käynnistääkö vaiko eikö...

täällä sitä nyt mietin että mitä tehdä... kivut on niin jumalattomat etten voi nukkua mitenkään,kävellä saatika tehdä mitään muutakaan kuin kääntyillä kyljeltä toiselle ja kiljua kivusta.Lääkkeistäkin on jo kaikki melkein kokeiltu enkä kuitenkaan tahtois syödä istukkaa läpäiseviä lääkkeitä.soitin synnärille ja tympääntyneen kuulonen nais kätilö sanoi et kai sitä kohta vois ruveta käynnistelemään kun viikkoja kerran on 39+2...
eli onkos muilla kokemuksia ns. aikaistetuista käynnistyksistä?
ja saa antaa ihan neuvojakin että kannattaisko mun vaan pokkana marssia päivystykseen??

kiitos etukäteen :)

:heart:lla elinita
 
Kolmannen kohalla olin kanssa kipeä, mulla oli pahat liitoskivut.
Kun la. oli mennyt viikolla yli yhtenä yönä vaan lähin äitiyspolille.
Mukava tanskalaislääkäri tajusi että ole tosiaan ihan poikki ja sitten seuraavana päivänä käynnistettiin.
Ei kai ne sua sieltä poiskaan aja jos sinne meet ja sanot ettet pysty olemaan kotona kipujesi kanssa enää.
Tsemppiä!!
 
mom79
Pitää muistaa,että käynnistys on aina luonnotonta,sekä siihen liittyy riskejä enemmän kuin luonnollisella tavalla alkaneeseen.Synnytys voi esim.pitkittyä..Ja onhan se ihana kokea,miten alkaa luonnollinen käynnistyminen,se jännitys ja kaikki.Minullakin oli kovat liitoskivut,nukkuessa auttoi tyyny reisien välissä.Koeta vielä kestää! :/
 
Mulla käynnistettiin 38+1 ja hyvin meni! Sain silloin esikoisen ja synnytyksen kesto oli 6tuntia. Ei käynnistystä kannata pelätä ainakaan, minulle jäi positiivinen kuva synnytyksestä, vaikka käynnistettiinkin =)
 
monna76
Minulla on kolme synnytystä takana ja kaikki käynnistetty, viimesin juuri sen takia kun olin niin kipeä ja väsynyt, pari päivää turhaa käynnistelyä ja sitten kun ei alkanut tapahtua niin puhkaistiin kalvot ja laitettiin vielä tippa, vauva syntyi viikolla 39. Että olehhan vain kovana jos tuntuu ettet tosiaankaan jaksa, kysehhän on sinun kropastasi ja jaksamisesta. Voimia sinne, ei kukaan ole tainnut vielä kohtuun jäädä =)
 
kiitos kaikille vastanneille.
Käväisinpä äitipolilla ja sitä kautta jopa osastolla,ja kaikki vain kuullakseni olevani itsekäs ja huono äiti kun en jaksa enää kipujeni kanssa. nyt 40+2 ja lääkáreillä ei edelleenkään tietoakaan/aikeitakaan käynnistää.

kysymyksessä siis liitoskipujen lisäksi myös selkäkivu jotka johtuvat pahaan virheasentoon luudutetuista selkänikamista ja liiallisesta painon noususta raskauden aikana...

:headwall: täällä me siis masuni kanssa jatketaan,nykyisin vahvojen lääkkeiden,rollaatorin ja tuki vyön avuin :headwall: (köyhä on niistä saatava apu)

pitäkää te muut lippunne korkealla ja antakaa auringon paistaa! :heart:
 
äiti jo kerran
Mun mielestä et ole itsekäs tai huono äiti!!Koska kyl äidillä täytyy olla voimia myös tulevaan synnytykseen ja vauvan hoitoon!
Pakko kysyä et missä sairaalassa sait tuollaisen vastaanoton?
Itellä kans kamalat kivut ollu jo melkein kaks viikkoa..Nukuttua en oo saanu viikkoon ku ehkä 3-4 tuntia yössä!Ja sit päivät pitäis vielä jaksaa touhuta melkein 3vuotiaan uhmaavan pojan kanssa!
Neuvolassa viime viikolla lupailtiin et nyt torstaina katotaan uudestaan et onko helpottanu olo ja jos ei niin neuvolan-täti yrittää ruveta puhumaan käynnistyksen puolesta!
Mulla kivut on liitoskipua,selkäkipua ja sit tulee supistuksia joka yö ja päivä jotka loppujen lopuksi loppuu kesken!Oon tosi hoikka rakenteeltani niin vaikka vauva on laskeutunut niin silti hengittäminen on tosi raskasta ja neuvolan-tätikin sanoi et vauvallekkin tuee kohta tosi tukalat paikat tilan ahtauden vuoksi!!Yhtenä iltana henki ihan salpaantui kun vauva möyrys niiin kovasti!
mulla siis viikkoja nyt 38+5

voima-halit sulle! :hug: Kyl se sieltä kohta syntyy..vaikka tiedän ettei tuon sanominen paljoa helpota..(ei ainakaan mulle!)

 

Yhteistyössä