Käynnistysyritys sisätutkimuksella - miten on onnistunut?

  • Viestiketjun aloittaja mammammaa
  • Ensimmäinen viesti
mammammaa
Jop, tulipas sekin nyt sitten "kokeiltua" käynnistyskeinona... Nyt on parisen tuntia tuosta aikaa ja muutamat supparit on tullut. Tää on kyllä sitkeä tapaus. Mut paljonkos teillä on mennyt aikaa "kalvojen paukuttelusta" synnytykseen, jos yleensäkään on tuolla konstilla käynnistynyt?
 
Neiti Huhtikuu
Mulla yritettiin tuota konstia kun tyttö oli kaks viikkoa yliaikainen ja isokokoinen,sisätutkimus tehtiin kovakouraisesti rv 38 alkaen ja siis lopulta tyttö syntyi cytotecilla käynnistettynä rv 42.Mulla tuo ei aiheuttanu muita kuin verenvuotoa aina niinä iltoina jolloin sisätutkimus oli tehty ja muutamat supistukset jotka loppuivat kuitenkin lähes samantein
 
Siirin äiti
tapaninpäivänä tehtiin sisätutkimus ja saman vuorokauden aikana tyttö syntyi. Esikoinen syntyi sisätutkimusta seuraavana päivänä. Eli meillä on ainakin molemmat synnytykset lähteny käyntiin, kun on vähän lääkäri ensin näyttäny mistä sitä pääsee pois. =)
 
Meillä kuopus meni ainoana viikon yli ja tarkoituksena oli synnytys käynnistää torstai aamuna. Keskiviikkona teki lääkäri sisätutkimuksen ja sanoi vähän pyörittelevänsä kohdunsuuta...Samana iltana irtosi limatulppa, supistukset alkoivat 01 yöllä ja vauva syntyi ennen 03. Eli ei tarvittu käynnistystä.
 
Mulla oli synnytys jo käynnistynyt, mutta sit supistukset vaan loppuivat. Kätilö teki tutkimusta pyörittämällä ja venyttämällä kohdunsuuta, jotta olis saatu supistukset taas takas. Ei oo muuten mitenkään kivaa, kun se runno nyrkkinsä kans mun alapäässä.
 
Mulla kätilö teki sisätutkimuksen rv 40+5 ja oikein runno ja pyöritteli...autsauts! Mutta mitäpä sitä ei kestäis et lähtis käyntiin synnytys. Sen tutkimuksen jälkeen ei supistellu yhtään, ei niin mitään. Seuraavana aamuna heräsin tasan kuudelta kun supisti ja supisteliki 3 minuutin välein. 10.45 synty poika. Mulla ainaki vaikutti se sisätutkimus.
 

Yhteistyössä