Käytkö kaupassa ennen vai jälkeen kun haet lapset hoidosta?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
viera
Mieluummin käyn kaupassa ennen kuin haen lapsen. Lapsi ei pidä kauppareissuista, ei ainakaan niistä, joilla ostetaan ruokaa monen päivän tarpeiksi. Molemmat pääsevät halpommalla, kun hoidan ostokset itekseni. Jos lapsi tykkäisi kaupassa käydä tai ei ainakaan niin kovasti sitä inhoaisi, niin mukavahan se olisi yhdessä shoppailla ;)
Lisäksi saatan päästä töistä jo klo 13.00 ja lasta ei voi vielä siinä vaiheessa hakea, kun hän on päiväunilla... Muksulla on onneksi lyhyehköt päivät, viedään kahdeksaksi ja haetaan pois ennen kolmea, joten jos kerran viikossa päivä puolella tunnilla venyy, niin eipä haittaa.
 
vieras
Käyn kaupassa yksin mutta vasta illalla, seiskan jälkeen. Haen siis lapset suoraan töistä tullessani ja muutamana iltana lähden kauppaan, kun mies alkaa pistään lapsia iltapalalle ja nukkumaan. Järjestely toimii meidän perheen kohdalla hyvin.
 
hp
Käyn kaupassa ennen kuin haen lapset. Ja ihan sen takia, kun lapset on hoidossa kotikylässämme, jossa ei ole kauppaa ja itse käyn töissä noin 25 kilometrin päässä paikassa missä on kaupat. Ei olisi mitään järkeä ajaa 50 kilometriä sen takia, että hakisin lapset, palaisin takaisin kauppaan ja ajaisin jälleen 25 km kotiin.

Itse olen ilmoittanut hoitoajaksi 7.30 - 16.30. Puoli tuntia varannut työmatkaan mennen tullen. Minulla on siinä mielessä joustava työ, että "pakollinen" läsnäolo on 9-15, joten voin tarvittaessa lähteä vaikka kolmelta, käydä kaupassa ja hakea lapset neljältä.
 
Riippuu siitä tulenko töistä, kolulta vai kirjastolta ja siitä kumman lapsen haen ensin.

Useimmiten haen isomman ensin (6v), käydään yhdessä kaupassa ja haetaan pienempi (3v) ja sitten mennään kotiin. Kauppa sijaitsee ihan väärällä suunnalla jos hakisin molemmat lapset ensin.

Joskus taas haen nuorimman ensin, sitten isomman ja sen jälkeen kauppaan.

Yritän välttää tuota hoidista hakemista ja kaupassa käyntiä samalla reissulla.
 
vieras
Toi vuorohoito ihminen valehteli kun missään kunnassa ei ole mahdollista pitää lasta hoidossa yli viiteen kun ainoastaan töiden tai työmatkan takia. vuorohoidossa ei ole subjektiivista hoito oikeutta vaan vuorohoitoa tarjotaan vain ja ainoastaan töiden ja työmatkojen takia jos käytätä tätä väärin voi olla että sun hoitosi loppuu lyhyeen.Jos olet sairaslomalla niin myös lapsesi on kotona ei iltaa tai yötä hoidossa, päivällä sitten voidaan tarjota hoitoa jos itse sairaana ei illalla tai yöllä ja tästä on ihan laki. Vuorohoitoa ei kuntien ole edes pakko tarjota. Niin ja sinne vuorohoitoon tulee aina toimittaa molempien huoltajien (samassa taloudessa asuvien) työajat ei vain toisen.
 
emma
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Otsikossa kysymys. Perustele vastauksesi, kiitos.
mutta uskoisin että riippuen päivästä. Joskus käyn, joskus en. Vuorohoitoon menevät joten jos ovat olleet esim 10 eteenpäin hoidossa, ja pääsen klo 15 töistä niin todellakin merkkaan hakuajaksi klo 16 ja käyn kaupan kautta.
 
reija
olen kaupassa töissä, joten teen ostokset ja menen kotiin. mies hakee lapset ja tulevat perässä. päiväkoti useamman kilometrin päässä ja meillä yksi auto, joka on miehen käytössä. näin toimii meillä.
 
.
Käyn aina lapsen kanssa. En tiedä miksi, mutta aina teen hoitovarauksenkin just puoli tuntia siitä kun pääsen töistä eli ei jää aikaa yksin shoppailemiselle. Haluan tytön heti kotiin, enkä halua turhaa pitkittää hoitoaikaa. Monesti kyllä vuorotyöläisenä teen enimmät ostokset vapaalla tytön kanssa.
 
katti
olen töissä kaupassa, joten jos pääsen lähtemään yhtäään tavallista aikaisemmin, käyn kaupassa ennen kuin haen lapset (ovat muutenkin vain puolipäiväisenä eli klo 12 mennessä haen, eli jos mulla sattuu olemaan lyhyempi päivä joskus harvoin niin todellakin haen heidät vasta silloin klo 12 ). Tai jos tarvii vain jotain pientä, haen lapset ja odottavat autossa kun haen lähikaupasta. Isommat ostokset hoidetaan sitten koko perheen kera illalla, tai sitten minä tai mies käy yksin rauhassa illalla kaupassa.
 
shihtzu
Lapsi ei ole vielä päiväkodissa hoidossa, vaan hoito on muuten hoidettu. Mutta sitten kun menee päiväkotiin, niin menee varmaan tuohon mikä on parinsadan metrin päässä, tai siinä on kaksikin päiväkotia 50 metrin välein, joten silloin kyllä käyn kaupassa ensin ja sitten haen vasta lapsen. Mun työpäivä on sen verran lyhyt, että ehdin kyllä käydä kaupassa ja kauppa on työmatkan varrella, että siinä voi nopeasti kipaista ja hakea tarvittava.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
PK:n tädeille maksetaan palkkaa; me maksetaan hoitomaksuista. Hoitosopimukseen tulee kellonajat eikä niiden puitteissa kuulu yhdellekään eukolle mitä teen. Mulla usein koulupv lyhyt mutta lapset hoidossa 16.30 asti. EIKÄ TOD PAINA MUA. Jos jollain on valitettavaa, vaihtakoon alaa.
Kyllä ne kärsijät ovat valitettavasti sun omat lapset. Surullista ettet sitä itse nää.
 

Yhteistyössä