Jos tämä on se totuus, niin en yhtään ihmettele, jos on tullut paskaa niskaan - olisi tullut kelle tahansa joka noin olisi tehnyt. Melkoisen vastuutonta toimintaa, mutta lapsihan vielä oletkin - ehkä siis kannattaisi nämä lisääntymisasiat jättää vähän myöhemmäksi.Kysymyksesi Odotus-puolella kuului "Pidänkö?".
Voi olla, että herättää hämmennystä ja ihmetystä, että tosissasi (käsittääkseni?) haaveilit lapsesta ja toivoit tulevasi raskaaksi, kun tulit raskaaksi olit siitä onnellinen, mutta kuitenkin sitten aloit miettimään aborttia...ja ilmeisesti siihen päädyit? Vai piditkö kuitenkin lapsen?
Miten teille nyt kummallekin vahinko pääsi käymään?Maria I. Minun sisko teki abortin vähän ennen minua. Myös sisko katuu päätöstään.
En ole ollut raskaana 15-vuotiaana enkä kyllä silloin olisi missään nimessä moista halunnutkaan. Ja silloin kun olen ollut raskaana, niin olen ollut ihan suunnitellusti, eikä olisi tullut mieleenkään mitkään abortit. Toivottavasti olette jatkossa varovaisempia, ehditte niitä lapsia tekemään vaikkapa 10 vuoden päästäaijaa : Tuo ei ole totuus. Mietin aborttia ennen kun sain varmistuksen raskaudesta. Mieti lapsen pitämistä mutta en ollut varma. Lapsi rakkaana ihmisenä olin iloinen ja peloissani raskaudesta. Raskaus ei ollut suunniteltu. Oletko ollut itse raskaana ? Jos olet, tiedät että tuntedt heittelee ja 15 vuotiaana varsinkin.
Ootko tosissas? Mä en haluais haukkua, mutta tässä kohtaa näiden ap: kertomien asioiden kyseenalaistaminen varmaan sellaiseksi tulkitaan. Onko siis jonkun mielestä kypsää käytöstä, että ensin pelleillään ehkäisyn kanssa, ja ilmeisesti tarkoituksella jätetään se pois kun päähän pälkähtää ajatus että oma vauva ois kiva? (sanokaa jos ymmrsin väärin?) Itselleni jäi ap:n kertomasta sellainen kuva, ettei raskautumista ja vauvan saamista ole sen kummemmin pidemmälle suunniteltu, ja kun siitä tuleekin totta, tullaan mammafoorumille kyselemään mitä mieltä ootte teiniäideistä, ja ilmeisesti niiden vastausten perusteella aletaankin katumaan sitä raskautta. Sitten tehdään abortti (ja siskonsakin on juuri tehnyt, sitä en tiiä minkä ikäinen hän on), jota sitten kadutaan ja itketään.niin tässä sen huomaa 15v on monesti kypsempiä kuin +30 tääl palstalla
Kuule, aiemmista viesteistäsi palstalle olen ymmärtäny että pidät kovasti lapsista ja olet nimenomaan toivonut tulevasti raskaaksi? Olenko ymmärtänyt ihan väärin? Toivoisin että osaisit tehdä päätöksesti omien voimavarojesi pohjalta ja kävisit keskustelemassa vaikka paikkakuntasi perhesuunnitteluneuvolassa jos teillä sellainen on. Se että poikaystäväsi käskee tehdä abortin, ei ole kovin kypsää. Hän on omalta osaltaan ollut aktiivisesti mukana "tekemässä" lasta alulle ja mikäli hän on ollut lapsen tuloa vastaan olisi teidän yhdessä pitänyt huolehtia ehkäisystä.
Toivon sinulle voimia päätöksentekoon oli tulos mikä tahansa. Kannattaa punnita vaihtoehdot tarkkaan eikä ehkä provosoida ihmisiä kirjoittelemaan netissä vastauksia jotka saattavat loukata pahastikin. Tuolla on myös alle 20v äitien ketju, voisit käydä siellä lueskelemassa...
Eli miten se nyt oikeesti oli?Kiitos vastauksesta ja olet ymmärtäny oikein