Kuopusta käynnisteltiin 2VIIKKOA, tabletinmurua sain sekä ylä-että alakautta, tipassa olin välillä. Ei tehoa. Tippakin oli niin isolla ettei LKS:ssä ole ennen kellään ollu, soittivat varmuuden vuoksi neuvoja muualtakin. Mulla käynnistys aloitettiin raskausdiabeteksen takia rv39. Mulla oli kohdunkaula kahdelle sormelle auki kun käynnistelyt aloitettiin, ja sama tilanne oli vielä kahtaa iltaa ennenkuin poika syntyi.. tuona päivänä mulla oli supistuksia, mutta ne jouduttiin lopettaan pojan sydänäänten laskun takia. Pieniä supistukia jäi. Aamulla tosi krouvi sisätutkimus (tosi lyhytsorminen mies!! ei muuten saanut puhkastua kalvoja, eikä anturia vauvan päähän lyhytsormisuutensa takia!), se sattu todella paljon!! Tunnin päästä meni lapsivedet, pieniä supistuksia tipan avulla.. illalla alko työnnättään.. ja paikat ei auki kuin 3cm. Ja taas piikkiä kankkuun jotta supparit loppuu. Mä olin varma ettei vauva enään alakautta synny ja rukoilin että se leikattais pois.. seuraavana aamuna taas yritettiin tipalla, ja sitten alkokin jo tapahtuun. Oli jo aikakin, koska seuraavaksi ois ollut leikkauspöydälle meno edessä.. mulla ja vauvalla tulehdusarvot alkoivat nouseen. Poika joutu salilta samantien keskolaan sokeritippaan, kun verensokerit eivät nousseet kahdella maitoannoksella.
Toinen kylki + lonkka oli mulla pitkään kipeä, koska makoilin niin paljon käyrällä samalla kyljellä, toiselta puolelta eivät saaneet sydänääniä kuuluun.