käynnistys


minulta käynnistetty molemmat lapset. Tiedän että se odottaminen raastaa hermoja.. Jos sua pillereillä käynnistellään niin ymmärsin niin että niiden tarkoitus on myös kypsyttää sitä kohdun kaulaa niin että se synnyttäminen käynnistyy luonnollisesti. ekaa mulla käynnisteltiin pari viikkoa kunnes sitten laittoivat sellaista geeliä kohdun kaulalle ja siitä se synnytys sitten lähti käyntiin.
Toisen kanssa laitettiin tipan kautta mutta oli minulla siinä vaiheessa jo omiakin supistuksia..
Tsemppiä ja jaksamisia!! voit toki kysellä lisää jos haluat! =)
 
Meillä käynnistys rv42+0 yliaikaisuuden ja lapsiveden vähyyden takia. 1,5 vrk jälkeen leikattiin, kun kalvojen puhkasusta 24h aikaa, oli sillon vasta 4cm auki eli käytännössä ei ollut vielä edes synnytys käynnistyny. Ihan tarpeeks kauan sai maata oksitosiinitipassa... :)
 
Hecate
Hyvin turhauttavaa tuo käynnistäminen on... Esikoisen tuloa alettiin käynnistämään ja toista päivää sitä kovasti yritettiin mutta kohdun suu aukeni vain kolme senttiä.... :/
Sitten lapsi ei jaksanutkaan niitä suppailuja kun nehän ovat aika pirun voimakkaita kun lääkkeellä aiheutetaan ja jouduin loppupelissä hätäsektioon...
 
juu muakin käynnisteltiin 5vrk kunnes sit vasta alko tuleen kun kalvot puhkaistiin :( se oli kieltämättä kyllä rassaavaa kun vuoropäivinä kapseli ja tiputus toisena..mut kylläpä meiän rinsessa sieltä sitten tuli =)
 
annabella82
mulla aloitettiin käynnistys aamulla 10.00 oksitosiinitipalla ja klo 11.00 synnytyksen katsottiin käynnistyneen. illansuussa tippa otettiin pois kun ei oltu varmoja oliko supistukset ainoastaan tipan ansiota, ja sanottiin, että jos supistukset nyt loppuvat, niin yön ajaksi osastolle lepäämään ja voimia keräämään, aamulla käynistettäisiin uudestaan. mutta supistukset jatkuivat samaa tahtia, ja reilun tunnin päästä tippa laitettiin uudestaan, että saataisiin vauhtia synnytykseen. loppujen lopuksi en avautunut kolmea senttiä enempää ja jouduttiin 13 tunnin jälkeen leikkaussaliin...
 
rv 41+6 laitettiin tippa joskus klo 9 jälkeen, klo 11 alkoi säännöllisesti supistelee ja poika synty klo 18.19
supparit oli aika kivuliaita, mutta onneksi niitä oli vain yhtenä päivänä. :D saapa nähdä miten tän toisen kanssa käypi. olis toisaalta kiva kokea se "perinteisempikin" aloitus...
 
Supris
Tyttöni syntyi käynnistettynä ja kaikki meni hyvin. Synnytys käynnistettiin suun kautta, eikä sillä murulla, niin kuin normaalisti. Iltakymmeneltä sain puolikkaan tabun, mutta ei tapahtunut mitään. Aamukuudelta sain toisen puolikkaan ja heti seitsemältä alkoi säännölliset supistukset viiden minuutin välein. Siitä viisi tuntia eteenpäin olinkin jo pikkuisen tytön onnellinen äiti. Kaikki meni siis tosi nopeasti.

Kipu oli kyllä aikamoinen ainakin vähän ennen kuin sain spinaalipuudutuksen, mutta eiköhän se ole kamala vaikka ihan ilman käynnistämistäkin synnyttää.

Minun kokemus oli siis erittäin positiivinen ja jollakin tavalla toivoisin seuraavankin käynnistettävän, koska pelkään etten osaakkaan lähteä kotoa oikeaan aikaan. Varsinkin kun ensimmäinen synnytyskin oli noin nopea ja sairaala kaukana.
 

Yhteistyössä