Käykö tämä paita tytölle?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mitä mieltä olette? Minusta tuo lintukuvio on tyttömäinen, mutta värit vähän poikamaiset.. Mietin lahjaksi tuota.

Tässä linkki, poista välit, toivottavasti onnistuu..

http://www. lastenmetsola. fi/WebRoot/Kaupat/Shops/ LastenMe/4C00/E54B/DF01/A476/215D/0A28/100B/0159/ lintupaita2.jpg
 
hr
paremminkin tuo on tyttöjen paita..

mä en kyl tajua et miks just ne värit on niin hirveen merkityksellisiä ja lapsia luokitellaan sen perusteella minkä värisiä vaatteita on päällä. Mulla on molempia sukupuolia lapsia ja pojalla käytetään vaaleanpunaisia farkkuja ja tytöllä sinisä huppareita.. hyvin oon silti vielä erottanu et kumpi on tyttö ja kumpi poika.. ulkopuoliset kun tuntuu varmistavan vaikka poika ois pelkissä sinisissä et olihan poika (vaikka on siilitukka ja kaikki) ja tyttö vaaleanpunaisissa saparoineen et onhan tuo tyttö.. et mitä hiton väliä kun kuitenki varmistellaan et onhan se sitä tai tätä...
 
aloittaja
Joo kyselin, mutta en ole kuitenkaan väittänyt, ettei tytöt voisi pitää sinistä ja päinvastoin. Mutta kyselin tuosta paidasta vaan, että onko se poikamainen tytölle. Halusin kuitenkin varmistella, kun tämä paita menisi LAHJAKSI.. että jos onkin selvästi poikamainen.. siksi kyselin väreistä.
 
hr
no siinä tapauksessa kannattaa varmistaa että minkävärisistä vaatteista lapsen äiti ja lapsi tykkäävät.. jos tulis meidän tytölle ottaisin ilolla vastaan ja ihastelisin ihanaa paitaa.. mut esim miehen veljenvaimo inhoais, koska ei ikinä laittais sinistä tytölle ja vihaa ruskeaa..
 
tdjrs
No toi ruskea on aika ruma väri, siis yleensäkkin.. Ruskee ja sininen yhdistelmä, mun mielestä poikamainen. Ei sen takia että sininen olis muka vain poikien väru, vaan tuo yhdistelmä sopii pojalle ehkä paremmin. En pukis tytölle, mutta mä olenkin niitä ihmisiä jotka tykkää pukea tyttöä vaaleanpunaseen ja lilaan ja valkoseen joissa voi olla myös sinistä mutta en koskaan ruskeaan. Pojalle ruskea jo ihan ok. :)

Mut se vaan mun mielipide :)
 
hr
ja lisäys edelliseen.. erehdyin ostamaan heidän tytölleen nimittäin ruskean paidan missä oli vaaleanpunaista, eikä tykännyt.. saati pitänyt sitä paitaa lapsella. Ja minä kun luulin ostaneeni kivan paidan..
 
"hmm"
minusta tuo paita on selvästi "tehty" pojalle. kuviot ovat sukupuolineutraaleja mutta värit niitä, jotka ovat perinteisesti poikien vaatteissa.
itse voisin silti pukea tytölle koska on kaunis paita ja minulle tämmöiset eivät ole niin justiinsa, enhän minäkään pukeudu vaaleanpunaiseen ja lilaan ja pinkkiin.
 
123
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi jne...;22127994:
Niin hän sanoi että värit on poikamaiset, ei siis vain sininen johon sä sitten heti tartuit. Jos et sattunut huomaamaan niin siinä paidassa ei ole pelkkää sinistä. :)
No ei se ruskeekaan mun mielestä oo poikamainen :D...
 
Sanoisin, että kyllä käy. Miksi ei? Noh, väriyhdistelmästä voi olla montaa mieltä, mutta itse ainakin laittaisin sen tytölleni... jos hän siis olisi 8 vuotta nuorempi. Eli kyllä... kai. Itse pidin lapsena ainakin ruskeasta väristä. Ja pidän edelleen.
 

Yhteistyössä