Kahvi ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nekku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nekku"

Vieras
Hei, onko jollain tietoa kahvinjuonnin vaikutuksista raskauden aikana? Minulla on viikko 9 menossa ja lopetin kahvinjuonnin jo aikaisemmin huonon olon takia. Nyt olo kohentunut ja voisin kahvia juodakin, mutta en ole varma vaikutuksesta eli, onko haittaa sikiölle?

Taustasta voin sanoa, että olen aikaisemmin juonut n. 5-6 kuppia päivässä ja viime viikot menneet aivan koomassa, joten mielelläni mahdollisuuksien mukaan joisin sellaisen 1-2 kuppia päivässä.

Esikoista odottaessa muistaisin, että terkka sanoi max. määrän olevan 3-4 kupillista päivässä.
Molempien raskauden ajan olen juonut kahvia normaaliin tapaan (juuri tuo 3-4 kupillista päivässä) eikä (ainakaan toistaiseksi :D) ole haittavaikutuksia lapsissa näkyvissä.

olen juonut 2-3 kuppia päivässä kahvia koko raskauden ajan ja miehen piti kätilöltä vielä tarkistaa,että onhan se varmasti ok :D ja kätilö sanoi,että kahvinjuonti on ok..päihdyttävät päihteet ei ole ok ( ei sillä,että mä niitä käyttäisin edes )..eli voit juoda ihan huoletta parikin kuppia päivässä :)
jos kahvi aiheuttaisi sikiölle vaaraa ( kuten huumeet,alkoholi,tupakka ),niin kyllä se varmasti olisi huomattu jo vuosikymmenet sitten..

[QUOTE="vieras";25231956]eikös kahvi nosta verenpainetta? eli jos siinä on häikkää niin ei kannattais juua mutta jos kaikki ok niin ei pitäs olla haittaa?[/QUOTE]

ai niin ja synnärillä kätilö sanoi ettei ihmisten raskaana tai imettäessä kannata juoda kokista tai kahvia illalla tai vauvan unirytmi menee huonoksi! tiedä sitten..

Mullakin verenpaine aina tod. alhanen, neuvolassakin tuumattiin että ei mitään haittaa kahvinjuonnista ole :D Ekassa raskaudessa join koko raskauden ajan normaalisti (juon aika paljon), tämän toisen alussa pelkkä hajukin teki pahaa, tuskaa teki olla töissä kahvipannun vieressä. Pahoinvointi meni ohi ja jälleen normaalisti kahvia hörpin :D

Tietysti kahvi kannattaa olla puhtaasti viljeltyä luomua, jos sitä juo ja siihen sit luomumaitoa, mut ei missään tapauksessa sitä luomukermaa, missä on karrageenia tai guaria! Meillä juodaan tätä ja sekoitetaan sitä Pirkkaluomuun, mut ei mitat ei saa koskaan olla kukkuroita, ei edes tasaisia vaan vähemmän laitetaan, kuin tavallista, koska luomupapu on voimakkaampaa, koska se on pienempi, kuin tavallien. Sama pätee marjoihin ja hedellmiinkin:-)
http://www.paulig.fi/erikoiskahvit/alkuperamaa2.html