Kahviautomaatti, kahvinkeitin vai mikä?

12.04.2012
94
0
6
Mä en juurikaan juo kahvia. Sekin, jonka juon, on kofeiinitonta.

Mun mies sen sijaan juo vähän liikaakin kahvia, mutta on sen suhteen nirso. Se ei joisi kuin pannukahvia ja/tai pressokeittimellä tehtyä kahvia. Mutta nuo ei ole kaikkein vatsaystävällisemmät versiot eikä sen maha kestä noita enää.

Joten nyt meille pitäisi löytyä joku kahviautomaatti tai kahvinkeitin. Moccamastereita ei ukko kelpuuta (ei ole huomannnut niitä mitenkään paremmaksi, kun on tutuilla juonut). Mutta mikä ois hyvä, millä tulee hyvää kahvia? Saa suositella! :D

Eikö se riipu aika paljon kahvilaadusta millä hyvää kahvia tulee eikä välttämättä keittimestä.

Meillä on Nespresso-automaatti, sellainen ihan perusmalli ja niitä tabseja siis käytetään. Saa myös kofeiinittomia tabseja muuten! Hyvää kahvia tulee :) kuten myös ihan tavallisella keittimellä suodatinkahvia.

[QUOTE="vieras";26101325]Eikö se riipu aika paljon kahvilaadusta millä hyvää kahvia tulee eikä välttämättä keittimestä.

Meillä on Nespresso-automaatti, sellainen ihan perusmalli ja niitä tabseja siis käytetään. Saa myös kofeiinittomia tabseja muuten! Hyvää kahvia tulee :) kuten myös ihan tavallisella keittimellä suodatinkahvia.[/QUOTE]

Riippuu toki kahvistakin. Ja keittäjästä. :D

Mutta kai se riippuu keittimestäkin? (oikeesti mä en ole meidän kahvinkeittäjä, mutta näin mulle on opetettu :D)

Vatsaystävällisyyteen vaikuttaa paljon paahtoaste. Tumma ärsyttää vähemmän vatsaa.

Tosin tuli tästä mieleen, että eikö ne Robertsin makukahvit pitäisi just olla noita vatsaystävällisempiä? Vai sekotanko johonkin?

Kun niitä tuo on juonut, mutta niistä menee pahiten sekaisin. Parhaiten kestäisi suodatinkahvia (josta ei tule mitään oireita), mutta ei tuo kelpuuta tavallista suodatinkeitintä. Mietin, mitä nämä tällaiset ois: DeLonghi Magnifica kahviautomaatti - Gigantti Tuleeko tällaisella suodatinkahviin verrattavaa kahvia vai mitä? :D (joo mä en oikeesti tiiä)

Viimeksi muokattu:
Tosin tuli tästä mieleen, että eikö ne Robertsin makukahvit pitäisi just olla noita vatsaystävällisempiä? Vai sekotanko johonkin?

Kun niitä tuo on juonut, mutta niistä menee pahiten sekaisin. Parhaiten kestäisi suodatinkahvia (josta ei tule mitään oireita), mutta ei tuo kelpuuta tavallista suodatinkeitintä. Mietin, mitä nämä tällaiset ois: DeLonghi Magnifica kahviautomaatti - Gigantti Tuleeko tällaisella suodatinkahviin verrattavaa kahvia vai mitä? :D (joo mä en oikeesti tiiä)

Mahakahvi on erikseen. makukahveja ei kai kukaan, joka kahvista pitää juo...
Tuo laite on sellainen olla saa espresson tyyppistä kahvia niille jotka eivät paremmasta tiedä.

Yhteistyössä