käytöstavat hukassa ?

• Viestiketjun aloittaja Titi96
  • Ensimmäinen viesti
"..."
oletkos ajatellut sellaista teoriaa, jos joidenkin sinua nälvineiden lapset ovat jo sinun ikäisiäsi.. jospa he sitten eivät pysty käsittelemään että heidänkin kullannuppunsa ovat jo seksuaalisia ihmisiä ja kokeilevia nuoria, että tällainen abortti voisi tapahtua heidän lastensakin kohdalle?
itse olen sortunut nimittäin vähän samaan, on parempi raivota tuntemattomalle ja haukkua vastuuttomaksi, kun ei kestä totuutta että tällaista se elämä todella on.

olen siis sortunut sellaiseen.. epäilin miestäni pettämisestä ja käyskentelin eräällä parisuhdekeskustelupalstalla jossa oli joitakin mieskirjoittajia jotka kertoivat viesteissä pettäneensä kumppaniaan. haukuin heitä aina kusipäiksi ja raivosin kunnolla, yleistin heille kuinka kaikki miehet ovat sikoja ja pettureita.
samaan aikaan minulla oli täällä kotona mies, jolle en sanonut sanaakaan epälyistäni. en haukkunut häntä siaksi vaan sitten kaikkia muita. vain koska epäilin omaa ukkoani...

no eipä hän ole minua pettänyt, jos nyt aiheesta poiketen mainitsen tässä.

mutta voisiko olla näin että sinua on helpompi haukkua ja annattaa sinulle kaikkensa, jos se jotenkin lohduttaisi heitä että heidän tyttärensä eivät päätyisi samaan tilanteeseen kun yrittävät netissä valistaa kovin sanoin yhtä nuorta. ?

aijaa
Kysymyksesi Odotus-puolella kuului "Pidänkö?".

Voi olla, että herättää hämmennystä ja ihmetystä, että tosissasi (käsittääkseni?) haaveilit lapsesta ja toivoit tulevasi raskaaksi, kun tulit raskaaksi olit siitä onnellinen, mutta kuitenkin sitten aloit miettimään aborttia...ja ilmeisesti siihen päädyit? Vai piditkö kuitenkin lapsen?
Jos tämä on se totuus, niin en yhtään ihmettele, jos on tullut paskaa niskaan - olisi tullut kelle tahansa joka noin olisi tehnyt. Melkoisen vastuutonta toimintaa, mutta lapsihan vielä oletkin - ehkä siis kannattaisi nämä lisääntymisasiat jättää vähän myöhemmäksi.

"niku"
Abortista on puolesta ja vastaan hyvin jyrkkiä mielipiteitä. Itse vastustan sitä henkeen ja vereen. Olin 17 ja tyttöystävä 16 kun ensimmäinen lapsi syntyi. Hyvin nuorena voi tulla tehtyä sellaisia päätöksiä, joita myöhemmin katuu. Itselleen voi ja kannattaa antaa anteeksi, mutta myötätunnon hakeminnen tällaisessa asiassa nettipalstoilta ei ehkä kannata, koska siinä pahoittaa vain mielensä.

Titi96
aijaa : Tuo ei ole totuus. Mietin aborttia ennen kun sain varmistuksen raskaudesta. Mieti lapsen pitämistä mutta en ollut varma. Lapsi rakkaana ihmisenä olin iloinen ja peloissani raskaudesta. Raskaus ei ollut suunniteltu. Oletko ollut itse raskaana ? Jos olet, tiedät että tuntedt heittelee ja 15 vuotiaana varsinkin.

aijaa
aijaa : Tuo ei ole totuus. Mietin aborttia ennen kun sain varmistuksen raskaudesta. Mieti lapsen pitämistä mutta en ollut varma. Lapsi rakkaana ihmisenä olin iloinen ja peloissani raskaudesta. Raskaus ei ollut suunniteltu. Oletko ollut itse raskaana ? Jos olet, tiedät että tuntedt heittelee ja 15 vuotiaana varsinkin.
En ole ollut raskaana 15-vuotiaana enkä kyllä silloin olisi missään nimessä moista halunnutkaan. Ja silloin kun olen ollut raskaana, niin olen ollut ihan suunnitellusti, eikä olisi tullut mieleenkään mitkään abortit. Toivottavasti olette jatkossa varovaisempia, ehditte niitä lapsia tekemään vaikkapa 10 vuoden päästä :)

really?
niin tässä sen huomaa 15v on monesti kypsempiä kuin +30 tääl palstalla:)
Ootko tosissas? Mä en haluais haukkua, mutta tässä kohtaa näiden ap: kertomien asioiden kyseenalaistaminen varmaan sellaiseksi tulkitaan. Onko siis jonkun mielestä kypsää käytöstä, että ensin pelleillään ehkäisyn kanssa, ja ilmeisesti tarkoituksella jätetään se pois kun päähän pälkähtää ajatus että oma vauva ois kiva? (sanokaa jos ymmrsin väärin?) Itselleni jäi ap:n kertomasta sellainen kuva, ettei raskautumista ja vauvan saamista ole sen kummemmin pidemmälle suunniteltu, ja kun siitä tuleekin totta, tullaan mammafoorumille kyselemään mitä mieltä ootte teiniäideistä, ja ilmeisesti niiden vastausten perusteella aletaankin katumaan sitä raskautta. Sitten tehdään abortti (ja siskonsakin on juuri tehnyt, sitä en tiiä minkä ikäinen hän on), jota sitten kadutaan ja itketään.

Anteeksi nyt vaan, mutta mun mielestä olis EHKÄ kannattanut miettiä näitä asioita ja ottaa ihmisten mielipiteistä selvää ennen kuin hankkiutui raskaaksi, niin tässä tilanteessa ei oltaisi. Ja sellainenkin kysymys herää, että minkälainen perhe te oikein olette kun molemmat siskot tekee peräjälkeen abortin, eikä ap mitään oppinut siskonsa tilanteesta. Musta ei ole kypsää pelleillä tällaisilla asioilla.

Titi96
Olet ymmärtänyt väärin. En toivonut raskautta mutta ennen kun olin raskaana en ymmärtänyt miltä oikeasti tuntuu olla raskaana näin nuorena. Eli en toivonut enkä yrittänyt raskautta.

ohhoh
abortti on aika ymmärrettävästi aikamoinen kiistakapula täällä enkä ihmettele yhtään että miksi sinuun suhtaudutaan noin...ottaen huomioon monet jotka ovat vuosia koittaneet saada vauvaa eikä tärppää, tuntuu varmasti aika epäreilulta.

Titi96
Se on tosi epäreilua että jotkut yrittää muttei onnistu ja toiset sais vaikkei yritä mut oonko ainoo täs maailmas joka on tulöu nuorena raskaaksi yrittämättä vahingossa ?

Kuule, aiemmista viesteistäsi palstalle olen ymmärtäny että pidät kovasti lapsista ja olet nimenomaan toivonut tulevasti raskaaksi? Olenko ymmärtänyt ihan väärin? Toivoisin että osaisit tehdä päätöksesti omien voimavarojesi pohjalta ja kävisit keskustelemassa vaikka paikkakuntasi perhesuunnitteluneuvolassa jos teillä sellainen on. Se että poikaystäväsi käskee tehdä abortin, ei ole kovin kypsää. Hän on omalta osaltaan ollut aktiivisesti mukana "tekemässä" lasta alulle ja mikäli hän on ollut lapsen tuloa vastaan olisi teidän yhdessä pitänyt huolehtia ehkäisystä.
Toivon sinulle voimia päätöksentekoon oli tulos mikä tahansa. Kannattaa punnita vaihtoehdot tarkkaan eikä ehkä provosoida ihmisiä kirjoittelemaan netissä vastauksia jotka saattavat loukata pahastikin. Tuolla on myös alle 20v äitien ketju, voisit käydä siellä lueskelemassa...
Kiitos vastauksesta ja olet ymmärtäny oikein :)
Eli miten se nyt oikeesti oli?

ggg
no et ole ainut et. ja sun tilanteessa ei oo mitään uutta, kautta aikojen on tapahtunut tällasta miljoonille triljoonille ihmisille.tälläkin hetkellä sinun ikäisiä ja nuorempiakin on aborttitoimenpiteessä miljoonia miljoonia. ite en nyt vaan ymmärrä mitä enää vingut täällä, asia on jo käsitelty, mikä sua tarkalleen jäi kaiveleen? eikö sunkin ole jo aika jatkaa eteenpäin kun ei asioille enää mitään mahda. mitä saavutat sillä että kyselet miksi täällä on oltu sulle ilkeitä?
kukaan muu ei ole ainakaan päätöksiäs tehny kun sinä itse, siitäkään on turha palstaa syyttää.

Yhteistyössä