Kättäri ja sektio

Sitä en tiedä miten suhtautuvat suunniteltuun sektioon, mutta vuosi sitten kun kuopusta oltiin hakemassa ja synnytyksen aikana oli sydänäänten laskuja ja vauva pää vinossa eikä laskeutunut, niin ei siinä kauaa aikailtu kun päättivät että sektioon. Joskus kuullut kauhujuttuja kun on synnyttäjää pidetty yli vuorokausikin tuskissaan vaikka mistään ei selvästikään tule mitään ennenkuin on sitten leikattu...
 
No kyllä mullekkin 7 kk sitten tehtiin kiltisti sektio kun rupes tulee ongelmia synnytyksessä, taitaa olla aika yksittäistapauksia noi et vuorokauden joutuu kärsimään.

Ei kai se yks ja sama ylilääkäri nyt koko ajan voi olla valvomassa ja päättämässä?! Vai mitä tarkoitte..


Ihana paikka muuten toi Kättäri!
 
kamelikemeli

Mulla itselläni päättyi synnytys kättärillä sektioon 17 tunnin yrityksen jälkeen. 17 tuntia ylittänyt synnytys kuulemma lasketaan ylipitkäksi ja niin ollen leikkasivat. Mulla tosiaan vetkuttivat leikkausta, vaikka sitä jo synnytyksen kestäessä pyysin. Syynä leikkauksen nihkeyteen oli se, että mulla oli tulehdusarvot kovasti koholla. Mutta lopulta leikkasivat.

Nyt sitten syksyllä katsellaan, että mihin päätyvät, kun menen synnytystapa-arvioon. Itse olen sektion kannalla.

Tuttavani on muuten synnyttänyt kaksi kertaa suunnitellulla sektiolla synnytyspelon takia kättärillä. Mutta kuulemma pitää vaatia sitä ensin aikas kovasti..
 
Mulla nousi kesken synnytyksen kuume, kylläkin vain 37,1 astetta, mutta vauvalla nousi syke yli 200, joten os.lääkäri määräsi kiireellisen sektion. Onneksi kaikki oli/on hyvin sekä vauvalla että äidillä. Ei ne ainakaan mun kohdalla yhtään jahkailleet vaan vauhdilla mentiin sektioon. Mutta täytyy myöntää, että jäi sellanen fiilis että synnytys jäi kesken. Olin 6cm auki ja supistukset oli muhkeita ja epiduraalikin oli jo laitettu kun leikkuriin mentiin. Hetki vain ja vauva oli maailmassa. Ainut ikävä asia oli se että mun täytyi odotella heräämössä 2h ennen kuin pääsin os:lle vauvan ja isukin luokse. :heart: Nyt vaavi on jo (!) 2kk ja 2vkoa vanha :heart:
 

Yhteistyössä