"Käsin tehty kokoarvio"

• Viestiketjun aloittaja mammammaa
  • Ensimmäinen viesti
Kysyjä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 20:56 mammammaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 18:26 Kysyjä kirjoitti:
Synnytyspäivänä sisätutkimuksessa lääkäri arvioi kooksi 3900 ja ultra 4000, myös neuvolassa arvioitiin kooksi 4000. Vauva oli 3500 : )
Helpottavaa kuulla että näinkin päin käy =)
Joo miulle erityisesti tuo neuvolan arvio aiheutti aikamoiset pelot. Itkeskelin jne aikalailla. Synnärillä tehty kokoarvio ei ollut enää niin paha, kun rauhoittelivat taidokkaasti, ettei sillä koolla ole väliä vaan asennolla...Oli silti iloinen yllätys, kun oli noinkin pieni. Maha olikin tosi kohtuullisen kokoinen ja ehkä vanhempienkin koko viittasi enemmän tuohon 3500 g:aan...

kokenut kätilö koitti mahan päältä kuusi tuntia ennen vauvan syntymää että kolme ja puoli kiloa. ultralla kaksi viikkoa aiemmin 3400g. poika oli syntyessään (rv 38+4) 4035g. mutta mulla oli aika pieni maha, että olisko ollut lantiossa piilossa. ei tiedä.

Turmionkätilö
Kamalaa kehua muttaitse olen tehnyt näitä painoarvioita just ennen synnytystä ja paras on heittäny 10 grammaa... Käsikopelolla yleensä tuleekin tarkempi arvio kuin ultralla.

wieras
:whistle: On tainnut osua hyvin suurimmalla osalla, ei kuitenkaan mun kohdalla...

vk 37 th arvioi käsin "nyt on n. 3600-3800g"
Ultralla vk 39 4600-5200g
Klö vk 39 just ennen synnytystä "ei tule yli 4500g, lähempänä 4300g"

Syntyi sitten poika 5080g, eli mulla ultra osui lähimmäs...

Yhteistyössä