Käsi sydämellä: Mikä lihavassa naisessa on niin kamalaa että jatkuvasti täytyy haukkua?

  • Viestiketjun aloittaja Haluanko edes tietää?
  • Ensimmäinen viesti
"..."
[QUOTE="Mies";27912749]Duunipaikan mursuille viel terkkui pitäkää pää kiinni kukaan ei usko teidän geeni juttuja ja teette ittenne naurunalaisiksi niillä.[/QUOTE]

No joo, kieltämättä aika usein kuulee kakkulautasen äärellä selityksiä "hitaasta aineenvaihdunnasta" ja ties mistä.
 
Mä en taas osaa ajatella kauneutta jotenkin erillisenä asiana painosta, kauneus muodostuu sopusuhtaisesta ja symmetrisestä kokonaisuudesta. Ja kokonaisuus kärsii ylipainosta.

Mä olen aina ihmetellyt sitä, kun sanotaan, että joku on lihava, mutta silti kaunis. Siis mitä ihmettä? Sehän on yhdenlainen oxymoron (siis mulle). Vai mitä siihen kauneuteen sitten kuuluu, jos ei kokonaisuus? Tarkoittavatko ihmiset kauneudella sitten pelkästään kasvoja ja vai mitä? Eikös se silloin olisi lähinnä kasvoista kaunis tai jtn...
Niin no mä en näe lihavuutta rumana. Henkilökohtainen mielipiteeni on että lihavuus on kauniimpaa kuin laihuus. En osaa sen kummemmin selittää. Mutta siis jos olisi kaksi muuten samannäköistä naista, toinen olisi laiha ja toinen lihava niin luulen että mielummin valitsisin lihavan. Ja ihan sillä näkökulmalla että oon bi-seksuaalinen. Siksi kai mua ihmetyttää että jotkut pitää lihavia automaattisesti rumina jne. o_O Mutta toki ulkonäkö on sivuseikka. Jos se lihava olisi kusipäinen ihminen niin en ottas ;)
 
"A.P"
En yritä kumota kenenkään mielipiteitä, vaikka vähemmistöön kuulutkin niiden osalta. Sen sijaan mua edelleen kiinnostaa, miten määrittelet kauneuden, jos se ei ole kokonaisuus?

Onhan se kokonaisuus. Kasvot on tärkeimmät naisissa ja miehissä, käytös, luonne, silmät. mut runsaus vartalossa, se vaan näyttää upeammalta kuin kapeus. Esim brittikokki Nigella.
 
"vieras"
Mistä sen muuten tietää, mimmonen aineenvaihdunta on? Mulla on varmaan tosi nopea sitten, jos lihavilla on hidas.
Esim. siitä, kuinka usein paska tulee. Mulla tulee kerran-pari viikossa, tullut aina, myös silloin kun olin normaalipainoinen ja liikuin. Miehelläni tulee kerran-pari päivässä. Ei tarvitse olla rakettitieteilijä tietääkseen, että toisella meistä on hitaampi aineenvaihdunta kuin toisella.
 
pulkannaru
[QUOTE="vieras";27913269]Esim. siitä, kuinka usein paska tulee. Mulla tulee kerran-pari viikossa, tullut aina, myös silloin kun olin normaalipainoinen ja liikuin. Miehelläni tulee kerran-pari päivässä. Ei tarvitse olla rakettitieteilijä tietääkseen, että toisella meistä on hitaampi aineenvaihdunta kuin toisella.[/QUOTE]

No selvä. Kysyessäni muistelin ex-työkaveriani, jolla oli oman kertomansa mukaan nopea aineenvaihdunta. Oli melko lihava siihen aikaan.
 
"jep"
Ei mulla muuta, mutta pidän oikeasti jollain lailla vajaana aikuista ihmistä, joka rupeaa julkisella paikalla kommentoimaan yhtään kenenkään ulkonäköä. Ja tätä en tarkoita loukkauksena niitä kohtaan, joilla oikeasti on esim. kehitysvamma tai psyykkinen sairaus, heilläkin nimittäin yleensä on käytöstavat. Tuollainen jossain viestissä kuvattu uimahallissa tapahtunut haukkuminen ja osoittelu kuuluu mielestäni korkeintaan siihen ikään, jolloin on vielä mukana aikuinen saattaja, jonka tehtävänä on kertoa moisen käytöksen olevan sopimatonta. Tämä siihen katsomatta, onko kohteena lihava, laiha, iso- tai pienirintainen, posliini, tuhero, arpinen, ryppyinen vai sellainen, jolta puuttuu toinen käsi, rinta ja korva.
 
"vieras"
No selvä. Kysyessäni muistelin ex-työkaveriani, jolla oli oman kertomansa mukaan nopea aineenvaihdunta. Oli melko lihava siihen aikaan.
Voi nopeankin aineenvaihdunnan omaava olla ylipainoinen, eihän se nyt sitä poissulje. Mutta hitaammalla peristaltiikalla varustettu lihoo helpommin, siitä nyt ei pääse mihinkään. Mikään este hidas aineenvaihdunta ei ole laihtumiselle ja normaalipainossa pysymiselle, mutta ei se niin helppoa ole kuin sellaiselle, jolla aineenvaihdunta on vikkelämpää. Mutta enivei, ei siis ole mikään syy, mutta on niissä silti eroja, aineenvaihdunnoissa. :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Haluanko edes tietää?;27912069:
Nyt käsi sydämellä, mikä lihavassa naisessa on niin kamalaa? Keksin lukuisia muita asioita tai piirteitä ihmisissä jotka menee ylipainon edelle. Esimerkiksi epähygieenisyys, likaisuus, huonotapaisuus, tupakan poltto, liiallinen viinanjuonti, kiroilu, örvellys, tatuoinnit jne.

ja jos esteettisyydestä puhutaan niin kyllä kaunis lihava aina ruman laihan ihmisen voittaa. Ja kauneuskäsityksiäkin on niin paljon erilaisia.
Ajattelen vain lapsia. Haluan, että edes yksi lapsi lukee kirjoitukseni, ja lopettaa mässäyksen, ja saa ehkä joskun oikeaa rakkauta, eikä katkeroidu.

Lasten takia dissaan plösöjä ja muita syömishäiriöisiä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27912319]Mulle on ihan yksi lysti missä kenenkin paino on tai on olematta, mutta jos ihminen itse on jotenkin luotaantyöntävä luonteeltaan, niin tulee negatiiviset fiilikset.[/QUOTE]

Usea blösö on, koska huono itsetunto, koska hoikka on kaunis.
 

Yhteistyössä