kahvikakuista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä siirtele kesken paiston ettei lätsähdä koko komeus. Mä en paljon uunia availe kesken paiston vaikka eihän tuo varmaan lässähdä niin helposti kuin esim kakkupohjat.
 
ok, en siirtele sitten, täytyy paperi lykätä jossain vaiheessa päälle :)
Nää on vähän semmosia kenkkuja, mulla ainakin saattaa mennä niin että monta kertaa onnistuu kakut tosi hyvin, mut sitten taas tulee niitä että jää keskeltä raa´aksi jostain syystä, tai ei kohoa ym :whistle:
Taitolaji.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laikku:
ok, en siirtele sitten, täytyy paperi lykätä jossain vaiheessa päälle :)
Nää on vähän semmosia kenkkuja, mulla ainakin saattaa mennä niin että monta kertaa onnistuu kakut tosi hyvin, mut sitten taas tulee niitä että jää keskeltä raa´aksi jostain syystä, tai ei kohoa ym :whistle:
Taitolaji.

On taitolaji juuh ! Ja mulla vaikuttaa näköjään sekin että jos teen kakun ihan muuten vaan niin tulee älyttömän hyvä ja jos se "tilataan" niin ei varmasti onnistu niin hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:
Alkuperäinen kirjoittaja Laikku:
ok, en siirtele sitten, täytyy paperi lykätä jossain vaiheessa päälle :)
Nää on vähän semmosia kenkkuja, mulla ainakin saattaa mennä niin että monta kertaa onnistuu kakut tosi hyvin, mut sitten taas tulee niitä että jää keskeltä raa´aksi jostain syystä, tai ei kohoa ym :whistle:
Taitolaji.


On taitolaji juuh ! Ja mulla vaikuttaa näköjään sekin että jos teen kakun ihan muuten vaan niin tulee älyttömän hyvä ja jos se "tilataan" niin ei varmasti onnistu niin hyvin.
näinpä.
Meillä pidetää pojan synttärit 22 pvä, sinne yritän tuota nyt väkertää :whistle:
Tällä hetkellä näyttää ihan hyvälle jopa, että kohoaakin tarpeeks ihme kyllä.
Tietty kun uunista ottaa ni läsähtää sit :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laikku:
Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:
Alkuperäinen kirjoittaja Laikku:
ok, en siirtele sitten, täytyy paperi lykätä jossain vaiheessa päälle :)
Nää on vähän semmosia kenkkuja, mulla ainakin saattaa mennä niin että monta kertaa onnistuu kakut tosi hyvin, mut sitten taas tulee niitä että jää keskeltä raa´aksi jostain syystä, tai ei kohoa ym :whistle:
Taitolaji.


On taitolaji juuh ! Ja mulla vaikuttaa näköjään sekin että jos teen kakun ihan muuten vaan niin tulee älyttömän hyvä ja jos se "tilataan" niin ei varmasti onnistu niin hyvin.
näinpä.
Meillä pidetää pojan synttärit 22 pvä, sinne yritän tuota nyt väkertää :whistle:
Tällä hetkellä näyttää ihan hyvälle jopa, että kohoaakin tarpeeks ihme kyllä.
Tietty kun uunista ottaa ni läsähtää sit :kieh:

Ei se sitten enää lässähdä jos on paistunut tarpeeksi kauan ( ne prkleen kakkupohjat on sitten laji erikseen :kieh: )
 
no ni, arvasin tän. paperin laitoin päälle, ni sen jälkee lässähti se keskusta alas ilmeisesti.
Nyt kun otin uunista ni huomasin |O Ai saamarin kuustoista, että sapettaa taas :kieh:
Keskusta siis ei ilmeisesti paistunu ollenkaan kun läsähti alas |O
 
Mä paistan alimmalla tasolla aina =) uuni on noin 180 ja vajaan tunnin pidän kuivakakkua uunissa eli silloin otan pois kun reunat on irronnu vuoasta ja toki keskuskin ja se on kauniin värinen =)

 
Nii juu ja lisään vielä että nostan 5-10 minuutiks hellan päälle ja sen jälkeen kumoan sen heti ja annan olla ilman vuokaa niin että pinta jäähtyy aika lailla ja se samalla hieman kuivahtaa niin ettei sitten tartu vuokaan kun jätän sen siihen päälle kuitenkin niin kauaksi aikaa kun on syöty se :p


Tosin torstaina tein viimeks ja pe oli se jo syöty :whistle: mun isäkin tais haistaa kakun kun sattu tulemaan kylään :laugh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:
Avasitko luukun kesken paiston ? Kuule , ei hätä ole tämän näköinen : laita päälle vaikka suklaakuorrutus ja koristeita niin kukaan ei huomaa että vähän lätsähti.
Avasin vasta aika tavalla loppuvaiheessa paistoa kun laitoin sen paperin päälle :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja Laikku:
Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:
Avasitko luukun kesken paiston ? Kuule , ei hätä ole tämän näköinen : laita päälle vaikka suklaakuorrutus ja koristeita niin kukaan ei huomaa että vähän lätsähti.
Avasin vasta aika tavalla loppuvaiheessa paistoa kun laitoin sen paperin päälle :/

No voi kökkö... syökää itse tuo ja tee uusi. Onhan sulla vielä aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:
Alkuperäinen kirjoittaja Laikku:
Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:
Avasitko luukun kesken paiston ? Kuule , ei hätä ole tämän näköinen : laita päälle vaikka suklaakuorrutus ja koristeita niin kukaan ei huomaa että vähän lätsähti.
Avasin vasta aika tavalla loppuvaiheessa paistoa kun laitoin sen paperin päälle :/

No voi kökkö... syökää itse tuo ja tee uusi. Onhan sulla vielä aikaa.
On kyllä, mut tässä on sellanen ongelma ettei oo rahaa ostaa tarvikkeita uuteen :/ tän kakun tarvittavat löyty omasta takaa kun tuo marianne crush jäi kaappiin joskus keväällä pyöriin :whistle:
Just mietin että mitä sitä vois tehä ruoaksi, ei oo kaapissa mitään ja rahaakaa ei oo :ashamed:
 

Yhteistyössä