Kävin just tarkistamassa miehen sähköpostin......

  • Viestiketjun aloittaja yks
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja samat rahat ja tavat:
nominusta se on OUTOA jos en saisi lukea mieheni sp- viestejä tai kännykkää...häh?? mitä salaamista niissä nyt on?
minusta taas olisi outoa jos minä tai mies toistemme sähköposteja tai puhelimia tongittaisiin. vaikka ollaan yhdessä niin on meillä sen verran yksityisyyttä ja toisaalta luottamusta ettei tuollaista tehdä. Mies vetää vielä tuon kirjesalaisuuden niin pitkälle ettei edes minun nimellä tulleita tyhjänpäiväisiä mainosposteja roskista vaan kiikuttaa ne minun sängylleni minkä on kehittänyt minun postin laskualustaksi. luottokunnan laskun sentään avaa ja ottaa maksettavaksi.
Joskus naureskellaan näitä puhelimentonkimisjuttuja että sitähän löytäisi vaikka mitä "mielenkiintoista" joka ei oikeasti mielenkiintoista olisikaan kun minullakin taitaa puolet puhelinnumeroista olla miesten ikähaarukalla seitsemästä seitsemäänkymmeneen, seassa työnumerot, lasten kavereita. heidän isiä jne. samoin mieheltä löytyy naisia, jopa nuoria parikymppisiä tyttöjä noiden lasten harrasteohjaajien muodossa ja tulipa kerran hassu "kuuma" viesti yhdeltä nuorelta tytöltä, oli sekoittanut kaksi samanetunimistä ja mieheni laittoi vastausta ja tyttöparka anteeksipyyteli nolona. Eli aika pienestä ne väärinkäsitykset voi saada alkunsa jos on saadakseen, meillä se vaan oli sen päivän vitsi.
 
vieras
Kuuluuko muuten tekstiviestit samanlaisen kirjesalaisuuden pariin,kun kirjeposti ja sähköposti?

sen kummemmin kantaa ottamatta siihen kuka kenenkin postia on oikeutettu lukemaan
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuuluuko muuten tekstiviestit samanlaisen kirjesalaisuuden pariin,kun kirjeposti ja sähköposti?

sen kummemmin kantaa ottamatta siihen kuka kenenkin postia on oikeutettu lukemaan
miksei kuuluisi??
Siis mielestäni sen pitäisi kuulua, mutta kysyin,koska en tiedä, (enkä jaksa ottaa selvää)
 
2vieras
Meillä saa jokaisen kännykät olla rauhassa ,lojua vaikka pöydällä.Kukaan ei mee tonkii toisen kännykkää.Sähköpostitkin on milloin auki ja milloin kii.Ketään ei perhe kyylää ja luottamus on ollut kivaa.Puhutaan jos tarttee toisten tietää jne.Vapaus on hyvä asia!
 
Geena
Alkuperäinen kirjoittaja samat rahat ja tavat:
nominusta se on OUTOA jos en saisi lukea mieheni sp- viestejä tai kännykkää...häh?? mitä salaamista niissä nyt on?
Se, että ne viestit on tarkoitettu niiden vastaanottajalla, eikä jollekin muulle.
 
kaikenlaista
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
hmm.. mielenkiintoisia vastauksia. Nimittäin jos sieltä ois löytyny jotain niin tää ketju ois aivan erilainen.

Ihan samaa itsekseni mietin. Tiedän yhden miehen salasanallisen sähköpostin ja kännykän, joista vaimo löysi totuuksia miehensä kaksoiselämästä. Tuloksena avioero.
 
meillä on kone aina päällä ja kummankin sp:t auki lähes aina. välillä kone ilmoittaa että pling-pirkko lähetti viestin jne. eli postilaatikot on auki ja nään aina keneltä on tullut viestejä, mut en oo koskaan avannut tai lukenut niitä.
Kännykkä viestejäkään ei lueta, ellei toinen pyydä.

Jos siellä olisi jotain outoa niin eiköhän "petturit" peitä jälkensä harvinaisen huolellisesti.Se että ei löydä mitään ei takaa myöskään mitään.

Kummaa luottamuksen puutetta.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Geena:
Se, että ne viestit on tarkoitettu niiden vastaanottajalla, eikä jollekin muulle.
Näin juuri. Ja jos perheessä on tapana lukea toisten sähköposteja tai tekstiviestejä, siitä pitäisi ehdottomasti kertoa etukäteen niille, jotka mahdollisesti meiliä tai tekstareita heille lähettävät.

Meillä muksutkin tietävät, että naulaan ne korvista verholautaan, jos mun sähköpostejani tai tekstareitani lukevat. Saman tekisin ukollekin, jos mulla sellainen olisi.

 
XXS
Meillä ei toisten sähköposti- ja tekstiviestejä ilman lupaa lueta. Mutta aika usein käy niin, että kun puhelin piippaa viestiä, kuuluu perään huuto että viittiks kattoo mikä viesti se oli. Ja se huutaja on nimenomaan se puhelimen omistaja.
 
Jos miehesi pyysi tarkistamaan niin sitten se on ok. Mutta toisten postien kyttääminen on kyllä tosi rumaa ja minusta suorastaan aika halveksittavaa. Jos minä kuulisin, että joku lukisi salaa minun meilejä niin se ystävyys loppuisi siihen paikkaan. Eikä syy ole siinä, että minulla varsinaisesti olisi mitään salattavaa, mutta kyttääminen on minusta todella alhaista touhua. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Meillä ei toisten sähköposti- ja tekstiviestejä ilman lupaa lueta. Mutta aika usein käy niin, että kun puhelin piippaa viestiä, kuuluu perään huuto että viittiks kattoo mikä viesti se oli. Ja se huutaja on nimenomaan se puhelimen omistaja.
Kiehuja täällä, siten ensin kirjoitin.
Eihän tuossa mitään pahaa. Mutta periaatteessa toisen puhelinta ei kurkita eikä sähköpostia, kirjesalaisuuksia!
Jokaisella täytyy olla sen verran intiymiyyttä. Jos vaikka kaveri kertoo arkaa asiaa, ei se kuulu muille, mikäli asianomainen ei muille halua kertoa.
Kamalaa jos minun kaverin mies lukisi kaikki mitä hänelle joskus vuodatan. En ilkeäisi enää käydä kylässä! :snotty:
 
voi elämä
En voisi kuvitellakaan että menisin toisten nimellä tullutta postia avaamaan. Puhelinta en todellakaan tongi, enkä missään nimessä sähköpostia ja sama on miehellä minun postini ja puhelimeni suhteen. !!??

Se on luottamuskysymys ja yksityisyyskysymys.

Tutkitteko te lastennekin kirjeet, päiväkirjat, mese-viestit, puhelimen sisällön ja sähköpostit??

Saako kuka tahansa mennä ja tonkia sinun kaappisi, laatikkosi, käyttää sinun vaatteita ja tavaroita milloin huvittaa, kysymättä sinulta ? ja teetkö sinä samoin jonkun toisen tavaroille, kaappien sisällöille jne?


Muistan teinivuosina kun seurustelin. Poikaystävä sanoi, etten saisi kassissani pitää - jotain tavaraa - hänen äitinsä saattaa käydä siellä - MINUN kassillani ?? Piilotin päiväkirjani poikaystävän vaatekaappiin. Koska se kassini kerran pengotaan.. Kerran se sitten katosi, enkä löytänyt sitä mistään. Se pysyi kadoksissa pitkään, otin uuden päiväkirjan käyttööni.
Yhtäkkiä, muutaman kuukauden kuluttua, päiväkirja oli tasan samassa paikassa minne olin sen laittanut siellä poikakaverin kaapissa.

En tiedä kuka sen vei, poikaystävä, hänen äitinsä, siskonsa vai isänsä. En ottanut ikinä asiaa puheeksi, koska tiesin, että se olisi kiistetty ja minua alettu haukkumaan vainoharhaiseksi, siis jos olisin poikakamulle sanonut, hän olisi reagoinut haukkumalla jne.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
hmm.. mielenkiintoisia vastauksia. Nimittäin jos sieltä ois löytyny jotain niin tää ketju ois aivan erilainen.
Ai millä lailla?? mä olen monesti la ja su aamuisn ukon kännystä löytänyt vaikka mitä!!
no kun nyt tulee niiiin negatiivista juttua tosta tutkimisesta, mutta jos oletetaan että mies ois jääny vaikka pettämisestä kiinni niin se mies ois noin niinku lynkattu ja naista kehotettu tutkiin varpaan välitkin (;

Itsekin oon puhelinta tutkinut ja ikävä kyllä julki tullut miehestä jotain sellaista josta olisin muuten autuaan tietämätön. Enkä kadu että tutkin.
 
ei hätää
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Ei siellä mitään ollut,eikä mulla oo mitään syytä epäillä mutta silti oon aina epäluulonen... (hävettää)


ei oo syytä hävetä. On luonnollista tarkastaa jos mieltä jokin arveluttaa.
Monessa suhteessa se on täysin ok :)
 
Mieheni saa lukea minun sähköpostit, tekstiviestit, tutkia minun kännykkää, taskuja tai vaikka kuva minua salaa. Ja saman asian minä saan tehdä hänelle. Meillä ei ole mitään salaisuuksia ja ystävät ovat yhteisiä. Sitä paitsi jos saan ystävältäni jonkun yksityisen nyyhkypostin, niin miehelläni ei todellakaan kiinnosta lukea sitä. Mutta lupa siihen on molemmilla. Eikä ole kyllä yksikään ystävistäni sitä mieltä, että miehelleni ei saisi heidän asioistaan puhua, koska he luottavat mieheenikin, siihen että hän ei kerro asioita eteenpäin.
Luotan mieheeni, enkä tutki hänen kännykkää/lompakkoa, mutta lupa siihen on. Molempien sähköpostit tulee näkyviin heti koneelle tultaessa, joten niitä on vaikea olla huomaamatta. Minun mielestä ihmiset jotka huutelevat luottamuksen ja yksityisyyden perään, ovat itse niitä joilla on jotain salattavaa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Mieheni saa lukea minun sähköpostit, tekstiviestit, tutkia minun kännykkää, taskuja tai vaikka kuva minua salaa. Ja saman asian minä saan tehdä hänelle. Meillä ei ole mitään salaisuuksia ja ystävät ovat yhteisiä. Sitä paitsi jos saan ystävältäni jonkun yksityisen nyyhkypostin, niin miehelläni ei todellakaan kiinnosta lukea sitä. Mutta lupa siihen on molemmilla. Eikä ole kyllä yksikään ystävistäni sitä mieltä, että miehelleni ei saisi heidän asioistaan puhua, koska he luottavat mieheenikin, siihen että hän ei kerro asioita eteenpäin.
Luotan mieheeni, enkä tutki hänen kännykkää/lompakkoa, mutta lupa siihen on. Molempien sähköpostit tulee näkyviin heti koneelle tultaessa, joten niitä on vaikea olla huomaamatta. Minun mielestä ihmiset jotka huutelevat luottamuksen ja yksityisyyden perään, ovat itse niitä joilla on jotain salattavaa :whistle:

Näin meilläkin toimitaan :)
 

Yhteistyössä