Käytättekö oikeassa elämässännekin sanoja PASKA, KUSI jne.?

  • Viestiketjun aloittaja pöyristynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä;28741940:
Itse en pysty pitämään sellaista perhettä aitona ja fiksuina, jotka eivät puhu kuin normaalit ihmiset.
Naurettavimpia pellejä on juuri ne, jotka tuohon kielenkäyttöön vedoten lopettaa väittelyn, mutta tämä tapahtuu vain silloin kun se "sivistynyt ja fiksu" huomaa jäävänsä häviölle niin logiikassa kuin tietotasossakin.
No ei nuo sanat oikein naisen suuhun sovi. Kiroilu naisella on yhtä inhottavaa kuin syljeskely. Ei jotenkin "kuulu" naisena olemiseen minun mielessäni.
 
Varsinkin lapselle puhun useimmiten kakasta ja pissasta/pissistä, mutta kyllä silloin tällöin - lähinnä aikuisseurassa käytetään myös sanoja "paska" ja "kusi". Jonkun verran tulee myös kiroiltua silloin tällöin, mutta se on oikeasti sellainen tapa mistä aktiivisesti olen yrittänyt päästä eroon, välillä se vaan jostain iskee päälle vahingossa. Noita sanoja "paska" ja "kusi" en miellä sen sijaan kirosanoiksi, vaikka vähän "jurompia" versioita ovatkin. Toki pitää olla tilannetajua eikä alkaa vaikka siellä ristiäisissä huutaa kaikelle kansalle "menenpä tästä paskahuussiin" tmv. mutta ihan normi arjessa meillä taitaa suurin osa ystäväpiiristä käyttää edes silloin tällöin noita sanoja vaikka ei mitään merimiehiä ollakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
"Ömh"
[QUOTE="mies";28742536]No ei nuo sanat oikein naisen suuhun sovi. Kiroilu naisella on yhtä inhottavaa kuin syljeskely. Ei jotenkin "kuulu" naisena olemiseen minun mielessäni.[/QUOTE]
Jaa, no minä olen eri mieltä.
Eihän sitä nyt toki lasten kuullen tarvitse, mutta kyllä aikuisten kesken voi ja pitää, oli mies tai nainen.
 
"mies"
[QUOTE="Ömh";28742564]Jaa, no minä olen eri mieltä.
Eihän sitä nyt toki lasten kuullen tarvitse, mutta kyllä aikuisten kesken voi ja pitää, oli mies tai nainen.[/QUOTE]

Minulle tulee liian lähelle miestä tuollainen nainen. Tykkään heterona (kreik. "eri") kovasti naisesta, joka on selvästi erilainen miehestä, ei toki täysin kun onhan sukupuolilla yhteistäkin mutta tarpeeksi.
 
"Eli"
[QUOTE="mies";28742578]Minulle tulee liian lähelle miestä tuollainen nainen. Tykkään heterona (kreik. "eri") kovasti naisesta, joka on selvästi erilainen miehestä, ei toki täysin kun onhan sukupuolilla yhteistäkin mutta tarpeeksi.[/QUOTE]
toisinsanoen tykkäät että naisen pitää pitää turpansa vaan kiinni?
Tykkäätkö myös että naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä?
 
"mies"
[QUOTE="Eli";28742594]toisinsanoen tykkäät että naisen pitää pitää turpansa vaan kiinni?
Tykkäätkö myös että naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä?[/QUOTE]

Ei nyt mennä ääripäästä toiseen, vaikka feminismi aivoihin on päässytkin :) Uskon, ja toivon, naisenkin ymmärtävän, että avoimella kiroilulla aikuisporukassa ja burkhalla on aste-eroja.

Jos 1 on jatkuva kiroilu kaikkialla ja 10 hiljaa olo burkha päällä niin sopiva olisi ehkä joku 6.
 
lekuri
Töissä käytän termejä uloste/virtsa/pissa. Kotona lasten kanssa puhuessa useimmiten pissa/kakka. Lapset ei edes taida tietää mitä on uloste ja virtsa :D
Kusi ja paska ovat myös aivan käyttökelpoisia sanoja, esim. jos sanon kaverilleni meneväni vessaan voin yhtä hyvin todeta käyväni kusella.
 
jos mistään on pääteltävä mitään, niin 2 vuotiaani tuumasi kaupungin keskustan torityömaan ohi fillarilla ajellessamme, että "toli on ihan paskana."
itse kiroilen ihan vitusti, mutta voin ylpeydellä sanoa, että useimmiten onnistun kotona lapsen kuullen säästelemään sanojani. sanat paska/paskana on saattanut jokus lipsahtaa ja siitähän se lapsi sen heti poimii. vittusanaa en käytä kotona, mutta sekin kai joskus lipsahtaa. muutoinkin olen kovin voimallinen ja temperamenttinen puhuja ja kaksivuotias jässi toistaa lauseitani paatuneella voimalla, joka usein huvittaa ja joskus tekee surulliseksi. "ei voi olla totta!" on kovin suosittu...
OT. mies ei kiroile, ei puhu muutenkaan kovin paljon ja on kovin vähän kotona. siispä lapsi on puheissaan minun peilikuvani, puhuu ikäisekseen joidenkin mielestä paljon ja hauskoja juttuja, tiedä sitten
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän täydellisesti. Paheksun suuresti vulgaaria kielenkäyttöä, se ei sovi yhdenkään hienostuneesti viiniä siemailevan, luonnollisesti korkeakoulutetun, sivistyneen aikuisen suuhun, joka tietenkin ilmaisee itseään aina sekä verbaalisesti että fyysisesti hillityn asiallisesti.

Samaan kategoriaan lasken sivistyneeseen kieleen kuulumattomat kirjakielen ulkopuoliset lauserakenteet ja murresanat, jotka koulutetun ihmisen täytyy osata poistaa sanastostaan. Tietenkin jos haluaa vaikuttaa moukalta, käyttää sanoja kuten 'kotoota'. Paheksuttavaa. Tämä palsta tekee minut lievästi pahoinvoivaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
kfkfkf
No kyllä mua ainakin pidetään hyvinkin naisellisena naisena, vaikka kakka onkin mulle paskaa ja pissa kusta. Miksi ällöistä asioista pitäisikään puhua nätisti?
Samoin kun oksennus on yrjöä jne :D
 

Yhteistyössä