Käytätkö rannekelloa?

• Viestiketjun aloittaja "Johanna"
  • Ensimmäinen viesti
SuhmuranSantra
Käytän joka päivä, mulla on muutama erilainen kello, jota vaihtelen esim. vaatetuksen mukaan. Sitten on vielä näyttävämmät bilekellot erikseen.

Kellot ovat minulle myös koruja, eikä aina tarvitse etsiä kännykkää laukusta.

"Leena"
Itsellä on pari rannekelloa jotka käytän päivittäin. Yks työ ja vapa ajan kello ja yks hienompi juhla kello.
Kello on ranteessa yötä päivään 365 päivää vuodessa. Otan sen pois kun käyn saunassa tai uimassa muuten se kulkee mukana kaikkialla.

Leukistinen aksolotli
En ole käyttänyt kelloa enää moneen vuoteen. Minun mielestäni kelloa ei tarvittaisi ollenkaan, mutta kun eletään nykyaikaa, on koko ajan muka pakko olla tietoinen siitä, paljonko se kello näyttää.

"joo"
Käytän, siis yleensä. Nyt mulla vaan on kellon hihna ollut rikki jo kesästä saakka enkä ole saanut aikaiseksi käydä uutta etsimässä. Ihan orpo olo on heti, kun on kodin ulkopuolella eikä kelloa kädessä. Ei todellakaan ole kätevää bussipysäkillä kaivella kännykkää esiin kaiken aikaa.

Yleisesti ottaen. Aiheesta oli joskus talvella juttua lehdessä. Kello- ja kultasepän liikkeistä kertoivat, että kännykän tulon jälkeen rannekellojen ostaminen on selvästi vähentynyt kaiken aikaa -tähän asti. Eli viime aikoina rannekelloja on taas alettu kysellä.

Ärrimiau
En käytä kelloa. Koulussa käytin rannekelloa, samaten muutaman vuoden työelämässä. Sitten siirryin taskukelloon ja nyt olen ollut ilman kelloa jo yli kymmenen vuotta. Taisin lopettaa kellon käytön lopullisesti kun jäin äitiyslomalle. Kelloja löytyy tietokoneista, kaupoista, koulujen seiniltä, videoista, puhelimista.

"Anna"
Kyllä käytän. Ennen en käyttänyt kelloa juuri koskaan mutta sen jälkeen kuin ensimmäinen lapsi syntyi niin olen huomannut että on helpompi katsoa aikaa rannekellosta kun alkaa kaivaa kännykkä esille. Olen juuri nyt äitiyslomalla (2 kk vauva) toisen lapsen kanssa ja käytän rannekelloa koko ajan. Ranteesta löytyy joko pieni metallinen Esprit pico tai pieni nahkarannekelinen Guess kello aina.

v
En käyttänyt kelloa moneen vuoteen mutta sitten löyty kiva sopivan pituisella hihnalla ja halvalla, niin ostin. Yleensä käytän kun pitää olla tiettyyn aikaan jossain tai menen isompaan kauppaan ostoksille. Kännykkää kun en mukana raahaa, ei siihen kukaan muutenkaan soita, niin kello on hyvä olla että ei myöhästy esim bussista :)

Lähikaupassa käydessä en kelloa laita ja muina aikoina se on mun yöpöydällä jotta näen siitä yöllä kellonajan :)

Ys
Kesäloma sattui pahimpiin helteisiin ja titaanihihnainen rannekello haudutti ikävästi rannetta. Jätin sen pois ja kun helteet lähtivät, hyytyi kellon patteri. Oli aika kivaa elää tietäen vain suunnilleen, paljonko kello oli. Kaipaan sitä fiilistä. Ehkä lopetan rannekellon käytön kokonaan. Douglas Adamskin ihmetteli, miksi ihmiset viitsivät elää elämäänsä digitaalikello ranteessa, mutta hän olikin pahamaineisen piittaamaton deadlineista.

"Kumikameli"
[QUOTE="minä";21987197]Käytän kun olen jossain. Kotona se on hyllyssä tai takin taskussa. :)[/QUOTE]

Peesi, lapsen saatuani huomasin että on kätevämpi kun on rannekello kuin kaivaa puhelinta laukusta.

Satunnaisesti käytän, esim kaupungilla ja joskus lenkillä. Pitkään aikaan en käyttäny ollenkaan, mutta enää en halua kantaa kännykkää taskussa. Tuommone vähä hienompi kello ni kehtaa pitääki ja sopii joka paikkaan. :) Paitsi lenkillä vois kyllä olla parempi vaikka nahkaisella rannekkeella.

Viimeksi muokattu:
"Nina"
Alkuperäinen kirjoittaja Mykkä kissa on mauton;21987592:
Käytän. Kello on aina kädessä kun poistun kotoa, kotona ollessa se on kirjahyllyn päällä.
Vaihtelen kahden kellon välillä: Tommy Hilfiger - siro ja S.t.a.m.p.s - käy myös korusta.
Joskus harvoin käytän sormuskelloa.
Minulla on myös melkein aina kello ranteessa. Otan sen pois kuin käyn suihkussa tai saunassa.
Sain sormuskello kavereilta lahjaksi mutta olen käyttänyt sitä alle 10 kertaa kesän aikana. On se hieno mutta kun minulla on vaippa vauva 3 kk niin en jaksaa koko ajan ota se pois. En tiedä miten paljon vettä se kestää jos se olisi sormessa kuin vaihdan vaippoja. Rannekello on ranteessa vaippa vaihdon aikana kyllä.

Yhteistyössä