Oi G-woman! Milloin saan tulla teille syömään??Kokkaan aasialaista ruokaa. Käyn töissä ja muita ei täällä asu.
En mä kuitenkaan erinomainen kokki ole. Mut anytime babe.Oi G-woman! Milloin saan tulla teille syömään??
KuinniAlkuperäinen kirjoittaja epäterveellistä ja maukasta;28195136:En tee terveellistä, ihan käsi sydämmellä.
Kermalla ja voilla höystän ruoat. Maistuvat kamalalle, jos niihin laittaa öljyä ja kevytkermaa, kylässäkään en näitä usein pysty syömään.
Leivän päälle oivariinia, margariinit on kaikki hirveitä.
Käytän jonkun verran pakastekasviksia, niissähän on ravintoarvo NOLLA, joten sekin lisää ruoan epäterveellisyyttä.
Valmisruokia en osta koskaan, teen kaiken alusta loppuun saakka itse. Mukaan lukien kastikkeet. Tänään viimeksi tuoretta rieskaa leivinuunissa... nam nam, niin ihanaa lämpimänä. Ja ah, niin epäterveellistä kun laittaa paksusti päälle voita/oivariinia
Kylmäpuristettua luomuoliiviöljyä (eniten), lisäksi voita (esim. kalan paistamiseen ja leivän päälle, mutta leipää ei tosiaan syödä hirvittävän paljon), joskus kanan paistamiseen kylmäpuristettua neitsytluomukookosöljyä, rasvaa saadaan lisäksi pähkinöistä, siemenistä, rasvaisesta kalasta jne. Leivän päällä välillä voin sijasta esim. pestoa. Pop cornien tekeminen on ainoa, johon oliiviöljy ei käy ja pitäisi olla jotain auringonkukkaöljyä tai rypsiöljyäMitä rasvoja ja mitä sokeria teillä käytetään?
Totta kai, mutta monesti näistä ketjuista saa sen kuvan, että pastaa ja perunaa ei käytetä ollenkaan, jauhelihakin on saatanasta ja kasviksia on joka aterialla se puoli kiloa, ei mitään pientä salaatti tai paprikaa kastikkeessa. Ja vaikka lasagnenkin tekis kuinka alusta loppuun itse, niin onhan siinäkin sitä pastaa jayleensä myös juustoa.Niin no. Makaronilaatikon voi tehdä tummaan pastaan, sinne voi lisätä kasviksia itse laatikkoon tai sen lisukkeena voi olla kasviksia. Nakkikastikkeesta en kyllä keksi mitään hyvää, mutta voihan sen lisukkeena olla vaikka kuinka paljon vihanneksia ja salaattia? Lasagnen teen ainakin itse kokonaan alusta alkaen itse, joskus tuoreista tomaateista, joskus tölkistä mutta en mistään Knorrista.
Eikä yksi annos vielä kerro koko totuutta. Vaikka huonosti silti suomalaiset syö...
Minäkin puutun tähän. Tutkimusten mukaan pakastaminen on kasviksillekin kaikista paras säilöntämenetelmä, kun mietitään ravintoaineiden säilymistä. Mulla on kaksi pakastinta (kahden hengen taloudessa) ihan sitä varten, että saan kesällä säilöttyä muutenkin kuin sokeriin, etikkaan tai kuivaamalla.Alkuperäinen kirjoittaja epäterveellistä ja maukasta;28195136:En tee terveellistä, ihan käsi sydämmellä.
Kermalla ja voilla höystän ruoat. Maistuvat kamalalle, jos niihin laittaa öljyä ja kevytkermaa, kylässäkään en näitä usein pysty syömään.
Leivän päälle oivariinia, margariinit on kaikki hirveitä.
Käytän jonkun verran pakastekasviksia, niissähän on ravintoarvo NOLLA, joten sekin lisää ruoan epäterveellisyyttä.
Valmisruokia en osta koskaan, teen kaiken alusta loppuun saakka itse. Mukaan lukien kastikkeet. Tänään viimeksi tuoretta rieskaa leivinuunissa... nam nam, niin ihanaa lämpimänä. Ja ah, niin epäterveellistä kun laittaa paksusti päälle voita/oivariinia
Mä just mietin mitä tekis tuolla kaapissa lötköttävälle kesäkurpitsalle. Pitäsköhän ihan vain paistaa pannulla.Alkuperäinen kirjoittaja kyllä syömme;28195584:Tänään ruokana eilisestä jäänyttä perunamuusia jauhelihakastikkeella ja kaveriksi paistan pannulla paprikaa, sipulia ja kesäkurpitsaa.
Kuin myös. Mun aivoni yksinkertaisesti tarvitsevat hiilareita, jotta pystyn olemaan skarppina koko työpäivän ajan. En siis välttele niitä vaan vetelen hyvällä halulla läjäpäin hedelmiä, marjoja ja viljojaMeillä ei hiilareita pelätä eikä kyllä mitään muutakaan. Meillä syödään mitä syödään mutta tärkeää on raaka-aineet mistä tehdään.
Nam, kuulostaa hyvältä, tätäkin vois joskus kokeillaTai gratinoi uunissa tomaatin kanssa, jos terveellisyydellä ei ole niin väliä
Kuin myös. Muisti menee muutenAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28195661:Kuin myös. Mun aivoni yksinkertaisesti tarvitsevat hiilareita, jotta pystyn olemaan skarppina koko työpäivän ajan. En siis välttele niitä vaan vetelen hyvällä halulla läjäpäin hedelmiä, marjoja ja viljoja