Bambi, ihanaa, että elämäsi on nyt kunnossa! Mulla tosiaan on vielä ongelmia, mutta saan apua tiiviistä terapiasta ihanan terapeutin kanssa. Ja sitten nuo lapset - he ovat jotain sanoinkuvaamattoman rakasta ja tärkeää.
Käynnistysasiasta. Se on tietenkin realiteetti, että tuskin juuri kukaan nainen nauttii siitä, että raskaus venyy ja kestää reilusti yli lasketun ajan ja aiheuttaa todella pahaa oloa ja ahdistusta. Käynnistyksessähän lääketieteellisenä syynä pitää olla se, että joko äidin tai sikiön terveys on vakavasti uhattuna. Pääasiassa syy on fyysinen, mutta joskus, kuten esim. mulla, riski mm. psykoosiin on niin iso, että synnytys on käynnistettävä sitten, kun se on sikiön kannalta mahdollista. Ahdistus on kamalaa, mutta se ei sinällään uhkaa vakavasti naisen terveyttä ja elämää, vaan on kamaluudessaan tunne. Psykoosi sen sijaan ei ole tunne, vaan on jo mielen sairaus, todella vakava sellainen. Jos mulla sellainen tulisi, se olisi sekä itseni että erityisesti lasteni kannalta erittäin vakava tilanne. Näin mulle on selitetty syy siihen, miksi käynnistetään.
Mutta oli syy mikä tahansa käynnistykseen, voimia meille kaikille tähän raskauteen ja toivotaan, että jospa sittenkin synnytykset lähtisivät spontaanisti käyntiin, kun aika on kypsä.
Helmitoivo, 28+1