Tarkoititko, että hampaat voi pestä pelkällä vedellä siis isommiltakin, jos otaa ksylitoli pastillin pesun jälkeen? Kannattaa sitten kyllä huolehtia myös, että lapsi saa tarvitsemansa fluorin jostakin esim. tbl, juomavesi.Alkuperäinen kirjoittaja hml:Itse käytän 5- ja 1,5-vuotiaille lapsille Oxygenol-lasten tahnaa.Esim.Colgaten lasten tahnat ovat liian voimakkaita!!Tahnaa voi alkaa käyttämään silloin, kun ensimmäiset poskihampaat alkavat puhkeamaan, vauvalle olen käyttänyt pelkkää xylitolia sisältävää tahnaa,tosin pelkkä vesikin riittää ja xylitol-pastillit kun osaavat syödä niitä =)
Neuvolassa tietävät ilmeisesti paremmin kuin hammaslääkärit =) Eihän siitä tosiaan mitään haittaa ole jos aivan pientä määrää käyttää..poskihampaat ovat kuitenkin yleensä ne jotka helpommin reikiintyvät, inkisiivit vain jos kotihoitoa ei ole ollenkaan ja yöpulloa käytetään jne.Alkuperäinen kirjoittaja soiliina:Meille sanottiin neuvolassa, että suositus on múuttunut, eli heti ensimmäisen hampaan puhkeamisen jälkeen saa alkaa käyttää tahnaa . Lasten tahnaa 0-2.
Esikoisen aikaan oli tuo sääntö poskihampaiden puhkeamisesta
Ei toki,vaan tottakai fluoria sisältävää tahnaa viimeistään heti,kun ensimmäiset poskihampaat puhkeavat!!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tarkoititko, että hampaat voi pestä pelkällä vedellä siis isommiltakin, jos otaa ksylitoli pastillin pesun jälkeen? Kannattaa sitten kyllä huolehtia myös, että lapsi saa tarvitsemansa fluorin jostakin esim. tbl, juomavesi.Alkuperäinen kirjoittaja hml:Itse käytän 5- ja 1,5-vuotiaille lapsille Oxygenol-lasten tahnaa.Esim.Colgaten lasten tahnat ovat liian voimakkaita!!Tahnaa voi alkaa käyttämään silloin, kun ensimmäiset poskihampaat alkavat puhkeamaan, vauvalle olen käyttänyt pelkkää xylitolia sisältävää tahnaa,tosin pelkkä vesikin riittää ja xylitol-pastillit kun osaavat syödä niitä =)
Ihan hammaslääkärissä ainakin saatiin me tieto, että hammastahnaa käytetään heti kun eka hammas on tullutAlkuperäinen kirjoittaja hml:Neuvolassa tietävät ilmeisesti paremmin kuin hammaslääkärit =) Eihän siitä tosiaan mitään haittaa ole jos aivan pientä määrää käyttää..poskihampaat ovat kuitenkin yleensä ne jotka helpommin reikiintyvät, inkisiivit vain jos kotihoitoa ei ole ollenkaan ja yöpulloa käytetään jne.Alkuperäinen kirjoittaja soiliina:Meille sanottiin neuvolassa, että suositus on múuttunut, eli heti ensimmäisen hampaan puhkeamisen jälkeen saa alkaa käyttää tahnaa . Lasten tahnaa 0-2.
Esikoisen aikaan oli tuo sääntö poskihampaiden puhkeamisesta
Lasten hampaat ovat nykyään jo yhä useammalla lapsella yhä varhemmin huonossa kunnossa,joten voihan se ollakin että suositus olisi muuttunut..