Käytiin uudessa neuvolassa ekaa kertaa ja voi veeeeee

Oli siis pojan 4-v neuvola ja oli sitten neuvolan tädillä ymmärrys hukassa :/

Poika ei vastannut tädin esittämiin kysymyksiin ja sanoin hälle, että on hitaasti lämpiävää sorttia, että punnittaisko ja mitattais ekaks. Ei, ei ottanut täti kuuleviin korviinsa vaan jatko ilmeisesti samalla kaavalla kuin on 40 vuotta jo tehny :headwall:

Sanoin uudestaan melko painokkaasti, että nyt mitataan ja punnitaan, täti kun alkoi epäillä, että poika ei osaa kunnolla ees puhua ja kuulossakin voi olla jotain häikkää :headwall: Sanoin sille, että luepas niitä papereitas vähäsen.

Poika mitattiin 107cm ja punnittiin 17kg, sai rokotuksen, mutta yhteistyöhaluinen ei todellakaan ollut. En tiedä, mutta mulle jäi sellainen olo, ettei se kuunnellut mua eikä poikaakaan (siis sitten kun sai suunsa auki :D ).
 
No prkl :eek: aika outoa. Taisi tädillä olla niin kiire ettei malttanut odottaa ja jos on tottunut aina tekemään asiat tietyssä järjestyksessä niin eihän sitä sitten osaa muuttaa...
Sun poikas on 5cm pidempi kuin meikäläisen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No prkl :eek: aika outoa. Taisi tädillä olla niin kiire ettei malttanut odottaa ja jos on tottunut aina tekemään asiat tietyssä järjestyksessä niin eihän sitä sitten osaa muuttaa...
Sun poikas on 5cm pidempi kuin meikäläisen.
Ei sillä ainakaan ajallisesti kiire ollut, mutta ei todellakaan malttanut odottaa vastauksia.

Ei kuunnellut ilmeisesti mitään kun useemman kerran puhui päiväkodista vaikka heti aluks tuli selväks, että poika on pph:lla :headwall: Alko sitten lopuks selittämään, että kyllä kannattais harkita päiväkotia vaikka olin kertonut kantani siihen asiaan jo aiemmin :eek:

Edellinen täti, ihana Eeva oli kyllä mestari lasten kanssa :heart:

 
Ei meilläkään 4v puhunu neuvolassa sanakaan. Sano mulle autossa jo et ei aio puhua siellä mitään ja ei puhunu.

neukkarintäti otti sen huumorilla kun kerroin ja usko kyllä kun sanoin et osaa hän puhua:D

 
=?
Meillä lapsen kanssa neuvolassa käydessä (ja raskausaikana myös) en saanu sanaa väliin kuin keskeyttämällä! Täti oli 70-luvulla valmistunu hoitajaks nii voi vaan arvata millanen se oli! Kääk! Nyt onneks ollaan jo muualla!
 
Juu meillä moli sama homma.. Tyttöö ei napannu ollenkaan koko neuvolahomma, on hippasen jääräpäinen tapaus joten ei tätin jutut tyttöö oikeen kiinnostanu eikä vastauksia aina antanu ku täti kysymyksiä kyseli. Kerroin kyllä tätille että tämä on tytölle ihan tyypillistä mutta ei se mua kuunnellu ollenkaa..

Noh, lopputulos oli sitten se että laittoi lähetteen psykologin arviointiin kun kuulemma saattaa olla vuorovaikutustaidoissa jotai häikkää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Juu meillä moli sama homma.. Tyttöö ei napannu ollenkaan koko neuvolahomma, on hippasen jääräpäinen tapaus joten ei tätin jutut tyttöö oikeen kiinnostanu eikä vastauksia aina antanu ku täti kysymyksiä kyseli. Kerroin kyllä tätille että tämä on tytölle ihan tyypillistä mutta ei se mua kuunnellu ollenkaa..

Noh, lopputulos oli sitten se että laittoi lähetteen psykologin arviointiin kun kuulemma saattaa olla vuorovaikutustaidoissa jotai häikkää..
No voi perskele :eek:

:hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Juu meillä moli sama homma.. Tyttöö ei napannu ollenkaan koko neuvolahomma, on hippasen jääräpäinen tapaus joten ei tätin jutut tyttöö oikeen kiinnostanu eikä vastauksia aina antanu ku täti kysymyksiä kyseli. Kerroin kyllä tätille että tämä on tytölle ihan tyypillistä mutta ei se mua kuunnellu ollenkaa..

Noh, lopputulos oli sitten se että laittoi lähetteen psykologin arviointiin kun kuulemma saattaa olla vuorovaikutustaidoissa jotai häikkää..
No voi perskele :eek:

:hug:
No, sanoppa muuta..

Mut eipä siinä mitään, käydään nyt sitten kun kerran haluavat :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Oli siis pojan 4-v neuvola ja oli sitten neuvolan tädillä ymmärrys hukassa :/

Poika ei vastannut tädin esittämiin kysymyksiin ja sanoin hälle, että on hitaasti lämpiävää sorttia, että punnittaisko ja mitattais ekaks. Ei, ei ottanut täti kuuleviin korviinsa vaan jatko ilmeisesti samalla kaavalla kuin on 40 vuotta jo tehny :headwall:

Sanoin uudestaan melko painokkaasti, että nyt mitataan ja punnitaan, täti kun alkoi epäillä, että poika ei osaa kunnolla ees puhua ja kuulossakin voi olla jotain häikkää :headwall: Sanoin sille, että luepas niitä papereitas vähäsen.

Poika mitattiin 107cm ja punnittiin 17kg, sai rokotuksen, mutta yhteistyöhaluinen ei todellakaan ollut. En tiedä, mutta mulle jäi sellainen olo, ettei se kuunnellut mua eikä poikaakaan (siis sitten kun sai suunsa auki :D ).
Mun poika täytti justb4v eikä puhu montaa sanaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Oli siis pojan 4-v neuvola ja oli sitten neuvolan tädillä ymmärrys hukassa :/

Poika ei vastannut tädin esittämiin kysymyksiin ja sanoin hälle, että on hitaasti lämpiävää sorttia, että punnittaisko ja mitattais ekaks. Ei, ei ottanut täti kuuleviin korviinsa vaan jatko ilmeisesti samalla kaavalla kuin on 40 vuotta jo tehny :headwall:

Sanoin uudestaan melko painokkaasti, että nyt mitataan ja punnitaan, täti kun alkoi epäillä, että poika ei osaa kunnolla ees puhua ja kuulossakin voi olla jotain häikkää :headwall: Sanoin sille, että luepas niitä papereitas vähäsen.

Poika mitattiin 107cm ja punnittiin 17kg, sai rokotuksen, mutta yhteistyöhaluinen ei todellakaan ollut. En tiedä, mutta mulle jäi sellainen olo, ettei se kuunnellut mua eikä poikaakaan (siis sitten kun sai suunsa auki :D ).
Mun poika täytti justb4v eikä puhu montaa sanaa

Meidän sälli puhuu paljon ja selvästi ja siksi ketuttikin :ashamed:

 
eikeksinimee eijaksakirjautuu
Toi on niin inhottavaa, mullekkii sanottiin sillon ku ei ollu kun tuo yksi et pitäis viedä päivähoitoon jonnekii vaikka sanoin selvästi haluavani hoitaa mahd.pitkään kotona. ja sit ku tuli pikku kakkonen ja sanoin samat sanat et haluun hoitaa kotona niin sit olikii muuttunu saman tädin mielipide ja heti rupes ylistämään miten hienoo on jos jaksaa ja haluu hoitaa kotona. Ja samainen täti valitti pikku kakkosen imetyksen aikaan et mä imetän liikaa, ja sit seuraavalla kerralla kehui miten mä jaksan imettää vuoden ikästä! Et se on niin harvinaista ja lapselle kuin lottovoitto.
Et annan oikeestaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos suurenosan mitä neuvolasta kuulee...
 
Mä odotan kauhula miedän 5v neuvolaa parin viikon päästä.
Likalle uusi neuvola ja uusi täti vastavalmistunut nuori likka. Likka on välillä hyvinkin varautunut uusien ihmeisten suhteen. Just puhuttiin pojan eskari open kanssa aiheesta ja se ope tuumasi et saattaa tulla aikamoinen käynti katastrofi. Samaa epäili likan oma hoitaja ja lupasi kirjoittaa sinne neuvolaan hyvin tarkan lausunnon, ettei likalla ole tarvetta mihinkään terapioihin. Tää uusi täti on kuulemma hyvin tarkka ja ainakin kavereille ketkä on lapsiaan siel käyttänyt niin on jostain valittanut, kun ei kehitys ole ihan kirjojen mukaan menytkään.
Musta on niin väärin kun me asutaan ns. katve aluella ja kun neuvola piirejä jaetaan meidät voi sijoittaa kolmeen eri neuvolaan ja niinhän meitä on nyt sit heitelty likalla on nyt kolmas eri neuvola ja tätejä ollut monta.
Poika oli kesällä tuolla 6v neuvolassa ja samalla likalla kuulo kontrolli, mutta meillä kävi tuuri kun pojalla oli sijainen joka oli vanha tuttu sama täti oli ollut pojalla ekan vuoden ajan ja yritin joska hän olisi tehnyt tuon 5v tarkastuksen, mutta ne piiri rajat on kuulemma niin tiukat oli silloin lomien takia tuuraamassa meidän ns. omaa tätiä.

Mä kyllä päätin jos sanomista tulee niin vaadin uuden tarkastuksen ja koska tiedän et siel on kaksi kokenutta konkaria jotka ymmärtää et lapsilla on eroja ja persoonallisia niin haluan heistä jomman kumman.
Kesälläkin kun oli likan kuulokontrolli kun edellinen hoitsu oli sitä mieltä et kuulossa on jotain vikaa niin eka meinasi et otetaan isoveljen jälkeen, mut kun sanoin et sit ei kyl saada enään mitään tarkastettua niin otti ekaksi. nauraen tulivat sieltä huoneesta ja sanoi et no en mä tiedä mitä kuulee mut kyl hän kuulee ei syytä huoleen.
 

Yhteistyössä