käynnistys omasta pyynnöstä?

• Viestiketjun aloittaja toivoton
  • Ensimmäinen viesti
toivoton

onko kukaan päässyt synnytyksen käynnistykseen ennen la aikaa
esim.et olo on ollut todella tukala ja rajoittanut joka päiväistä elämää. itselläni rv 37+2 ja liitos kivut ja säryt niin tuskasia että itku tulee.en pääse omin avuin ylös sängystä enkä kävelemään 50 m pidempään.paikat ovat täysin kypsät olleet ainakin viikon ja kohdunsuu 4 cm auki eli vauvan pää on todella alhaalla.soitin neuvolaan ja terveydenhoitaja sanoi että on mahdollista käynnistää näillä perusteilla.nyt sitten menen torstaina näytille sovitusti. :headwall:

Jos paikat on tosiaan "kypsät" niin luulisi että voisi alkaa käynnistelemään. Sulla varmaan vaan on odoteltu että lähtee vauva tulemaan kun jo valmiiksi olet aukinainen! Toivottavasti saat pian helpotuksen, tavalla tai toisella!

viides
En tiiä miten eri paikkakunnilla toimitaan. Meilläpäin ei suostuta käynistämään ilman lääketieteellistä syytä. Itse menin ä-polille kinuamaan käynistytsä viimeviikolla 37+5 . Mulla selkäkivut niin kovat, ettei pysty liikkumaan, hb todella matala, ja vauvakin vielä suht isokokoinen ja verenpaineetkin vähän koholla. Paikat on kypsät ja supistelujakin välillä ollut. Ei riittänyt syyksi käynistykselle. Tarkkaillaan vaan tilannetta. Olisivat ottaneet sairaalaan sisälle "lepäämään" , mutta kotiin kuitenkin sitte tulin, koska mulla neljä lasta kotona niin vähän vaikeaa jäädä . Tässä sitä vaan odotellaan ja toivotaan ettei tarttis sinne la:han saakka odottaa, niinkuin uhkailivat:(

mammammaa
Mulle luvattiin, että käynnistetään jos ei laskettuun aikaan mennessä ole ilmoittanut syntymisen merkkejä. Tuli sitten ennen. Syynä oli valtava turvotus. Ei se terveyttä uhannut, mutta hankaloitti elämää kylläkin.

Mulla on rv 35+3 ja kohdunsuu auki 2 senttiä.Supistuksia tulee päivittäin myös kivuliaita.Kyselin tänään tuosta käynnistyksestä ja ainakin hilsingin kättärillä ei käynnistetä eikä viikon 34 jälkeen myöskään estellä synnytystä.Käynnistetään vasta kun menee yliaikaseksi.Saa nähdä kauan tässä saa nyt sitten odotella vielä...

tukalaaaa
Voi kun täälläpäin suostuttais käynistämään. Mutta ei. Mulla olo ihan kaamea. Mulla todellakin vaikeuksia liikkua ja hoitaa edes kotona lapsia. Joka paikaa jomottaa ja istuakkaan ei pysty kun pari minuuttia. JA sitten vielä parii päivää ennen viikkoa 37 sain supistuksia helpottavan piikin ettei vauva synny etuajassa. Eli siis täällä jopa estellään vauvan syntymistä. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin, kasvanut hyvin jne. Mut lääkäri vaan sanoi, että käynistystä ei tule ennen laskettua aikaa jos äidin tai lapsen henki ei ole vaarassa. Missähän päin suomea suostuttaisi käynistämään? Jospa lähtisin sitten sinnepäin vaikka lomailemaan:)

Yhteistyössä