Käytkö Tuurissa Suomen suurimmassa kyläkaupassa

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Ostoksilla?

Lähinnä kyselen niiltä jotka eivät asu vieressä.

Me olemme käyneet "kerran" kesässä siell päin.
Juuri kävimme kolmena päivänä kun yövyimme niillä seuduilla.

Oletteko tehneet löytöjä?
 
"vieras"
En menisi vaikka maksettaisiin. Kerrotko mikä viehätys on mennä lomalle jonnekin suureen halpahalliin tungeksimaan muiden lomalaisten sekaan, ostamaan niitä samoja tavaroita, joita saa ihan sieltä kotikaupungistakin? Mikä siinä on se juju?
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28780408]En menisi vaikka maksettaisiin. Kerrotko mikä viehätys on mennä lomalle jonnekin suureen halpahalliin tungeksimaan muiden lomalaisten sekaan, ostamaan niitä samoja tavaroita, joita saa ihan sieltä kotikaupungistakin? Mikä siinä on se juju?[/QUOTE]

Halpa-Halliin ei kannata mennä. Niitä on myös ympäri pohjanmaata ja muuallakin.
Kyläkauppa itsessään on jo nähtävyys.
Ihana paikka "soppailla" kyllikseen. ;)
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28780423]Halpa-Halliin ei kannata mennä. Niitä on myös ympäri pohjanmaata ja muuallakin.
Kyläkauppa itsessään on jo nähtävyys.
Ihana paikka "soppailla" kyllikseen. ;)[/QUOTE]

Samat tavarathan niissä on? Kauppa nähtävyys?

No mutta eihän kaikkea tarvitse tajutakaan. Kai.
 
nooo
[QUOTE="vieras";28780433]Samat tavarathan niissä on? Kauppa nähtävyys?

No mutta eihän kaikkea tarvitse tajutakaan. Kai.[/QUOTE]

Juu, en minäkään ymmärrä. Piti käydä katsomassa mistä kaikki meuhkaa. Vähän mauttomasti rakennettu pytinki ja Vesan oma pytinki yksisarvisineen naapurissa. Tavarat ihan samaa mitä saa muistakin kaupoista. Pikakierros ja äkkiä pois! Ennemmin shoppailen jossain kauppakeskuksessa, missä paljon persoonallisia pikkuliikkeitä. Tuo ei tosiaan ollut mikään ostosparatiisi!
 
"vieras"
Pari kertaa käynyt. En kyllä tainnut ostaa mitään. Ja yleensä kyllä rakastan shoppailua. Jaa, parit joulukoristeet vissiin ostin. En aio enää mennä uudestaan. Samaa "rojua" löytyy lähempääkin...
 
"vieras"
Käytiin toissapäivänä kun käytiin muilla asioilla sillä suunnalla ja oli pari tuntia tuhottavaa luppoaikaa. En mene toiste ainakaan asioikseni. Kamala sirkus. Olihan siellä vessapaperia, pakasterasioita ja t-paitoja, mutta löytyy niitä vähemmän epämiellyttävistäkin paikoista. Sisäänheitto-tarjoustuotteista ne mitä tuli tarkistettua, oli loppu.
 
Emme vieressä asu mutta kuitenkin etelä-pohjanmaalla.. Tuleehan siellä käytyä ja mulle se paikka kyllä on jonkinasteinen ostosparatiisi. Tykkään ja aina teen löytöjä kun sinne pääsen. Mitäköhän oisin viimeks ostanut.. ihan pesuaineita ja jotain vaatetta. Käyn myös siellä ruokapuodissa silloin kun Tuuriin ajellaan.
 
titityyh
Ekalla kerralla oli kaikki myyjät TODELLA töykeitä.. Siis ihan yksikin LÖI vaihtorahatrahat tiskiin ja oli sen näköinen että räjähtää ihan kohta.. Toisella reissulla oli vähän ystävällisempää palvelua.. Kyllähän sielä löytöjä tekee kun jaksaa kierrellä..
 
"vieras"
No me asutaan sen verran lähellä, että kannattaa ajaa tuuriin ennemmin kuin vaikkapa seinäjoelle silloin kun oman kylän olematon tarjonta ei riitä. Mun mielestä muutamassa vuodessa kyläkaupan tarjonta on laskenut, ennen löytyi paremmin esimerkiksi kemppariosastolta jotain harvinaisempia kampaamosarjoja huippuhalvalla, ja muita vastaavia löytöjä. Tosin kosmetiikkaosasto on edelleen katsastamisen arvoinen, samoin kodinhoito-ja pesuainepuolelta löytyy välillä mielenkiintoisia juttuja paljon edullisemmin kuin muualta (esim. universal stone 16e, muualla 22). Sisustusoastolla on Vallilaa joskus todella edullisesti, esimerkiksi satasen mattoja parilla kympillä. Muuten sisustusoasto on aika onneton mun mielestä, lähinnä maalaisromanttista krääsää. Ja muutakin merkkitavaraa on joskus halvalla, mutta jos käy vaan harvoin niin ei välttämättä juuri silloin satu kohdalle mitään kiinnostavaa tarjousta :)

Vaatteiden ja kenkien perässä ei kannata tulla, paremmin saa muualta.

Mun mielestä ei kannata tulla kauempaa, varsinkin jos pääsee vaihtoehtoisesti ihan jonnekin kaupungin pikkuliikkeisiin ja tavaratiloihin ostoksille :)
 
"Vieras"
Itse löysin aivan ihanan "kristallikruunun".
Sellasta olin katsellut jossain sisustuslehdessä.
Ystävällinen myyjä haki vielä varastosta kun hyllystä loppu.
Meitä palveltiin huippu hyvin.:)
 
"Vieras"
Aina joskus kesäisin käyn kun se on mökkimme lähellä. Pidin kyllä paikasta enemmän silloin kun se oli varsinainen kylän sekatavarakauppa, nykyään liikaa kuin mikä tahansa tavaratalo.
 
kerttu pohjois-pohjanmaalta
[QUOTE="vieras";28780433]Samat tavarathan niissä on? Kauppa nähtävyys?

No mutta eihän kaikkea tarvitse tajutakaan. Kai.[/QUOTE]

Kyllä se kauppa on nähtävyys. Usko tai älä. Se on nimittäin listaykkösenä kaikkien suosituimpien nähtävyyksien joukossa ja myynniltään heti Hgin Stoccan kannassa.

Ja jep. Käyn kerran vuodessa. Heinäkuussa. Kolmena kesänä peräkkäin ollaan käyty, kun tuttavia asuu seudulla ja käytetään samalla lapset ilmaisessa tivolissa. Viime viikollakin käytiin. Kaupan puolen olen samat kolme kertaa kiertänyt kiireellä läpi, jospa sitä ens kesänä pääsis jo karavaanarilla ja tulis oltua oikein yötä.
 

Yhteistyössä