Käytkö säännöllisesti lääkärintarkastusessa?

Siis tarkoitan sellaista yleistarkastusta, missä otetaan verenpaineet, kolesterolit, kilpirauhasarvot ym.?

Kuinka usein tällaisessa tarkastuksessa pitäisi käydä? Gynekologilla nyt silloin tällöin pakko käydä, mut joskus oon miettiny, et pitäiskö käydä sellasessa yleiskartoituksessa, kun ei enää raskaanakaan ole. Ja jotain kolesteroliarvoja multa ei oo otettu ku kerran joskus 15-vuotiaana. Onkohan sellaiselle tarvetta tässä kolmenkympin kieppeillä?
 
vain kun on asiaa
Mitä kaikkea sielä pitäisi tutkia? Noitten lisäksi kaikki mahdollinen vai? Menen lääkäriin jos on oireita tai epäilyttää joku tauti tms. Jos kaikki kävis lääkärissä näillä tarkastuksilla, niin minkälaiset jonot sinne oliskaan kun nyttenkin on jo aikas pitkät. Eli vastaus on en käy.
 
Miten oikein "otatatte" arvoja? Voiko julkisen terveydenhuollon kautta vain pyytää testejä - tai lääkärintarkastusta ilman oireita sairaudesta?

Olen periaatteessa työterveydenhuollon piirissä, mutta koska minulla ei ole vakituista virkaa, minulle ei ole koskaan tehty varsinaista terveystarkastusta. Olenkin usein miettinyt, miten tämä homma menee.
 
En käy säännöllisesti kuin vuosittain gynekologilla sekä hammaslääkärillä. En tiedä pääseekä terveyskeskusten kautta edes kattaviin tutkimuksiin "muuten vain", kun olen perusterve. Yksityisesti taas luulen kattavien (verenpaine, verenkuva virtsa etc.) tutkimusten maksavan maltaita... :\|
 
En käy säännöllisesti kuin vuosittain gynekologilla sekä hammaslääkärillä. En tiedä pääseekä terveyskeskusten kautta edes kattaviin tutkimuksiin "muuten vain", kun olen perusterve. Yksityisesti taas luulen kattavien (verenpaine, verenkuva, virtsa etc.) tutkimusten maksavan maltaita... :\|
 

Yhteistyössä