Kahvilla exän kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cilla

Jäsen
17.08.2006
49
0
6
Hei, kysyisin mielipidettänne asiasta joka on tosiaan aika pieni, mutta silti :). Eli uusperheelliset: MISSÄ hoidatte tilanteet, joissa keskustellaan ex-puolison kanssa yhteisen lapsen asioista? Istutteko exän luo kahville, menettekö johonkin julkiseen paikkaan (kahvilaan) kahville, vai vain puhelimessa? Vai tilanteissa, joissa lapsia haetaan/viedään? Mikä teistä on oikea tapa toimia? Osallistuuko exän uusi puoliso mitenkään keskustelluun? Annatteko osallistua, vai haluatteko vaan jutella exän kanssa kahden?

Kysyn, koska meillä oli hämmentävä tilanne. Miehen exä pyysi miestäni kahvilaan, mies meni. Kertoi kyllä epäröineensä ja valinneensa pöydän kahvilan takaosasta :). Syynä pyyntöön olivat "huolestuttavat piirteet" heidän yhteisen lapsensa käytöksessä. Kaffipöydässä oli sivuttu lapsenkin asiaa, mutta kuulemma enimmäkseen exä oli juoruillut miessuhteistaan jne. En oikein pitänyt tästä. Eikä tämä hyvä juttu ollutkaan, koska näyttää siltä, että exä on jotenkin "rohkaistunut". On ruvennut tulemaan "pirauta mulle" -tekstareita (muka lasten asioista), ja jopa soitto keskellä yötä. Liekö edelleen kiinnostunut, en tiedä. Mieheni on tavallinen, tyhmä mies, joka ei osaa epäillä mitään tällaista, koska exällään on uusi miesystävä ;).

Mä juttelen mun exän kanssa melkein joka päivä phelimessa ja saatan useinkin poiketa kahville töiden jälkeen. Puhutaan lapsista ja muistakin asioista, ollaan edelleen yksiä toistemme parhaimmista kavereista. Molemmilla meillä on uudet, mä olen kihloissa ja exä jsut löysi naisen itelleen. En sit tiedä onks meidän välit omituiset, mut meillä on yhteiset lapset ja hyvät välit, joten ihan hyvin voidaan välillä nähdä, eikä mitään tarvetta riitelyyn ole. Eikä meistä kumpikaan haikaile toisen perään, välillä ihan nauretaan sille, et meistä ei kyllä paria enää sais. Ystävinä kyllä tullaan pysymään, toivottavasti läpi elämän.

Vastaan mieheni puolesta... Ennen keskustelivat (jos exä oli hyvällä tuulella, eikä raivonnut), kun mies haki lapsia tapaamisille. Tuo raivoaminen ja kiusanteko ei loppunut, kun exä jatkuvasti näki miestä, josta ei selvästi ollut päässyt yli, nykyään lähettelevät tekstareita, eivätkä ole puhuneet aikoihin. Hyvähän se olisi lasten takia, että puheyhteys olisi, mutta molempien tulisi osata käyttäytyä asiallisesti. Riippuu niin monesta asiasta, onko tuollainen "kahvittelu" sopivaa.

Niinpä. Meillä asiat niinpäin, että miehen on ex on yhtäkkiä osoittanut enemmän kiinnostusta pitämään hyviä välejä mieheeni. Se tuntuu hieman kummalliselta, etenkin, kun lapset ovat jo isoja, nuorinkin 16-vuotias! Eli mies on hoitanut yhteyksiä heihin suoraan... En tiedä missä syyt ex-rouvan äkkiä heränneeseen kiinnostukseen, mutta yksi voi tietysti olla raha... Ei sovi tuittuilla henkilölle, jota voi lypsää ;). Minun kanssani hän ei halua keskustella, eikä olla kanssani missään tekemisissä. Olen kuitenkin sanonut miehelleni, että en pidä tällaisista yhteisistä kahvitteluhetkistä exien kanssa. Jos seuraava kerta tulee, menen itse mukaan...;)

Yhteistyössä