Käyttääkö kukaan enää lapsillaan sadevaatteita?

  • Viestiketjun aloittaja olenko ainoa
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä mä ostin pojalle ihan perinteiset kurahousut ja sadetakin. En tiä olisko meillä mihkään hienoihin kosteussuojattuihin varaakaan... En o edes katellu sellasia. Noi kuravaatteet on musta ihan hyvät.
 
käytiin juur eilen ostaa...eskaris pääsee välitunnille ulos jos vettä sataa ainoastaan sadevaatteissa.kosteussuojatut ym vaatteet ei käy.ostettiin eskarilaisel ja muillekin kun oli niin halvat ja kivan näköiset =)
 
Meillä käytetään kuravaatteita 2,5- ja 1-vuotiailla lapsilla - ei jaksa koko aikaa olla pesemässä haalareita, vaikka sellaiset löytyykin. Pidetään niitä haalareita sitten paremmissa paikoissa, kuin omalla pihalla. :)
 
Karkkimaankaveri
Käytän kummallakkin perinteisiä kuravaatteita, vaikka kosteussuojatut puvutkin löytyy. Niitä pidetään parempina pukuina eikä kotipihassa. ja kuravaattetteet on huomattavasti kätevämpi pestä, suihkulla vaan puhtaaks ja kuivumaan.
 
Saappaat tietty. Sadetakkia joskus.
En oo hakenu poikaa kertaakaan päiväkodista niin et oisivat olleet ulkona sadesäällä. Eli puhtaalla haalarilla ollaan päästy autoon.
Päiväkodis on kuravaatteet. Oon kyl sanonu ettei niit tartte välttämättä päälle pukea. Mutta kun ne haluavat laittaa niin siitä sitten vaan. Kosteussuojatut haalarti on meilläkin.

En kyl ymmärrä jos ostetaan kosteussuojatut puvut paremmiksi puvuiksi. Eikö kannattais just niitä pitää ulkoleikeissä ja sit parempina pukuina niitä jotka ei niin kestä vettä.
Itse hommaan ulkoleikkeihin kunnon vaatteet. :)
 
vierailija
vitsit kun oli meiän muksuilla kivaa viikonloppuna, kun käytiin omppuja poimimassa, vettä satoi ja kura roiskui. oltiin kuravermeissä koko sakki päästä varpaisiin, ei kastuttu yhtään ja älyttömän kivaa oli kaikilla. mulla on siis itellänikin sadehousut ja -takki. ainoastaan ukolla ei ollu sadehousuja jalassa ja se valittikin jo tunnin jäkeen että kintut on märät... ;)
 
Miili harmailee
Joo, kurikset kaikkine lisävarusteineen on kun ne piti tarhaan ostaa. Laittavat sit ne niitten vettäpitävien päälle, huoh. No on ne kurikset ihan hyvät silloin kun on kosteeta mut voi olla sisävaatteissa ulkona, suojaahan ne vaatteita hiekalta, nurmikolta, kuralta jne.
 
Kyllä ehdottomasti käytetään päiväkotikäytössä. Mielestäni PALJON helpompaa pesasta ne kuravaatteet kerran viikkon kun joka päivä putsata kurasta haalaria/ kulkea koko viikko likasessa haalarissa. Kotikäytössä meillä sitten kosteussuojattuhaalari.
 

Yhteistyössä