KÄYNNISTYS ÄIDIN "TUKALAN OLON" VUOKSI,KOKEMUKSIA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
kun tuntuu että kaikkia kiinnostaa vain vauvan vointi,äidistä viis....Onko jollain suostuttu käynnistämään synnytys äidin voinnin vuoksi(en tarkoita mitään myrkytysoireuta ym.)

ei kai kukaan suostu käynnistään, jos vaan on tukala olo. Äidistä siis viis. Jos vauvalla on kaikki hyvin eikä raskaus ole yliaikainen, ei käynnistetä.

Ja hei, kyllä se käynnistäminen on sen verran hirveetä, että mieluummin olisin raskautta pitkille viikoille kestänyt kuin joutunut rv 38 käynnistettäväksi.

Mulla käynnistettiin 40+3 kun aloin itkemään ja huutamaan äitipolilla etten jaksa enää ja että pelottaa vauvan todellinen koko. Ultralla arvio oli 4200g. Sanoin että en enää suostu synnyttämään jos eivät käynnistä, koska arvio voi heittää niin paljon. Ja vauva syntyikin sit seuraavana päivänä käynnistyksen avulla, ja painoi 4600g.

Ei onnannut ei. Tukala olo oli perusteltavissa sillä, että lapsivettä oli ainakin 4 litraa ja raskaus yliaikainen. En voinut istua tai maata, saati nukkua. Vaan ei. Se hemmetin 10 vrk (?) piti odottaa lasketun ajan yli.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kun tuntuu että kaikkia kiinnostaa vain vauvan vointi,äidistä viis....Onko jollain suostuttu käynnistämään synnytys äidin voinnin vuoksi(en tarkoita mitään myrkytysoireuta ym.)

Mulla käynnistyksen (synnytin rv 38+1 ) perusteita oli ne, että vauva liikku heikonlaisesti, kohdunsuu oli auki jo 4cm, ja mies oli töissä toisella paikkakunnalla, ja kun tiedettiin käynnistyspäivä, niin mies pääsisi varmemmin mukaan synnytykseen. Ja mulla oli uhka päällä, etten pääse sairaalasta kotiin, ennen kun olen synnyttäny, niin sain näillä puhuttua lääkärin ympäri käynnistykseen.

Niih..
Mä tätä kolmosta odottaessa valvoin moooooonta yötä tonne aamu seittemään supistusten takia jotka oli kauheita, loppuivta vaan aina kun seinään..
Itku silmässä soitin jonkun viikon päästä sairaalaan ni ei ei, ei käynnistä, ei vaikka mä olin niin poikki jo ettei mitään tolkkua.
Eli ei ne käynnistä minkään tukalan olonkaan takia, se mulla on ollut kaikista kolmesta.

Kyllä muuten käynnistetään. rv 39 aamulla ultraan, paino arvio ja muut otettiin. Kaikki lapsella hyvin, minä ihan poikki, siis tukala olo. Kuukausiin en ollu enää nukkunu kunnolla. Maha painoi selkää, lonkat kipuili, jne jne..
Eli minun olo oli ainoa syy miksi käynnistettiin

kyllä mulla on vaan molemmat synnytykset käynnistetty siksi että olen ollut ihan lopussa, todella pahat selkävaivat ja uniongelmat.. eikä ole tarvinnut itse edes kysyä. neuvolasta on annettu vinkkiä jo että nyt sairaalaan kun silminnähden olin ihan loppu.. molemmissa raskauksissa oli eri neuvolantädit. ja käynnistetty on kun pari yötä olin ensin sairaalassa ja hoitajat/lääkärit omin silmin näkivät että olen ihan loppu.

tosin ihan heppoisista "ku mua nyt vaan vituttaa olla raskaana" syistä tuskin kukaan lääkäri käynnistyspäätöstä antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Mulla käynnistyksen (synnytin rv 38+1 ) perusteita oli ne, että vauva liikku heikonlaisesti, kohdunsuu oli auki jo 4cm, ja mies oli töissä toisella paikkakunnalla, ja kun tiedettiin käynnistyspäivä, niin mies pääsisi varmemmin mukaan synnytykseen. Ja mulla oli uhka päällä, etten pääse sairaalasta kotiin, ennen kun olen synnyttäny, niin sain näillä puhuttua lääkärin ympäri käynnistykseen.
no mulla vähän sama tilanne....auki paikat jo vaikka kuinka,yöt valvon supistuksien takia ym.Matkaa sairaalaan jonkin verran....

mulla oli suunniteltu sektio jota ei suostuttu aikastamaan minun todella tukana olon vuoksi. Vauva ja vatsa olivat niin isoja, että henki kulki pihisemällä, en pystynyt kävelemään, en istumaan, vain puolimakaavassa asennossa olemaan ja kotona olisi pitänyt alle 4 vuotiaan kanssa pärjätä.

Kuulemma istukkavesitutkimuksella voidaan selvittää, onko keuhkot kehittyneet tarpeeksi mutta tätä ei edes ehdotettu, kun oltiin vaan sitä mieltä että ei, neuvoksi annettiin että alle 4 vuotias pärjää itsekseenkin (ottaa jääkaapista itse ruuat ja lämmittää ja hoitaa vessa-ja vaateasiansa itse ja ulkoilee itsekseen) ja että mies ei menisi töihin vaan jäisi kotiin. Jaa. yrittäjä siis. Ei yrittäjällä ole mitään sairaslomaoikeuksia. tai sitten, että tulen osastolle makaamaan. No, minnehän se alle 4 olisi siksi aikaa jätetty? kotiin yksin?

Ei suostuttu, ei. Neuvolassa ja äippäpolilla yrittivät puhua, mutta sairaalan lääkäri ei suostunut käynnistykseen ennen la. Papereissa luki että itkuinen ja väsynyt äiti, jopa lääkäri sen totesi, ja vauva hyvänkokoinen. Aloin kuntoutua vasta kun vauva oli puolivuotias, koska olin niin puhkipoikki tukalasta, kipeästä, unettomasta, raskaasta loppuraskaudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

no mulla vähän sama tilanne....auki paikat jo vaikka kuinka,yöt valvon supistuksien takia ym.Matkaa sairaalaan jonkin verran....

Mulla oli matkaa sairaalaan 2km, ja silti ottivat osastolle, ja sain käynnistyksen.

No tuota. Kyllähän se neuvolantäti oli jo pidempään seurannut mun "tukalaa oloa", sitten, kun raskaus meni yli niin laittoi lähetteen äippäpolille (kyllä siihen syy tarvittiin, olisko se ollut epäily niukasta lapsiveden määrästä tms., liikkeitä ei ollut ollut niin paljoa jne.), lähetteeseen laittoi jotenkin, että voisiko harkita käynnistystä tms.

Kovin suurin luuloin en siltikään Naistenklinikalle mennyt, mutta 2 päivää tämän päivän jälkeen pääsin käynnistykseen! Olisin päässyt jo heti seuraavana päivänä, mutta siellä oli sulku (vai mikä se on).

Semmonen tarina. Oli mulla aika rankkaa vai miten sen sanois, mut vauvalla oli kyllä kaikki silleen hyvin ja arvot kohdillaan jne. Niin ja käynnistettiin siis rv 41+0.

Yhteistyössä