Kahden viikon palkka tuli ja se on 700? - lopetan työt, en jaksa hyväntekeväisyyttä tehdä :/

  • Viestiketjun aloittaja kerro
  • Ensimmäinen viesti
tiuna
no huhhuh! meikä jos 500 käteen kahdessa viikossa, niin se on hyvä! monesti jää allekkin 700-800 per/2vko on jo ihan ehdoton maksimi ja semmoisia erikoistapauksia on vaan muutaman kerran vuodessa!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Karenssin aikana et voi hakea työvoimapoliittiseen koulutukseen. Tai en ole ihan varma, saatat voida hakea ja päästäkin sinne, mutta työvoimapoliittisia etuuksia et ainakaan saa karenssin aikana ja koulutustuki (vai mikä se nyt olikaan...) on työvoimapoliittinen etuus.

Karenssin aikana voi hakea koulutukseen ja karenssit ovat väistyvä sanktio, joten myös työvoimakoulutuksen aikana on oikeus päivärahaan. Tosin eihän sitä koskaan ole takeita tuleeko valituksi ja onko haluamaa koulutusta juuri silloin haussa ja hakuajat voivat olla pitkiäkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mun nettopalkka kuukaudessa on tällä hetkellä n.1400-1500e, menee hyvin vähän veroa. Asun vielä kotona niin se on tosi hyvin, olen osa-aikaisesti tarjoilijana.
Paljonko sulla tulee tunteja ja minkälaisessa paikassa olet töissä? Tuntipalkka? Voit vastata y-viestillä jos et halua täällä kaikkea kertoa.

Mä olen siis sama vanha Scarlett muokatulla nikillä vain :D
Laitoin yv:tä :wave:



 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuota en usko ainakaan kurssien osalta.
En väitä että olisin vuorenvarmasti oikeassa, vaikka luulenkin olevani.

Jos karenssin aikana voisi päästä työvoimapoliittiseen koulutukseen ja saada siihen rahaa työkkärin kautta, niin mahtaisi sinne olle tulinen tunku. Kuka hullu tavallisella opintotuella silloin enää opiskelisi :LOL:

Kannattaa ainakin ottaa selvää etukäteen ettet vallan putoa mutasuohon korviasi myöten.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
En väitä että olisin vuorenvarmasti oikeassa, vaikka luulenkin olevani.

Jos karenssin aikana voisi päästä työvoimapoliittiseen koulutukseen ja saada siihen rahaa työkkärin kautta, niin mahtaisi sinne olle tulinen tunku. Kuka hullu tavallisella opintotuella silloin enää opiskelisi :LOL:

Kannattaa ainakin ottaa selvää etukäteen ettet vallan putoa mutasuohon korviasi myöten.
Tuossa ylhäällä jo vastasin.. että väärässä oot. Karenssit ovat väistyviä sanktioita, joten oikeus on korvaukseen kurssin ajalta. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Karenssin aikana voi hakea koulutukseen ja karenssit ovat väistyvä sanktio, joten myös työvoimakoulutuksen aikana on oikeus päivärahaan. Tosin eihän sitä koskaan ole takeita tuleeko valituksi ja onko haluamaa koulutusta juuri silloin haussa ja hakuajat voivat olla pitkiäkin.
Näin minäkin uskon, mutta karenssi kestää aikansa ja vasta sen jälkeen on oikeus päivärahaan - karenssi ei katoa minnekkään vaikka koulutuksen aloittaa.



 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuossa ylhäällä jo vastasin.. että väärässä oot. Karenssit ovat väistyviä sanktioita, joten oikeus on korvaukseen kurssin ajalta. :wave:
Ja minä väitän yhä, että karenssi ei katoa minnekään vaikka koulutuksen aloittaa. Jos sinne edes karenssin aikana pääsee tai voi hakea

 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mun nettopalkka kuukaudessa on tällä hetkellä n.1400-1500e, menee hyvin vähän veroa. Asun vielä kotona niin se on tosi hyvin, olen osa-aikaisesti tarjoilijana.
Paljonko sulla tulee tunteja ja minkälaisessa paikassa olet töissä? Tuntipalkka? Voit vastata y-viestillä jos et halua täällä kaikkea kertoa.

Mä olen siis sama vanha Scarlett muokatulla nikillä vain :D
Laitoin yv:tä :wave:
Sulla on muuten laatikko täynnä täl hetkel :wave:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Näin minäkin uskon, mutta karenssi kestää aikansa ja vasta sen jälkeen on oikeus päivärahaan - karenssi ei katoa minnekkään vaikka koulutuksen aloittaa.
Karenssi kuluu ihan normaalisti koulutuksen aikana. ;)



 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Näin minäkin uskon, mutta karenssi kestää aikansa ja vasta sen jälkeen on oikeus päivärahaan - karenssi ei katoa minnekkään vaikka koulutuksen aloittaa.
Karenssi kuluu ihan normaalisti koulutuksen aikana. ;)
Juurikin näin. Vasta karenssin päätyttyä saa koulutustukea, ei ennen. Kannattaahan se kyllä, jos koulutus kestää pidempään kuin karenssi =)

 
-
Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Näin minäkin uskon, mutta karenssi kestää aikansa ja vasta sen jälkeen on oikeus päivärahaan - karenssi ei katoa minnekkään vaikka koulutuksen aloittaa.
Karenssi kuluu ihan normaalisti koulutuksen aikana. ;)
Juurikin näin. Vasta karenssin päätyttyä saa koulutustukea, ei ennen. Kannattaahan se kyllä, jos koulutus kestää pidempään kuin karenssi =)


ei pidä paikkaansa, kaveri sai karenssin ja pääsi heti koulutukseen niin kyllä sillä rahat rupes juoksee heti
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Juurikin näin. Vasta karenssin päätyttyä saa koulutustukea, ei ennen. Kannattaahan se kyllä, jos koulutus kestää pidempään kuin karenssi =)
Eikun kyllä sen koulutustuen/työmarkkinatuen saa ihan normaalisti sinä aikana kun on kurssilla vaikka olisikin karenssi menossa.
 
Työäiti
Oli palkka hyvä tai huono, on se enemmän kuin ei mitään. Miksi tällä palstalla ei ensin haeta uutta työtä ja sitten vaihdeta hommia. Ei vaan mennään eka kortistoon ja kerrotaan kaikille miten elämä on kurjaa työttömänä...
 
Mulla olis ollut pitkä rahaton kausi tiedossa, mutta menin työkkärin kautta työharjoitteluun ja rahaa sai ekasta harjoittelupäivästä lähtien. Jos kotio olisin jäänyt, niin en olisi saanut moneen kuukauteen mitään.
 
nina
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Nettopalkka verojen jälkeen tuon 700 euroa?
Jos otat loparit, niin karenssia paukkuu ja raakasti.
Nettopalkka joo. Mutta eikö jos hakee koulutukseen niin silloin ei kai tuo karenssi päde??
Siis ensinhän sun täytyy olla työtön työnhakija että pääset koulutukseen tai työttömyysuhan alla.Ja kun ilmottaudut työkkäriin niin kysyvät tietysti syytä työsuhteen loppumiseen ja jos sanot että irtisanouduit itse ja työtodistuksessa näin lukee niin asia menee työvoimalautakunnan käsittelyyn johon menee noin 1,5kk ja antavat karenssipäätöksen.joka sinun kohdallasi melko selvä 3kk.Et saa siis mitään korvauksia 1,5kk "odotusajalta".Kannattaa siis miettiä mitä töitä otta ja eikö sulle palkka ollut tiedossa? .
 

Yhteistyössä