åbo tuossa toi hyvin esille minkälaasta se voi olla, ihmiset kun luulee, että me halutaan niitä heidän juttujaan kuunnella vapaa-ajallakin.
Sitten tässä on vielä sekin, että jos kieltäydyt jonkun seurasta niin helposti mennään meidän pomolle nurisemaan "tuo sun työntekijäsi...". Kännissä on rohkeutta mennä sanomaan ja mennään heti samointein valitamaan. Ei sitä niin vain mennä esim. sairaanhoitajan pomolle valittamaan minkälaanen tämä hoitaja oli vapaa-ajalla.
No tästä olen kyllä eri mieltä, tilanne on ehkä kaukaa haettu... Mutta jos siis joku asiakas/potilas/omainen tulis mulle jotain kännissä selittämään, ja mua ei sen jutut juuri kiinnostais ja pistäisin sen matkoihinsa, ja mun pomo olis siellä samoissa kekkereissä, niin hyvinkin todennäköisesti juurikin minusta, tylystä hoitajasta, mentäs sille pomolle valittamaan.
Oliks tää ny selkee. :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:ei kovin mukavaa mutta toisaalta sä olet myös vapaa-ajallasi sen baarin työntekijä joten asiakkaat ei osaa varmaankaan mieltää että olet vapaalla etkä töissä
ku ei siel teuvalla ole ku kaharenlaista baaria ja toonen on parempii ku toonen
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:ei kovin mukavaa mutta toisaalta sä olet myös vapaa-ajallasi sen baarin työntekijä joten asiakkaat ei osaa varmaankaan mieltää että olet vapaalla etkä töissä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:ei kovin mukavaa mutta toisaalta sä olet myös vapaa-ajallasi sen baarin työntekijä joten asiakkaat ei osaa varmaankaan mieltää että olet vapaalla etkä töissä
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:Kyllä mä ymmärsin ap:n pointin. Enkä kyllä nähnyt tässä ketjussa mitään ihmeellistä hänen kommenteissaan...
No tästä olen kyllä eri mieltä, tilanne on ehkä kaukaa haettu... Mutta jos siis joku asiakas/potilas/omainen tulis mulle jotain kännissä selittämään, ja mua ei sen jutut juuri kiinnostais ja pistäisin sen matkoihinsa, ja mun pomo olis siellä samoissa kekkereissä, niin hyvinkin todennäköisesti juurikin minusta, tylystä hoitajasta, mentäs sille pomolle valittamaan.
Oliks tää ny selkee. :xmas:
Mä kyllä tarkootin, että se pomo ei ole siellä kekkereissä. Eihän munkaan pomo siellä juhlimassa ole vaan töissä. Mennään pomolle valittamaan tämän ollessa töissä, ei kai hoitajan pomo siellä baarissa töissä ole? Kynnys on paljon pienempi kännissä mennä heti valittamaan kuin, että sitten myöhemmin ja selvinpäin.
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:ei kovin mukavaa mutta toisaalta sä olet myös vapaa-ajallasi sen baarin työntekijä joten asiakkaat ei osaa varmaankaan mieltää että olet vapaalla etkä töissä
On siellä useampi, Teuvan kk ei ole kuin kaksi, mutta kunnan alueella useampi. Että vois lähtee pitemmällekin kuin kävellä kadun toiselle puolen.
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:BTW, toi murre-imitointi meni oaksi aika metsään...![]()