Käsi ylös te, joilla on autolaina!

  • Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti
työssäkävijä
[QUOTE="niinpä";27106598]Puhuin tuossa auton ostamisesta. Kyllä useimmat joutuvat tosiaan asunnon ostoa varten ottamaan lainaa, MUTTA sitäkin varten pitäisi kyllä mielestäni säästää ensin vaikka 20 %. Onneksi tähän suuntaan ollaan menossa ja pankit vaativat jatkossa isompaa oman rahan osuutta asuntolainaa hakevilta :)[/QUOTE]

Mä ymmärrän, että olisi parempi jos lainaa tarvitsisi ottaa - tietenkin!
Mutta toisaalta, onko se keltään pois jos ottaa lainaa sellaisen summan jonka pystyy huoletta maksamaan? Pankkihan siinä vain rikastuu.

Vaan tuo, että sanotaan ettei mitään voi oikeasti ostaa jollei ole omaa säästöä. Että kannattaa hommata vasta sitten kun sukan varresta summa löytyy... Kuinkahan moni esim. UUSI talo olisi jäänyt rakentamatta ilman pankkilainaa / perintöjä? Aikamoinen työmarkomaani hyväpalkkaisessa duunissa täytyy olla, että on heittää tiskiin taloa tai osaketta varten 100 000 - 300 000 € :whistle:
 
[QUOTE="vieras";27106775]20 000€ pakollista autoon? :O luulin että vaan rikkaat käyttää kyseisiä summia autoon..... [/QUOTE]


Mun sisko osti just "uuden" auton, vm. 2008 ja maksoi 14500 e. Toyota Avensis et musta ihan perushyvä auto.

Itsellä on 10 vuotta vanha Avensis ja kyllä mä sillä ihan lapsia kuskaan. Itseasiassa ostin ton ihan just, sitä ennen ajoin -94 Carinalla ja kyllä mun lapsiraukat joutui siinäkin kyydissä istumaan. Kerran jopa paikallisliikenteen bussi ajoi perseeseen mutta siitäkin selvittiin takaluukun vaihdolla, meille kyydissä olleille ei käynyt onneksi kuinkaan.

Mä en kyllä osaa kuvitella et ikinä maksaisin 20 000 euroa AUTOSTA kun halvemmallakin saa ihan hyviä kapistuksia. Itsellä ei ole ikinä autolainaa ollut, kun ajan noilla "halvoilla paskoilla" mutta miehellä on oma auto 3 vuoden rahoituksella, oli saanut liki 0-korolla aikanaan niin päätyi sit ottamaan rahoituksen vaikka olis just ollu varaa se käteiselläkin maksaa. Miehen autokin siis maksanut silloin reilu 2 vuotta sitten n. 10000 euroa eli ei mikään kallis luksusauto sekään.
 
"joo"
meillä on 2kpl autoja rahotuksella toinen makso jtn 2000€ josta pois käsiraha, toinen 8000€ pakettiauto miehen työautoksi. molemmista rullaa viellä osa maksut, ekasta maksetaan noin 150€kk ja pakusta noin 300€/kk. kohta on ekan auton maksut suoritettu
 
vanha ämmä
7 v sitten ostettiin silloin 3 v käytössä ollut auto, maksettiin siitä muistaakseni 15 000, kun laitettiin vielä entinen vaihdossa. Laina piti ottaa. Maksettiin se 6 vuodessa pois, kuukausierät noin 250 e luokkaa.
Päivittäistä työmatkaa on yhteensä reilut 70 km ja työ vaatii omaa autoa. Auto ei ole järkevä sijoitus, ei oikeastaan missään mielessä sijoitus, mutta kun ikänsä on tapellut noiden muutaman satasen romujen kanssa, soitellut sukulaisia hinaamaan tai herännyt aamulla pelko perseessä että lähteekö se romu taaskaan käyntiin, haluaa lopultakin päästä helpommalla. Mies sanoo viettäneensä elämässään riittävän monta tuntia pakkasessa korjaamassa jotain autonromua. Siksi meille kalliimpi ja laadukkaampi auto. Vaikka sitten velkarahalla.
 
velkaa on
[QUOTE="aapee";27103025]No ei ole suppea, mutta en tunne :D Mun (ja mun tuntemien ihmisten) mielestä auto on väline, jolla kuljetaan paikasta A paikkaan B, ei minkään jatke tai statuksen kohottaja.

Mä haluaisin nyt saada yhdenkin hyvän selityksen, millä tavalla se 20 000 euron uusi auto eroaa esim 5000 euron autosta? Miten sillä kalliimmalla autolla pääsee paremmin paikasta A paikkaan B?[/QUOTE]

Mä just ostin uuden auton, lainalla. Tarvitsen autoa työssä ja käteisellä ei ole rahaa autoa ostaa. On siinä etujakin, uusi auto on huoleton, itse en osaa korjata. Toiseksi, saan todella halvan liikennevakuutuksen + kaskon osamaksuun.
 
"vieras"
Me olemme moneen kertaan laskeneet ja ainakin meille autolaina on kannattavampaa kuin auton käteisellä ostaminen. Sillä rahalla mitä lyhennämme autolainaa kolmen vuoden ajan, ei saisi yhtä hyvää autoa, yhtä edullisia vakuutuksia ja yhtä pieniä huoltokuluja, autoveroja ja polttoainekuluja. Uudempi ja ympäristöystävällisempi auto kun vie vähemmän polttoainetta ja isot määräaikaishuollot ovat vasta kaukana edessäpäin, jälleenmyyntiarvokin on vielä suhteellisen hyvä. Autokaupassa ei voita koskaan, mutta "liisaamalla" häviä kokonaiskustannuksissa vähemmän.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";27105023]Tästäkin huomaa sen, että ihmisillä ei ole mitään käsitystä siitä, millaisen auton saa 5000 eurolla...[/QUOTE]

No anna nyt esimerkkejä 5000 euroa maksavista autoista jotka turvallisuuden puolesta soveltuvat lasten kuljettamiseen?

20000 eurolla saa alle 5 vuotta vanhan ja alle 130 tkm ajetun käytetyn auton jonka hinta uutena on 45-50000 euroa. Vastan tämän luokan autoissa on sekä aktiivinen että passiivinen turvallisuus riittävällä tasolla.
 
äiti123
[QUOTE="vieras";27108224]No anna nyt esimerkkejä 5000 euroa maksavista autoista jotka turvallisuuden puolesta soveltuvat lasten kuljettamiseen?

20000 eurolla saa alle 5 vuotta vanhan ja alle 130 tkm ajetun käytetyn auton jonka hinta uutena on 45-50000 euroa. Vastan tämän luokan autoissa on sekä aktiivinen että passiivinen turvallisuus riittävällä tasolla.[/QUOTE]

Voivoi... miten sitä nykyihminen selviää edes lastenkuljetuksesta. Kiinnittäkää vähän enemmän huomiota siihen ajotyyliinne, niin ei tarttis olla niin pirun huolissaan siitä kestääkö auto kolareita. Tuollahan tien päällä näkee kun vedetään "minä ensin"-mentaliteetilla miten sattuu, sillä uudella megaturvallisella 20 000€:n autolla.

Ja joo, aina voi rattijuoppo tulla päälle, mutta väitän silti että eniten lasten (ja muiden ihmisten) turvallisuuteen vaikutetaan ihan sillä omalla ajotyylillä.

Ja joo, jos on varaa ostaa 20 000€;n auto niin tietysti sellaisen saa ostaa, mutta kyllä lapsia nyt halvemmassakin purkissa sopii kuljettaa...
 
  • Tykkää
Reactions: (Laura)
"Ninni"
[QUOTE="vieras";27104155]paljonko se maksoi, että sait tuoda sen tänne? tulli jne? ei ilmaista ole...[/QUOTE]

Tulli maksuineen 25 600 €. Ei nyt jäätävän isot ollu tullimaksut
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti123;27108282:
Ja joo, aina voi rattijuoppo tulla päälle, mutta väitän silti että eniten lasten (ja muiden ihmisten) turvallisuuteen vaikutetaan ihan sillä omalla ajotyylillä.
Kohtaamisonnettomuus on yleisin kolarityyppi jossa lapsi vammautuu. Tässä kolarityypissä auton malli ja vuosimalli ovat erittäin merkittävässä roolissa. Onnettomuuden aiheuttajana on useimmiten rattijuoppo, sairas, väsynyt tai iäkäs vastapuoli.

Lasten kuljettaminen pienessä tai ohutpeltisessä koslassa on edesvastuutonta.
 
On. Siksi, että olen persaukinen ja mulla oli paska auto, jota katsastuskuntoon laittaessaan isäni, kaikkeen mekaniikkaan ja autoihin perehtynyt moniosaaja ja ihmeidentekijä, parahti, että tällä koslalla sä et muuten enää kuljeta tenavias saati itseästi. Ja että hän ei tähän enää koske..... tai no sen verran että rukkaa sen peltoautoksi jollekulle.

Autolainan antoi isäni, lyhennän sitä aina kun kykenen. Korkoa ei ole. Auto oli löytö ja saatiin se 5000 eurolla.
Ekaa kertaa mulla on allani auto, joka on valmistettu tällä vuosituhannella...... aika kiva :D

En ole autoilun huima kannattaja, mutta täällä takahikiällä se on melkolailla välttämättömyys. JA ei , minä EN halua muuttaa toimivan joukkoliikenteen pariin, haluan, että toimiva joukkoliikenne saadaan myös tänne maaseudulle takaisin. Prkle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27123538:
On. Siksi, että olen persaukinen ja mulla oli paska auto, jota katsastuskuntoon laittaessaan isäni, kaikkeen mekaniikkaan ja autoihin perehtynyt moniosaaja ja ihmeidentekijä, parahti, että tällä koslalla sä et muuten enää kuljeta tenavias saati itseästi. Ja että hän ei tähän enää koske..... tai no sen verran että rukkaa sen peltoautoksi jollekulle.

Autolainan antoi isäni, lyhennän sitä aina kun kykenen. Korkoa ei ole. Auto oli löytö ja saatiin se 5000 eurolla.
Ekaa kertaa mulla on allani auto, joka on valmistettu tällä vuosituhannella...... aika kiva :D

En ole autoilun huima kannattaja, mutta täällä takahikiällä se on melkolailla välttämättömyys. JA ei , minä EN halua muuttaa toimivan joukkoliikenteen pariin, haluan, että toimiva joukkoliikenne saadaan myös tänne maaseudulle takaisin. Prkle.

aha :kiss:
 
"jep"
Mä ostin vanhan vähän ajetun mersun 4000e, sain 600e alennusta kun siihen piti tehä vuoden sisällä 800e remppa. Maksoin 2000e käteisellä, otin 2000e rahotusta ja säästin 9kk 800e. Rahotusta viel 480e jäljellä ja auto on ku uus :D
 
pastorosasben@gmail.com
Hei,

Etsitkö yritysten laina, henkilökohtainen laina, talo, auto laina, opintolaina, velkojen konsolidointia lainat, vakuudettomia lainoja, riskipääoman, jne. .. Vai oletko evätty lainan pankki tai rahoituslaitos kokoonpano yhden tai useamman reasons.You pikemminkin niiden luotto ratkaisuja! Olen pastori, yksityinen lainanantaja, luotonanto yrityksille ja yksityishenkilöille pieni ja edullinen korko 2%. Kiinnostuitko? Ota yhteyttä hoitoon lainan seurata siirtoa 48 tunnin kuluessa. YHTEYSTIEDOT: pastorosasben@gmail.com

sovelluksen yksityiskohdat

nimi:
Syntymäaika:
Sukupuoli:
Siviilisääty:
osoite:
sijainti
status:
Postinumero:
maa:
Puhelin:
E-mail:
Valtion Käyttötarkoitus:
Lainan määrä:
Laina Kesto:
Nettokuukausituloista.

Takaisin asap kanssa edellä mainitut tiedot lisätietoja.
Hope kuulla sinusta.
Kiitos ja Jumala siunatkoon teitä,
Pastori Osas Ben
 
Amanda Sanchez Perez
En voi salata tätä suurta todistus, joka tapahtui elämässäni, minä rakastan jokainen tietää sen ja antaudu siksi haluan jakaa sen koko maailman asettamalla tämän ilmoituksesi Classifieds lisää. Olen Amanda Sanchez nimen, asun Michigan, USA. Haluan kiittää pastori David Babatunde hänen ystävällisyyttä minun perhe-elämän, en tiennyt, että siellä on vielä vilpitön ja luotettava lainanantaja näin internetissä ja maan päällä. Vain muutaman päivän olin etsi lainan $ 500,000.00 USD sillä olin loppumassa rahat ruokintaan, koulumaksut, Oma yritys oli todella menossa ulos pääoman ja minun vuokrata koska olen yksinhuoltajaäiti 4 kids. Minua huijattiin noin $ 6,730.00 USD ja päätin olla mukana itseni tällaiseen liiketoiminnan uudelleen.Ystäväni esitteli minulle lainan virasto takia minun ulkonäkö ja myös minun valittaa hänelle. Sanoin hänelle, että en ole kiinnostunut lainan käsitellä enää, mutta hän kertoi minulle, että on vielä vilpitön lainanantajan jotka hän suositella minua ja aion saada lainaa, että minun tarvitsee, hän antoi minulle yksityiskohtia tämän lainan toimisto. Olen todella laittaa tutkimus ja olen hyvin kiitollinen ja onnekas tänään, sain lainan määrä $ 500,000.00 USD tämän hienon laina virasto nimeltään Happi Laina Virasto hallinnoi Rev David Babatunde. Jos olet tarvitsevat aito, vilpitön, kestävä ja totuuden arvoinen laina lainanantaja tai taloudellista tukea ja myös tiedät voi olla luotettava ja luotettu, joka pystyy maksamaan takaisin, koska / kestoaika varoja, kehotan sinua lähettää yhteystietosi niitä toteutettiin sähköpostitse: oxygenloanageency@gmail.com ja koet vilpittömyyttä ja rehellisyyttä.

Amanda Sanchez Perez
 
"mimmi"
On autolaina, joka on ensi keväänä maksettu pois. Muutama vuosi sitten ostettiin uusi auto n. 32000e. Mies ajaa työssään paljon ja haluttiin luotettavuutta ja myös hyvä auto jota kiva ajaa (ja on ihan kivannäkönenkin). Kun on auto maksettu, aletaan säästää lainanlyhennyksen verran enemmän seuraavaa autoa varten, jospa ei sitten tarttis niin paljon ottaa lainaa. Mitään vanhaa pommia ei haluttu, kun ei jakseta itse alkaa noita rassailla.
 
NO on
Laina-ajan (3 vuotta) myös ilmaiset huollot ja renkaiden vaihdot. En kauheasti keksi tällä korolla (2 %), että miten paljon järkeä olis ollut osaa käteisellä halpa paska auto, jonka huoltoihin ja korjauksiin olis mennyt huimasti enempi rahaa, kuin noihin korkoihin kolmessa vuodessa.
 
sintt1
Itseasiassa monesti uuteen autoon menee huoltakustannuksiin enemmän rahaa kuin vanhaan (ihan romut asia erikseen), koska uutta pitää käyttää "takuu huollossa" tasaisin välein, osat on kallimpia ja huollot pitää tehdä merkkihuollossa kun tavallisissa huoltamoissa ei pysty noita enää huoltamaan.
Ihan vaan tiedoksi, että uusia autoja ei tosiaan tarvii käyttää missään takuuhuolloissa. Uusissa autoissa sen sijaan on aina melko kattava takuu, jonka piikkiin saa korjautettua mikäli auto sattuu hajoamaan. Nykyisin uusissa autoissa on huoltovälit jopa 30t km ilman aikarajaa. Monissa vanhoissa autoissa on huoltoväli jopa 10-15t km tai 12kk. Että se niistä kalliista takuuhuolloista.

Mä en kyllä käsitä onko se aloittajalta jotenkin pois, jos joku haluaa ajaa kalliilla autolla. Itse ajan paljon ja nautin siitä, että on hyvä ja luotettava auto alla. Tosin mun mielestä 20 000€ ei vielä edes riitä kovin ihmeelliseen autoon. Käytetyn perus kulkupelin sillä saa, ei mitään luksusta.
 
Ja vieläpä
Laina-ajan (3 vuotta) myös ilmaiset huollot ja renkaiden vaihdot. En kauheasti keksi tällä korolla (2 %), että miten paljon järkeä olis ollut osaa käteisellä halpa paska auto, jonka huoltoihin ja korjauksiin olis mennyt huimasti enempi rahaa, kuin noihin korkoihin kolmessa vuodessa.
Lisäksi uuteen autoon saa vakuutusyhtiöistä melkoisia etuja; esim. meillä vuoden täyskasko ilmaiseksi.
 

Yhteistyössä