Kahlannut olen rotuja läpi, auttakaa! Mikä koirarotu meille?

• Viestiketjun aloittaja huoooooh
  • Ensimmäinen viesti
huoooooh
Meillä on ennestään yksi aktiivinen koira, joten tulisi toisen koiran "kaveriksi".

Vaatimukset/ominaisuudet:

Pitkähkö karva
Pystyt korvat tai taittokorvat ok (riippuen yksilöominaisuuksista)
Nöyrä
Sosiaalinen, myös toisia koiria kohtaan
Avoin
Ystävällinen
On lempeä lapsille
On aktiivinen
Ei ole dominoiva
Helppo kouluttaa
Hyvähermoinen
Harrastuksina mm. jälki, agility, tottis
Säkäkorkeus max 60cm min 50cm.

Hakusessa uroskoira.

Lapinporokoira ja lapinkoira ovat poissuljettu vaihtoehto

"vieras"
Ei tuollaiset tule ilman muuta rotuominaisuuksina kuin nöyryys, sosiaalisuus toisia koiria kohtaan, avoimuus, ystävällisyys, sun muuta mitä luettelit.
Ihmisen pitää osata kouluttaa koira sellaiseksi.

Jos osaa kouluttaa, vaikka australianpaimenkoira voisi olla tuollainen.

• Tykkää
Reactions: newbie
muutaman omistanu
Vehnäterrieri, tosin joidenkin urosten kanssa joutuu tekemään töitä enemmän sosiaalisuuden suhteen (vain toista urosta kohtaan). Toinen ihana ja energinen on Parsonrussellinterrieri, onkohan se vaan liian pieni kun säkä alle 40..

täydellinen
Mulla oli samantyylisiä kriteereitä ja löysin YHDEN rodun joka sopii täydellisesti; Coton de tulear.En itse halua pitkäkarvaista mutta kun en kuitenkaan näyttelyihin vie niin aion pitää turkin lyhyenä. Pistä googleen "Coton de tulear Alma" niin löytyy hyvä blogi! :)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja täydellinen;28560655:
Mulla oli samantyylisiä kriteereitä ja löysin YHDEN rodun joka sopii täydellisesti; Coton de tulear.En itse halua pitkäkarvaista mutta kun en kuitenkaan näyttelyihin vie niin aion pitää turkin lyhyenä. Pistä googleen "Coton de tulear Alma" niin löytyy hyvä blogi! :)
Cotton nyt ei mene lähellekään tuota kokotoivetta, joka ap:lla on. Ja cottonin kanssa jälkeä ja tottista... huoh.

No vaikka :D Tai sitten sekarotuinen.
mettästyskoiran kans nuita voi harrastaa. sen mettästyksen lisänä. liian monta koirarotua on pilattu, varsinki mettästyspuolen koiria. irlaninsetteri punanen ei toimi pun/valk toimii niistäk ialettu hakea liehuturkkia :/ joten rotu sen mukaan mitä harrastaa. karhukoira on mettästyskoira.

lisäyksenä. ajokoiran kans agilityä ja jämptien kans tokoa. ihan mielen virkitykseksi. ranskanihmeen kans jälestystä. mutta mettästys on se työ nro 1. jos ei mettstä ei kananta laitta rotua jolla on riistaveret

"vieras"
Normaalilla hermorakenteella varustettu bordercollie on oikein mukava koira eikä mikään sähköjänis, joka vaatisi aina ja jatkuvasti tekemistä. Normaali aktivointi ja harrastaminen riittää. Itse tykkään pienemmistä koirista ja siksi minulla on shelttejä, jotka ovat oikealta kavattajalta otettuina kuin pieniä bordercollieita. Siis hyvässä mielessä :).

a.p.
[QUOTE="vieras";28560845]Normaalilla hermorakenteella varustettu bordercollie on oikein mukava koira eikä mikään sähköjänis, joka vaatisi aina ja jatkuvasti tekemistä. Normaali aktivointi ja harrastaminen riittää. Itse tykkään pienemmistä koirista ja siksi minulla on shelttejä, jotka ovat oikealta kavattajalta otettuina kuin pieniä bordercollieita. Siis hyvässä mielessä :).[/QUOTE]

Sheltti on liian pienikokoinen.
Taitaa olla melkoista hakuammuntaa löytää hyvähermoinen ja sellainen bortsu, mikä ei ole duracell-pupu. Mutta noh, ongenkoukut on heitettynä veteen, katsotaan miten käy :D

"hellunen"
Meillä on ennestään yksi aktiivinen koira, joten tulisi toisen koiran "kaveriksi".

Vaatimukset/ominaisuudet:

Pitkähkö karva
Pystyt korvat tai taittokorvat ok (riippuen yksilöominaisuuksista)
Nöyrä
Sosiaalinen, myös toisia koiria kohtaan
Avoin
Ystävällinen
On lempeä lapsille
On aktiivinen
Ei ole dominoiva
Helppo kouluttaa
Hyvähermoinen
Harrastuksina mm. jälki, agility, tottis
Säkäkorkeus max 60cm min 50cm.

Hakusessa uroskoira.

Lapinporokoira ja lapinkoira ovat poissuljettu vaihtoehto
no kannattais kyl harkita narttua,urokset on luonnostaan itsepäisempiä,usein.

collie! ehdottomasti.

Yhteistyössä