Käytettyjen neulojen ja ruiskujen hävittäminen

dfdf
Onko niissä jotain tartuntavaarallista patogeenia? Jos ei, niin laita terävät/viiltävät esineet esim. johonkin umpinaiseen pulloon tai rasiaan, jottei riko roskapussia. Ja sen jälkeen sekajätteeseen.
 
Hmm, no mulle neuvottiin noitten pikkuriikkisten insuliini neulojen hävitys niin että laittaa vaikka vanhaan mehupulloon ja korkin kiinni, eipähän pääse pisteleen ketään. Mutta soita ja kys vaikka apteekista miten ois paras hävittää, roskakuski jos niihin vahingossa ittensä satuttaa niin tulee turhaa paniikki hivistä yms...
 
[QUOTE="vieras";22050154]Meillä on ollut perhepiirissä lähiaikoina kaksikin leikkauspotilasta. Molemmissa tapauksissa neuvottiin napapiikit viemään apteekkiin hävitettäväksi.[/QUOTE]

Eli voisin viedä ne apteekkiin samassa yhteydessä, kun vien sinne lääkkeitä, joista osa käynyt vanhaksi ja osa tarpeettomiksi
 
Sillä vaan kyselen, kun itse olen vuotohäiriöistä kärsinyt, ja olen menossa myooma leikkaukseen. Menikö poisto hyvin?
Meni hyvin.Poisto tehtiin nukutuksessa ja kokonaan alakautta viime viikolla torstaina ja lauantaina kotiuduin.Ei reikiä vatsassa.Tikit ovat syvällä sisuksissa tai nekin ovat jo alkaneet vähitellen sulaa; vuodosta päätellen.Mitään painavia ei sais nostella.
Kivut yllättivät.Tottakai tajusin, että tuollaisen operaation jälkeen on kipee, mutta olin paljon kipeämpi kuin osasin odottaa ja heräämössä ja osastollakin huomasivat sen.Sain kipulääkettä ihan tarpeen mukaan, joten sen suhteen ei valittamista.Leikkaava lääkäri oli aivan ihana, samoin kaikki muutkin.
 
Itsellä käytössä pistoslääkitys, mutta omassani on kyllä tullut mukana sellainen katkaisija, jolla ruiskun piikkiosan saa katkaistua, ja tuo piikki jää sitten sen katkaisijn sisälle (mahtuu muistaaksein noin 1500 ruiskun pistospäätä, kokoa tuolla laitteella on sellaisen muistitikun verran.)
Ja sitten se muovinen osa neulan katkaisun jälkeen roskiin...

Kannattaapi varmaan kysyä lääkkeen valmistajalta, onko tuollaista saatavilla, itse siis en ole hakenut apteekista, vaan sain sairaalasta lääketehtaan sponsoroiman =)
 

Yhteistyössä