Käytkö haudoilla?

• Viestiketjun aloittaja Kaulin
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
En käy, äitini on töissä hautausmaalla kesäisin ja sieltä löytyy kuulemma aina jotain selkänikamia tms, jotka on nousseet pintaan :O

hyihyihyi, en halua.. vaikka mä tuskin sellaisia siellä näkisin, kun en maata kaiveli istuttaakseni kukkia... mutta silti
Mä olen myös ollut nuorena hautausmaalla töissä. Ei niitä luita yleensä siitä kiven edustan multapenkistä nouse, käytäviltä enemmän. Luut ovat niin ruskeita, ettei niitä hiekasta erota. Hampaat on eri juttu, pysyvät valkoisina.
Minusta luissa ei ole mitään kammottavaa, varsinkin, kun ovat siellä minne kuuluvat.

"vieras"
Käyn. Hoidan hautoja mm. isovanhempieni ja omien vanhempieni puolesta esim. istutan kukat ja käyn hoitamassa niitä. Rentouttavaa puuhaa. Joskus käyn myös vierailla hautausmailla ihan vain kiertelemässä. Ulkomaillakin tulee käytyä hautausmailla. Olen muun muassa huomannut et Keski-Suomessa hautausmailla on paljon punertavia hautakiviä kun taas tääl meil rannikolla kivet pn pääasiassa tummanharmaita tai miltei mustia.

Käyn.
Mutta en palvo maallisia jäännöksiä :headwall:

Osaksi silkka tapa, että tulee toisinaan käytyä, siis ihan puhtaasti sellainen palstalla paljon vihattu asia kuin perinne :D

'Kun muistaa eläessä, ei tarvitse kuoltua' on isuäireen paljon käyttämä sanonta.

Yhteistyössä