Käykö teillä siivooja?

Alkuperäinen kirjoittaja Käy:
Kerran viikossa ja tekee viikkosiivouksen. Viipyy kerralla viitisen tuntia. Ei siivoa koko taloa, ehkä noin 160 neliötä. Perussiivouksen tekee.
onko tilattu jostain siivousfirmasta? paljon maksaa? Mullakin kiinnostas.
esim. ikkunat ois ihana pesettää jollain

 
Mä olin suunnitellut että meillä alkais käydä siivooja kun palaan töyelämään, ja nyt se aika olis käsillä. Pitää katsoa onko tarpeellista, kun kotonakaan ei kukaan sitten enää päivisn ole niin siivoamistakaan ei ehkä niin hirveesti ja jatkuvasti enää ole. Mutta jos tuntuu siltä, että töiden ohessa jää liian vähän aikaa lapsille kotitöiden vuoksi niin sitte kyllä toteutan tuo suunnitelmani.
 
ei enää
Meillä kävi jonkin aikaa, nyt ollaan ilman siivoojaa...

Meillä kävi kahden viikon välein ja teki ihan normaalin viikkosiivouksen, ja siihen petas vuoteet päälle vielä valmiiksi. Työaika oli 6,5/kerta.
 
käy
Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
Alkuperäinen kirjoittaja Käy:
Kerran viikossa ja tekee viikkosiivouksen. Viipyy kerralla viitisen tuntia. Ei siivoa koko taloa, ehkä noin 160 neliötä. Perussiivouksen tekee.
onko tilattu jostain siivousfirmasta? paljon maksaa? Mullakin kiinnostas.
esim. ikkunat ois ihana pesettää jollain
Tuttu siivooja käy. Maksan 7 e tunnilta. Tekee, mitä pyydän.

Ei tule paljon kalliimmaksi firmankaan kautta, kun siitä saa kotitalousvähennyksen. On todella maksun arvoinen palvelu töissä ollessa.
 
Meillä käy kerran kk siivooja. Siivoaa n 5-6h, hinta 31?/tunti (jostahan saa 60% pois vuoden lopussa), neliöitä n 250. Siivoaa kaikki paitsi kodinhoitohuoneen, eikä vie mattoja ulos (meillä on vaan pari mattoa). Lisäksi voi tilata ikkunanpesun jos haluaa. Meillä siis pesee lattiat, imuroi, pyyhkii pölyt, siivoaa koko keittiön, kiillottaa liesikuvun, pesee kaikki veskit, kylppärit ja saunan. Olen ollut todella tyytyväinen! Eipä tartte enää riidellä siivouksesta ja hyvin pysyy kämppä perussiistinä, riittää kun siivoaa siinä välissä tarpeen vaatiessa, koskaan ei ehdi tulla kunnolla likaista, sotkuista kylläkin.
 
ei käy
Alkuperäinen kirjoittaja mummy3:
Meillä käy kerran kk siivooja. Siivoaa n 5-6h, hinta 31?/tunti (jostahan saa 60% pois vuoden lopussa), neliöitä n 250. Siivoaa kaikki paitsi kodinhoitohuoneen, eikä vie mattoja ulos (meillä on vaan pari mattoa). Lisäksi voi tilata ikkunanpesun jos haluaa. Meillä siis pesee lattiat, imuroi, pyyhkii pölyt, siivoaa koko keittiön, kiillottaa liesikuvun, pesee kaikki veskit, kylppärit ja saunan. Olen ollut todella tyytyväinen! Eipä tartte enää riidellä siivouksesta ja hyvin pysyy kämppä perussiistinä, riittää kun siivoaa siinä välissä tarpeen vaatiessa, koskaan ei ehdi tulla kunnolla likaista, sotkuista kylläkin.
Hui mikä hinta, meillä maksoi 35?/käynti, ja siivos tosiaan 6,5 tuntia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei käy:
Alkuperäinen kirjoittaja mummy3:
Meillä käy kerran kk siivooja. Siivoaa n 5-6h, hinta 31?/tunti (jostahan saa 60% pois vuoden lopussa), neliöitä n 250. Siivoaa kaikki paitsi kodinhoitohuoneen, eikä vie mattoja ulos (meillä on vaan pari mattoa). Lisäksi voi tilata ikkunanpesun jos haluaa. Meillä siis pesee lattiat, imuroi, pyyhkii pölyt, siivoaa koko keittiön, kiillottaa liesikuvun, pesee kaikki veskit, kylppärit ja saunan. Olen ollut todella tyytyväinen! Eipä tartte enää riidellä siivouksesta ja hyvin pysyy kämppä perussiistinä, riittää kun siivoaa siinä välissä tarpeen vaatiessa, koskaan ei ehdi tulla kunnolla likaista, sotkuista kylläkin.
Hui mikä hinta, meillä maksoi 35?/käynti, ja siivos tosiaan 6,5 tuntia...
Ilmeisesti pimeenä, muutenhan siivojalle ei jäis mitään? Muistakaa nyt hyvät ihmiset kun lama lähestyy, ei todellakaan kannata ruokkia sitä harmaata taloutta!
 
Joo
Toki se maksaa (tuo 31 e/tunti on mielestäni varsin kohtuullista), mutta kyllä sen työssäkäyvänä maksaa kun tietää, että jää sitten enemmän aikaa perheelle. Kerran kahdessa viikossa riittää ihan hyvin, niin joka toinen viikko sitten siivotaan nopsaan itse.
 
ei käy
Alkuperäinen kirjoittaja mummy3:
Alkuperäinen kirjoittaja ei käy:
Alkuperäinen kirjoittaja mummy3:
Meillä käy kerran kk siivooja. Siivoaa n 5-6h, hinta 31?/tunti (jostahan saa 60% pois vuoden lopussa), neliöitä n 250. Siivoaa kaikki paitsi kodinhoitohuoneen, eikä vie mattoja ulos (meillä on vaan pari mattoa). Lisäksi voi tilata ikkunanpesun jos haluaa. Meillä siis pesee lattiat, imuroi, pyyhkii pölyt, siivoaa koko keittiön, kiillottaa liesikuvun, pesee kaikki veskit, kylppärit ja saunan. Olen ollut todella tyytyväinen! Eipä tartte enää riidellä siivouksesta ja hyvin pysyy kämppä perussiistinä, riittää kun siivoaa siinä välissä tarpeen vaatiessa, koskaan ei ehdi tulla kunnolla likaista, sotkuista kylläkin.
Hui mikä hinta, meillä maksoi 35?/käynti, ja siivos tosiaan 6,5 tuntia...
Ilmeisesti pimeenä, muutenhan siivojalle ei jäis mitään? Muistakaa nyt hyvät ihmiset kun lama lähestyy, ei todellakaan kannata ruokkia sitä harmaata taloutta!
Ei todellakaan ollut pimeetä hommaa, työttömien yhdistyksen kautta oli, ja ko. yhdistyshän saa valtiolta kaikki mahdolliset tuet, eli siksi jäi asiakkaalle noin vähän maksettavaa!
 
Pyysin ja sain 4h siivouksen joululahjaksi. Voisin jopa harkita vakituisesti ottavani mutta omat rahat ei riitä ylimääräiseen eikä mies moista ulkopuolista siivousapua ymmärrä.

Miten mun pitää valmistautua siivoojan tuloon? Kerätä lelut lattioilta ja tyhjentää pinnat? Viedä matot ulos?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei käy:
Alkuperäinen kirjoittaja mummy3:
Alkuperäinen kirjoittaja ei käy:
Alkuperäinen kirjoittaja mummy3:
Meillä käy kerran kk siivooja. Siivoaa n 5-6h, hinta 31?/tunti (jostahan saa 60% pois vuoden lopussa), neliöitä n 250. Siivoaa kaikki paitsi kodinhoitohuoneen, eikä vie mattoja ulos (meillä on vaan pari mattoa). Lisäksi voi tilata ikkunanpesun jos haluaa. Meillä siis pesee lattiat, imuroi, pyyhkii pölyt, siivoaa koko keittiön, kiillottaa liesikuvun, pesee kaikki veskit, kylppärit ja saunan. Olen ollut todella tyytyväinen! Eipä tartte enää riidellä siivouksesta ja hyvin pysyy kämppä perussiistinä, riittää kun siivoaa siinä välissä tarpeen vaatiessa, koskaan ei ehdi tulla kunnolla likaista, sotkuista kylläkin.
Hui mikä hinta, meillä maksoi 35?/käynti, ja siivos tosiaan 6,5 tuntia...
Ilmeisesti pimeenä, muutenhan siivojalle ei jäis mitään? Muistakaa nyt hyvät ihmiset kun lama lähestyy, ei todellakaan kannata ruokkia sitä harmaata taloutta!
Ei todellakaan ollut pimeetä hommaa, työttömien yhdistyksen kautta oli, ja ko. yhdistyshän saa valtiolta kaikki mahdolliset tuet, eli siksi jäi asiakkaalle noin vähän maksettavaa!
Ok, asia selvä, en ole kuullutkaan sellaisesta, pistetään korvan taakse koska se on jo tosi halpaa!
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Toki se maksaa (tuo 31 e/tunti on mielestäni varsin kohtuullista), mutta kyllä sen työssäkäyvänä maksaa kun tietää, että jää sitten enemmän aikaa perheelle. Kerran kahdessa viikossa riittää ihan hyvin, niin joka toinen viikko sitten siivotaan nopsaan itse.
Meillä kyllä siivotaan koko perheen voimin..yhdessä?
 
Kukin
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Toki se maksaa (tuo 31 e/tunti on mielestäni varsin kohtuullista), mutta kyllä sen työssäkäyvänä maksaa kun tietää, että jää sitten enemmän aikaa perheelle. Kerran kahdessa viikossa riittää ihan hyvin, niin joka toinen viikko sitten siivotaan nopsaan itse.
Meillä kyllä siivotaan koko perheen voimin..yhdessä?
käyttäköön aikansa ja rahansa mihin haluaa. Me emme tuhlaa aikaamme siivoamsieen, kun on varaa maksaa siitä muille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen takkuaivo:
Pyysin ja sain 4h siivouksen joululahjaksi. Voisin jopa harkita vakituisesti ottavani mutta omat rahat ei riitä ylimääräiseen eikä mies moista ulkopuolista siivousapua ymmärrä.

Miten mun pitää valmistautua siivoojan tuloon? Kerätä lelut lattioilta ja tyhjentää pinnat? Viedä matot ulos?
Näin meillä tehdään!
 
kk
Alkuperäinen kirjoittaja Kukin :
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Toki se maksaa (tuo 31 e/tunti on mielestäni varsin kohtuullista), mutta kyllä sen työssäkäyvänä maksaa kun tietää, että jää sitten enemmän aikaa perheelle. Kerran kahdessa viikossa riittää ihan hyvin, niin joka toinen viikko sitten siivotaan nopsaan itse.
Meillä kyllä siivotaan koko perheen voimin..yhdessä?
käyttäköön aikansa ja rahansa mihin haluaa. Me emme tuhlaa aikaamme siivoamsieen, kun on varaa maksaa siitä muille.
No minäpä en ajattele sitä tuhlaamisena. Kuka sinun lapsillesi opettaa siivoamisen, vai maksatteko heillekin siivoojan kun muuttavat kotoa pois? Olisi meilläkin varaa, mutta mukavaa se on lasten kanssa kotitöitäkin tehdä.
 
Meillä kyllä jaksetaan/ehditään/viitsitään siivota itse. Ajattelen että sitä kautta lapsetkin oppivat siivoamisen ja siisteyden alkeet kun tykkäävät osallistua. Mutta jos ylimääräistä rahaa on niin saahan sen vapaasti käyttää kuten itse haluaa. Meillä siis siivoukset luetaan perheen yhdessä viettämään aikaan.
 
mona
Siivoojat käy tällä hetkellä kerran kuussa. Kaksi siivojaa, ovat 3,5h, siivousfirman kautta. Neliöitä n.190m2. Riittää kyllä siivottavaa itsellekin ihan riittävästi, vaikka käyvät kerran kuussa. Jos on jotain erikoista, esim. ikkunoiden pesu, ilmoitan siitä erikseen ja he varaavat enemmän aikaa tai tulevat ylimääräisen kerran.

Pois en vaihtaisi. Pari kertaa olen joutunut siivoustasosta valittamaan eli eivät ole ottaneet niitä vaikeita nurkkia portaitten/sohvan alta yms. Sellaiseen siivoukseen pystyn kyllä itsekin..

Meillä anoppi kustantaa siivouksen..
 
Meillä kävi joka toinen viikko, 3 h kerrallaan, neliöitä n. 100. Meillä maksaa 32 e/h, kun käy alkuviikosta (loppuviikosta vähän kalliimpi). Tekee perussiivouksen, imuroi, pesee lattiat, vessat, kylppärin, keittiön ja sitten vaihtelevasti mitä ehtii lisäksi. Nyt on taukoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Meillä kävi joka toinen viikko, 3 h kerrallaan, neliöitä n. 100. Meillä maksaa 32 e/h, kun käy alkuviikosta (loppuviikosta vähän kalliimpi). Tekee perussiivouksen, imuroi, pesee lattiat, vessat, kylppärin, keittiön ja sitten vaihtelevasti mitä ehtii lisäksi. Nyt on taukoa.
näin mäkin ajattelen et voisi ottaa, joka toinen viikko. tähän asti ollaan lapsen kanssa siivottu, imuroitu ja en todellakaan pelkää että lapsi ei oppisi siivoamaan, tuskin sitä siivoamiselta välttyy vaikka siivooja kotona kävisikin. lelut pitää kerätä kuitenkin, ja kyllä sitä pyykkiä riittää...

sitäpaitsi toisilla on enemmän aikaa iltaisin, jos tulevat kotiin jo klo 15 aikaan toiset vasta klo 17. mielummin luen lapsen kanssa kirjaa kun imuroin ja lapsi roikkuu lahkeessa. jokainen tavallaan!
 

Yhteistyössä