Käynnistyksistä ja niiden kestoista?? Omia kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja "peikko"
  • Ensimmäinen viesti
"peikko"
Minulla on ke käynnistys ja nyt haluaisinkin kuulla teidän kokemuksianne kauanko se voi lyhimmillään kestää? entä pisimmillään?
Varmaan vaikuttaa millä aloitetaankin käynnistys mutta kuullut että joillakin kestänyt 5päivää jollakin samanpäivän aikana

Kertokaahan te joilla käynnistetty niin kestoja?
 
"Neljän äiti"
Riippuu tosi paljon tilanteesta. Jos joudutaan käynnistämään hyvin epäkypsästä tilanteestaniin kestäähän se. Mullla 3 käynnistettybyliaikaisuudentakia, ja aina on käynnistynyt heti, ekalla tabletin murulla tai vartin päästä tipan laitosta.
 
Cytotec annettiin torstaina klo 17 tienoilla vai oliko se 17:30... Ei laitteen rekisteröimiä supistuksia. Doula oli lähdössä kotiin, kun vedet menivät 22:50 (auki 1 cm) ja lapsi syntyi minuutin yli keskiyön perjantain puolella.
 
"vieras"
Käynnistettiin tipalla, synnytys kesti 7 tuntia.

Neuvolan terkka sanoi että joskus annetaan käynnistyspilleri ja lähetetään kotiin 2-3 päiväksi odottamaan supistuksia.
 
pari päivää
Vedet meni aamulla 38+0.
Käynnistys cytoteceilla kohdunsuulle aloitettiin 38+1 aamulla, päivän aikana 3 tabelttia.
Käynnistystä jatkettiin 38+2, kaksi tablettia.
Vauva syntyi 38+3 aamulla.
 
"..."
Riippuu tilanteesta. Mulla käynnistettiin rv 38+3, silloin kohdunkaulaa oli 1,5cm jäljellä ja kohdunsuu 2-3cm auki, paikat tosi pehmeät. Tippa laitettiin klo 9, ei tapahtunut oikein mitään. Klo 13 puhkaistiin kalvot (edelleen se sama 2-3cm auki), klo 14 laitettiin kohdunkaulan puudute (olin 5cm auki) ja tytsy syntyi 14:41. Nopeasti meni kalvojen puhkaisun jälkeen, tipalla ei miftään vaikutusta, vaikka oli ihan maksimiannos monta tuntia.
 
"Tiinuliini"
Yliaikakäynnistys rv 42+0. Käynnistys aloitettiin täysin epäkypsässä tilanteessa cytotecillä ja synnytys käynnistyi seuraavana aamuna. Itse synnytyksen kesto 6,5 tuntia sitten kun lähti käyntiin.
 
kokemus
mulla ekaa käynnistettiin cytotecilla ja se oli eka klo 10 ja laps ulkona 16.00, yhessä käynnistettiin kalvojen puhkasulla ja sinä meni 12 tuntia, ja yhdessä sitten käynnistettiin oksitosiinilla ja siinä meni myöskin se 12h helpoin noista oli tuo keskimmäinen, viimonenkin ihan ok
 
"vieras"
Käynnistettiin rv42 Cytotekilla. Sanottiin että kannattaa varautua pariin päivään, mutta lapsi oli maailmassa samana päivänä. Synnytys kesti 6,5h. Melkoisen vauhdilla tuli kun lähti tulemaan. Meinas järki lähteä, mutta hengissä selvisinja ihana lapsi täyttää jo kuusi ;)..vaikka justhan mä sen synnytin :D
 
Mulla käynnistettiin viides synnytys tipalla (vedet oli mennyt edellisenä päivänä), aika pian alkoi supistelut ja synnytys oli kaikista nopein, reilut 5h.
Ihan kamalaahan se oli mutta niin on olleet käynnistämättömätkin synnytykset.
 
:))
Käynnistys rv 40+3 vauvan nihkeän kasvun takia. Sain n. 11.30 tabletit suun kautta, kohdun ulkosuu oli sormelle auki ja paikat hieman pehmenneet. Vedet alkoivat lorista n. klo 14 aikaan, samantien kovenevat supistukset ja saliin, siellä supistelin jo parin minuutin välein. Vauva syntyi klo 20:10. :) Aika pikainen toimitus oli, oletin että kestää kauan. Lääkärikin kun puhui että saan ne ekat tabletit, sitten illalla uudestaan ja koska oli perjantai niin puheli että voin sitten lauantaina lähteä kotiin pariksi yöksi jos ei käynnisty aiemmin..
 
"jenni"
Perjantaina aloitettiin käynnistään cytotecilla klo 13,vedet meni lauantaina klo 21 lapsi oli ulkona sunnuntaina klo 9.15. Ennen käynnistystä olin sentin auki. Ihan hyvä mieli jäi koko hommasta :)
 
"jenni"
[QUOTE="jenni";26490715]Perjantaina aloitettiin käynnistään cytotecilla klo 13,vedet meni lauantaina klo 21 lapsi oli ulkona sunnuntaina klo 9.15. Ennen käynnistystä olin sentin auki. Ihan hyvä mieli jäi koko hommasta :)[/QUOTE]

ja viikkoja siis oli 41+5
 

Yhteistyössä