H
hmmmm
Vieras
Millähän tavalla mahtaa vaikuttaa 3v lapseen, jos elää vuoro viikoin isän ja äidin luona ja molemmissa paikoissa on täysin erilaiset säännöt?
Vanhempi A antaa kaiken periksi kiukuttelevalle lapselle.
Nukkumaan mennään sitten kun lapsi itse tahtoo, lapsi saa itse päättää nukkuuko vanhemman vieressä, omassa sängyssä, sohvalla, lattialla.
Lapsi saa päättää pissaako housuun, pottaan, pyttyyn, vaippaan.
Lapsi saa syödä sitä mitä huvittaa, missä huvittaa ja milloin huvittaa.
Lapsi on päiväkodissa 5 pvää viikossa 6.30-17, viikonloput hoidossa mummilla, kummilla, aina jossain.
Karkkipäivä on joka päivä.
TV:tä saa katsoa niin paljon kuin haluaa, mitä ohjelmia vaan. Lapsen lempiohjelma on Salatut elämät.
Tässä paikassa lapsi on ainokainen.
Vanhempi B ei anna kiukuttelulle periksi. Kaikilla kolmella lapsella on samat säännöt.
Nukkumaan mennään nukkumaanmeno aikana, omaan sänkyyn sisarusten kanssa samaan huoneeseen iltapalan, iltapesujen ja iltasadun jälkeen.
Lapsi on päiväkuiva, pissaa pottaan. Yöllä käytetään vaippaa.
Ruokailuajoista pidetään kiinni, jos ruoka ei maita, seuraavan kerran syödään perheen yhteiseen ruoka-aikaan.
Lapsi on kotihoidossa.
Karkkipäivä on kerran viikossa, kuten sisaruksillakin.
TV:stä saa katsoa Pikku Kakkosen, joskus jotain dvd:tä, kuten Muumia.
Sisaruksia on kaksi kappaletta.
Vanhempi A antaa kaiken periksi kiukuttelevalle lapselle.
Nukkumaan mennään sitten kun lapsi itse tahtoo, lapsi saa itse päättää nukkuuko vanhemman vieressä, omassa sängyssä, sohvalla, lattialla.
Lapsi saa päättää pissaako housuun, pottaan, pyttyyn, vaippaan.
Lapsi saa syödä sitä mitä huvittaa, missä huvittaa ja milloin huvittaa.
Lapsi on päiväkodissa 5 pvää viikossa 6.30-17, viikonloput hoidossa mummilla, kummilla, aina jossain.
Karkkipäivä on joka päivä.
TV:tä saa katsoa niin paljon kuin haluaa, mitä ohjelmia vaan. Lapsen lempiohjelma on Salatut elämät.
Tässä paikassa lapsi on ainokainen.
Vanhempi B ei anna kiukuttelulle periksi. Kaikilla kolmella lapsella on samat säännöt.
Nukkumaan mennään nukkumaanmeno aikana, omaan sänkyyn sisarusten kanssa samaan huoneeseen iltapalan, iltapesujen ja iltasadun jälkeen.
Lapsi on päiväkuiva, pissaa pottaan. Yöllä käytetään vaippaa.
Ruokailuajoista pidetään kiinni, jos ruoka ei maita, seuraavan kerran syödään perheen yhteiseen ruoka-aikaan.
Lapsi on kotihoidossa.
Karkkipäivä on kerran viikossa, kuten sisaruksillakin.
TV:stä saa katsoa Pikku Kakkosen, joskus jotain dvd:tä, kuten Muumia.
Sisaruksia on kaksi kappaletta.