Käyttääkö teidän 12-vuotiaat tytöt jo rintsikoita?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
tytön äiti
Ei se ole tytön iästä kiinni vaan kehityksestä. Mielestäni tytölle pitäisi katsoa paidan alle esim. toppia jo siinä vaiheessa, kun rinnat alkaa kehittymään ja liivit siinä vaiheessa, kun on selvästi jo rinnat. Olkoon sitten luokkansa ensimmäinen mutta jos kehittyy ajoissa niin eihän sitä hävetä tarvitse. Oma tyttöni on 10v eikä vielä ole merkkejä rintojen kasvusta mutta varmaan pian päästään keskustelemaan aiheesta.
 
Minulla oli jo 4lk rinnat,iänkukainenkin itse saa laskea. Toivoisin todella että olisin silloin saanut rintaliivit (taioisin varmaan saanut mutta en itse tajunnut/kehdannut?) äidiltä pyytää.
Ekat sain muistaakseni lähellä 6lk,en muista kummin puolin (ennen vai jälkeen).
Tämän takia (luulisin) minulla ei ole ollut koskaan täysin kiinteitä rintoja vaan aina vähän..no, ei kivat ja kompleksi aina(ja edelleen) vaikka mies on aina hyvinkin tykannyt.

Eli lyhyesti, älkää katsoko sitä ikäävaan niitä rintoja. Lapsi ei välttämättä niitäliivejä ala itse pyytämään.
 
w
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Minulla oli jo 4lk rinnat,iänkukainenkin itse saa laskea. Toivoisin todella että olisin silloin saanut rintaliivit (taioisin varmaan saanut mutta en itse tajunnut/kehdannut?) äidiltä pyytää.
Ekat sain muistaakseni lähellä 6lk,en muista kummin puolin (ennen vai jälkeen).
Tämän takia (luulisin) minulla ei ole ollut koskaan täysin kiinteitä rintoja vaan aina vähän..no, ei kivat ja kompleksi aina(ja edelleen) vaikka mies on aina hyvinkin tykannyt.

Eli lyhyesti, älkää katsoko sitä ikäävaan niitä rintoja. Lapsi ei välttämättä niitäliivejä ala itse pyytämään.
Joo mulla samat kokemukset (käytin bikinin ylä osaa, kun ei ollu liivejä käyttöön enkä niitä kehdannut pyytää) siksipä pidän huolen, että tyttö saa rintaliivit piakkoin. Toppeja jo onkin.
 
Piika-äiti
Aloin itse käyttää 11 vuotiaana. Minkäs voit, kun rinnat vaan kasvoivat siinä vaiheessa?

Ja Sannille. Rintaliivejä käytetään suurimmaksi osaksi sen takia, että ne tukevat rintoja ja helpottavat juoksemista ja liikkumista.
 
neljän tytön äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
olen itse 12 vuotias. Kannattaako rinaliivejä käyttää suurimmaksi osaksi sen takia, että paidoista näkyy läpi?
Kyllä mun mielestä voi käyttää. Kun 12 vuotias on jo kuitenkin sen verran iso, että se paidasta läpinäkyminen voi harmittaa. Itsekin ostin ekat varmaan 12-vuotiaana. ja liivejä kannattaa käyttää tosiaan kasvuvaiheessakin, koska jäävät siten ehkä vähän kiinteämmiksi.
 
12v tyttö myös
Mäkin oon 12 v, ja oon pitäny ihan perustoppii paidan alla joka päivä, mutta siitäkin näkyy läpi ilkeesti, mutta ei oo niin paljo rintoi et ois AA. Mitä teen ? Ja sit ne on sillee kipeet, jos joku, vaikka repun olkain painaa, nii sattuu. Auttaisko rintsikat?
 
vieras
Meillä on 11v tytöllä rintsikat kun sillä on jo b-cupin rinnat, mut ei kaikilla sen luokkalaisilla ole vielä alkanut kasvaa tissit niin, että päällepäin näkyisi. Eli on yksilöllistä, ei niinkään iästä kiinni.
 
äiti 32v
Alkuperäinen kirjoittaja 12v tyttö myös:
Mäkin oon 12 v, ja oon pitäny ihan perustoppii paidan alla joka päivä, mutta siitäkin näkyy läpi ilkeesti, mutta ei oo niin paljo rintoi et ois AA. Mitä teen ? Ja sit ne on sillee kipeet, jos joku, vaikka repun olkain painaa, nii sattuu. Auttaisko rintsikat?
Se tarkottaa että sulla tyttö on alkanu rinnat jo kasvaan.
 
12 v tyttö
minä en viel käytä rintsikoita mut toppia käytän aina paidan alla. Mutta mitkä ne on ne sellaiset kun mulla kesällä rintoihin ilmestyi pienet pallot jotka on tosi kipeet??
 
12 - v. tyttö
Oon 12,9 ja rinnat o jo AA kokoo kyllä ainakin. En kehtaa pyytää mutsii ostaa mitää liivei ku on se kyllä noloo ... Ei ole edes ollut harkkarintsikoita! En liikkatunneillakaan voi pitää pelkkää toppia ja t-paitaa kun silti näkyy läpi. Pitää pitää jotain 5 toppii nii auttaa! Ja haluisin kovasti sheivata mutten uskalla kertoo mutsille... Kesälläki aina pidän pitkiä pillejä kun en kehtaa noita sääriini näyttää =(
 
äiti .
juu, mulla 12v. kaksoset. toisella jo ihan selvästi rinnat ja käyttää sellaisia 70aa tai 70a kokoisia rintsikoita ihan lindexsistä ostetut. Toisella on just alkanut kehittyy ja kertoi tuossa vähän aikaa sitten että haluis ekat rintsikat kun on niin kipeet nuo rinnat. Ostettiin sitten ihan lindexsistä ja seppälästä sellaiset ensimmäiset liivit joissa kaksi kangasta päällekkäin. :)
 

Yhteistyössä