Käykö jompikumpi mekoista hautajaisiin?

  • Viestiketjun aloittaja "Perunankukka"
  • Ensimmäinen viesti
"Perunankukka"
Käykö näistä mekoista kumpikaan hautajaisiin mustan 3/4 hihaisen boleron kanssa? Vai onko lähdettävä mekko-ostoksille? Muita vaihtoehtoja minulla ei ole....




tai


 
"eee"
Kai nyt jokaisella on kaapissaan joku ihan tavallinen musta perushame? Kynähame, puolihame, mikä vaan musta hame joka nyt ei ole ihan minihame. Ei tuollainen kukkamekko kyllä sovi hautajaisiin alkuunkaan.
 
Mun mielestä nyt ainakin vainajaa ja omaisia voisi kunnioittaa sen verran, ettei tuollaisia biitsi-bile-mekkoja nyt päälleen vedä hautajaisiin.

Ne käytöstavat.
Noh, tein tästä jo uuden ketjunkin mutta eikö pointti ole, että käydään jättämässä jäähyväiset vainajalle. Jokainen tehköön sen tyylillään. Tuskin vainaja kääntyy haudassaan....

Ihmiset on nykyään niin ahdasmielisiä ja kaavoihin kangistuneita... Käytöstavat eivät mielestäni liity pukeutumiseen.
Käytöstapoja on olla mm. kohtelias ja ystävällinen ja kunnioittava toisia kohtaan. Oli sitten kukkamekko päällä tai musta puku.
 
ap.
Tuo ylempi on ehkä enemmän rantamekko tyyliä. Alempi on kyllä ihan juhlamekko. Kankaaltaan yms. Ja ei, minulla ei ole mustaa perushametta, nämä ovat tummimmat vaatteet kaapissani tällä hetkellä, jos ei mustia leggareita ja paria ns. alustoppia lasketa mukaan.

Näin kyllä arvelinkin, olin itsekin vähän samoilla linjoilla, mutta elättelin toivoa ettei tarvitsisi lähteä ostamaan mitään...
 
"vieras"
Olin juuri isoissa hautajaisissa ja ainut väri joka näkyi oli valkoinen, kellään ei ollut mitään punaisia kukkia yms. ei ole hautajaisvaatteita kumpikaan. Itse laitoin vasta kuolemaan julistamisjumalanpalvelukseen tunikan jossa on myös valkoista.
 
Noh, tein tästä jo uuden ketjunkin mutta eikö pointti ole, että käydään jättämässä jäähyväiset vainajalle. Jokainen tehköön sen tyylillään. Tuskin vainaja kääntyy haudassaan....

Ihmiset on nykyään niin ahdasmielisiä ja kaavoihin kangistuneita... Käytöstavat eivät mielestäni liity pukeutumiseen.
Käytöstapoja on olla mm. kohtelias ja ystävällinen ja kunnioittava toisia kohtaan. Oli sitten kukkamekko päällä tai musta puku.
Mä olen henk.koht samaa mieltä. Eli mua ei häiritsis vaikka mun hautajaisissa oltais bikineissä (no,luonnollisestikkaan ei häiritsis :D ).... Mutta esim. meillä on hautajaiset ensi viikolla ja pakko lähteä vaateostoksille koska tiedän, että meidän sukuun kuuluu paljon vanhempia ihmisiä, ketä se häiritsisi (että mulla olis päällä joku hellemekko).
 

Yhteistyössä