Käykö teillä siivooja?

• Viestiketjun aloittaja Rva rouva
  • Ensimmäinen viesti
"Meimi"
Meillä käy kahden viikon välein ja on noin 4 h kerrallaan. Perussiivous joka kerta, ja vaihtelevasti paremmin joku paikka joka kerta. Talo on n 200 neliötä, joten siivoamista riittää. On sovittu, että esim petivaatteita ei tarvi vaihtaa eikä tuulettaa, se tehdään itse, ja jotakin muutakin on jätetty itelle.

Meillä on siis älyn tehokas siivooja, ennättää siihen neljään tuntiin älyttömästi. Ihanaa!

"hmm"
[QUOTE="Meimi";23533439]Meillä käy kahden viikon välein ja on noin 4 h kerrallaan. Perussiivous joka kerta, ja vaihtelevasti paremmin joku paikka joka kerta. Talo on n 200 neliötä, joten siivoamista riittää. On sovittu, että esim petivaatteita ei tarvi vaihtaa eikä tuulettaa, se tehdään itse, ja jotakin muutakin on jätetty itelle.

Meillä on siis älyn tehokas siivooja, ennättää siihen neljään tuntiin älyttömästi. Ihanaa![/QUOTE]

Aika "hepposen" siivouksen tekee jos 200 neliötä vetää neljään tuntiin, meillä siivoa 100 neliötä 4 tuntia ja ite on viety petivaatteen ja matot pihalle...

"pallo"
[QUOTE="hmm";23533473]Aika "hepposen" siivouksen tekee jos 200 neliötä vetää neljään tuntiin, meillä siivoa 100 neliötä 4 tuntia ja ite on viety petivaatteen ja matot pihalle...[/QUOTE]

Katsoin samaa, koska meillä samaan neliömäärään menee siivojalla 3 tuntia pelkkään lattioiden imuroimiseen+pyyhintään sekä vessojen ja kylppärin pesuun ja käy joka viikko. Mä olen kyllä tosi tarkka ja haluan että on siivottu kunnolla.

"hmm"
[QUOTE="pallo";23533494]Katsoin samaa, koska meillä samaan neliömäärään menee siivojalla 3 tuntia pelkkään lattioiden imuroimiseen+pyyhintään sekä vessojen ja kylppärin pesuun ja käy joka viikko. Mä olen kyllä tosi tarkka ja haluan että on siivottu kunnolla.[/QUOTE]

Mulla kanssa sama, olen tarkka ja kun kerran maksan siivouksesta niin puhdasta pitää tulla. Ja meillä kyllä on hyvä siivoojaa, koti on puhdas hänen jäljiltään, eli mielelläni siitä maksan!

"Meimi"
[QUOTE="hmm";23533473]Aika "hepposen" siivouksen tekee jos 200 neliötä vetää neljään tuntiin, meillä siivoa 100 neliötä 4 tuntia ja ite on viety petivaatteen ja matot pihalle...[/QUOTE]

No mä sanoinki että se on aivan älyttömän tehokas.

Me laitamma tavarat paikolleen, mitään semmosta sen ei tartte tehdä.

Sillä on esim oma keksimä lattianluutuussysteemi; joku parikyt luutua jotka se uittaa pesuaine tms vedessä kaikki ja puristaa nihkeeksi. Sitte ko se alkaa luutuamaan, se laittaa se luutunsa pyyhkimeen, ja vain vaihtaa sitä luutua siihen pyyhkimeen, ei viruta luutuja missään välissä. Koko talo pyyhitty tosi nopeesti. Ottaa sitte luutunsa kotio ja pesee ne siellä.

Ja muitaki tämmösii nopeita juttuja sillä on.

Aivan tarpeeks hyvin ainaki mulle siivoaa.

[QUOTE="pallo";23533494]Katsoin samaa, koska meillä samaan neliömäärään menee siivojalla 3 tuntia pelkkään lattioiden imuroimiseen+pyyhintään sekä vessojen ja kylppärin pesuun ja käy joka viikko. Mä olen kyllä tosi tarkka ja haluan että on siivottu kunnolla.[/QUOTE]

eipä ne pelkät neliöt yksistään ratkase. sellasetki asiat kuin pintamateriaalit vaikuttaa, onko mattoja lattioilla kuinka paljon vai ollenkaan, viedäänkö ne ulos jne. Millanen pohjaratkasu on, onko sokkeloinen talo, pitääkö välineitä kuljetella, etenki jos portaita jne. Kaikki tämmönen hidastaa sitä työtä yllättävän paljon. Ja sit tosiaan ihan työtahdissa on huimia eroja, kyllä sitä itekin nuorena laikkarina teki monet työt puolta lyhyemmässä ajassa kuin joku 30v alalla ollut, ja se on ihan täysin ymmärrettävää.

"hmm"
[QUOTE="Meimi";23533558]No mä sanoinki että se on aivan älyttömän tehokas.

Sillä on esim oma keksimä lattianluutuussysteemi; joku parikyt luutua jotka se uittaa pesuaine tms vedessä kaikki ja puristaa nihkeeksi. Sitte ko se alkaa luutuamaan, se laittaa se luutunsa pyyhkimeen, ja vain vaihtaa sitä luutua siihen pyyhkimeen, ei viruta luutuja missään välissä. Koko talo pyyhitty tosi nopeesti. Ottaa sitte luutunsa kotio ja pesee ne siellä.

Aivan tarpeeks hyvin ainaki mulle siivoaa.[/QUOTE]

Mutta sama aikahan siinä menee kasteleepa ja vääntää ne luutut valmiiksi tai sitten siivouksen yhteydessä, eli ei hirveesti vaikuta tehokkuuteen. Toisille ei ole niin tarkkaa kuin toisille... Meillä siivooja tuo omat siivousvälineet mukanaan muttei niitten autosta/autoon roudaamista lasketa työaikaan. Meillä on käynyt joskus aiemmin eri firmasta siivooja jonka työn jälki ei minua miellyttänyt, ei tullut toista kertaa.

[QUOTE="Meimi";23533558]No mä sanoinki että se on aivan älyttömän tehokas.

Aivan tarpeeks hyvin ainaki mulle siivoaa.[/QUOTE]

jos haluat helpottaa siivojasi työtä niin osta kotiin esimerkiks viledan varsi ja se levykehys, ja siihen sellainen kakspuolinen se pesin, niitä saa mikrokuituisena tai sit sellaisena lankamoppina. Tai sitten lasta ja siihen pari sellasta oikeaa leveää lattiapyyhettä. Ei tuu niin paljon pyykkiä ja todellaki samoin tulee koko talon lattiat luututtua! :) Ei oo mikään hurjan kallis investointi, säästää siivoojan selkää ja takuulla moppaat sillä samalla mopilla seuraavat 20 vuotta.

ne mikrokuitu- ja lankaosat voi pestä 90 asteessa.

"Rouva"
Jotenkin huvittaa, että tällä palstalla aletaan taisteleen tällaisestakin asiasta... Mollataan niitä, joilla on siivoja tai joilla on tehokkaampi siivoja...

Jokainen saa siivota itse jos siitä nauttii tai on pakko ja ne jotka ei halua, voi palkata siivoojan! Se ei ole nykyaikana enään mikään elintaso-juttu! ;)

Ja ihan turha näin palstan välityksellä alkaa tappeeleen siitä, onko jonkun siivooja hyvä tai huono. Jos asiakas on itse tyytyväinen, se riittänee?

[QUOTE="hmm";23533605]Mutta sama aikahan siinä menee kasteleepa ja vääntää ne luutut valmiiksi tai sitten siivouksen yhteydessä, eli ei hirveesti vaikuta tehokkuuteen. Toisille ei ole niin tarkkaa kuin toisille... Meillä siivooja tuo omat siivousvälineet mukanaan muttei niitten autosta/autoon roudaamista lasketa työaikaan. Meillä on käynyt joskus aiemmin eri firmasta siivooja jonka työn jälki ei minua miellyttänyt, ei tullut toista kertaa.[/QUOTE]

tossa oli nyt varmaan oleellista se, ettei käytä yhtä ja samaa pesintä ja sitä kastele aina samassa vedessä. Ei tartte vettäkään kuljettaa mukana.

Yhteistyössä