Kärryjä näihin vaatimuksiin?

Haussa olisi menopeli tulevalle pikkukakkoselle, ja nyt kovasti mietityttää, että mitä sitä oikein hankkisi.

Yksi tärkeä kriteeri on pituus. Vaunujen/rattaiden pituus. Niiden kanssa kun olisi hyvä mahtua bussin vaunutilaan ilman, että kauheasti oltaisiin käytävällä tukkeena. Oletuksena lyhyemmät kärrit myös vievät vähemmän tilaa autoon pakattuina (esikoisen kärryttelyaikaan ei ollut vielä omaa autoa).
Kauheasti eroa tuntuu olevan kärryjen mitoissa, siis ihan sieltä makuuosan/kuomun päästä työntöaisan päähän. Matkarattaat olisivat mitoiltaan jokseenkin ihanteellisia, mutta niiden renkaat on ihan surkeita eivätkä ainakaan aiemmin kestäneet kovempaa kulkemista (herkkiä hajoamaan, vaikka hienot ja kalliit olivat).

Toisena on säädettävä työntöaisa. Vanhoja emmaljungan kuomareita sai työntää kumarassa kun oli aisa niin alhaalla, ja toisissa se tuntuu olevan melkein kainalon tasalla. Miehen kanssa kun on pituuseroakin, niin hyvä olisi, että kumpikin voisi tuskatta samoja vaunuja työntää.

Hinta. Mainitaan nyt sekin, kun ei varsinaisesti rahoissa uida. Aina parempi jos unelmakärrit voisi löytää käytettyinä, mutta jos uudet saa suht edulliseen hintaan niin ei ole sitäkään vastaan varsinaisesti mitään. Sisäinen roopeankka sanoo, että kärreissä voi säästää päinvastoin kuin turvakaukalossa...

Pyöriä pitää olla neljä. Kolmipyöräiset tuntuu niin kummallisilta virityksiltä, että vaaditaan tosi hyvät perustelut (muutakin kuin vaunukaupan myyntipuhe) että sellaisia voisin harkita.

Löytyisiköhän suosituksia sopiviksi menopeleiksi?

Niinjuu, perustellakin saa ;) <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 15:08 Vaaja kirjoitti:
Haussa olisi menopeli tulevalle pikkukakkoselle, ja nyt kovasti mietityttää, että mitä sitä oikein hankkisi.

Yksi tärkeä kriteeri on pituus. Vaunujen/rattaiden pituus. Niiden kanssa kun olisi hyvä mahtua bussin vaunutilaan ilman, että kauheasti oltaisiin käytävällä tukkeena. Oletuksena lyhyemmät kärrit myös vievät vähemmän tilaa autoon pakattuina (esikoisen kärryttelyaikaan ei ollut vielä omaa autoa).
Kauheasti eroa tuntuu olevan kärryjen mitoissa, siis ihan sieltä makuuosan/kuomun päästä työntöaisan päähän. Matkarattaat olisivat mitoiltaan jokseenkin ihanteellisia, mutta niiden renkaat on ihan surkeita eivätkä ainakaan aiemmin kestäneet kovempaa kulkemista (herkkiä hajoamaan, vaikka hienot ja kalliit olivat).

Toisena on säädettävä työntöaisa. Vanhoja emmaljungan kuomareita sai työntää kumarassa kun oli aisa niin alhaalla, ja toisissa se tuntuu olevan melkein kainalon tasalla. Miehen kanssa kun on pituuseroakin, niin hyvä olisi, että kumpikin voisi tuskatta samoja vaunuja työntää.

Hinta. Mainitaan nyt sekin, kun ei varsinaisesti rahoissa uida. Aina parempi jos unelmakärrit voisi löytää käytettyinä, mutta jos uudet saa suht edulliseen hintaan niin ei ole sitäkään vastaan varsinaisesti mitään. Sisäinen roopeankka sanoo, että kärreissä voi säästää päinvastoin kuin turvakaukalossa...

Pyöriä pitää olla neljä. Kolmipyöräiset tuntuu niin kummallisilta virityksiltä, että vaaditaan tosi hyvät perustelut (muutakin kuin vaunukaupan myyntipuhe) että sellaisia voisin harkita.

Löytyisiköhän suosituksia sopiviksi menopeleiksi?

Niinjuu, perustellakin saa ;)

Vaikkapa Haberkorn Comfort XL. Siinä on työntäjiä varten korkeusäätö ja siitä saa vanut myös lyhennettyä bussikuljetukseen. Vielä oli erittäin hyvä kun kumu on kapea ja istumaosa sisältä leveä. Kuomu on kiinni eri tavalla kuin Emmaljungassa ja Briossa jotka on ylhäältä aika leveitä bussiin.

Hintakin alle 300,-? vuoden takuu. Hyvin pelittänet.
 
Mulla oli neitin ratasaikaan emmaljunga ceroxit: liikuin aina joka paikkaan bussilla eikä ikinä oltu käytävällä tiellä (toisin kuin briojen kanssa, jotka omistettiin ennen ceroxeja), ne on tukevat ja vakaat ja hyvät työntää missä tahansa, ja aisa on säädettävissä... Huutonetissä mm myydään käytettynä ihan ok hintaan aika vähän käytettyjä, joten uusia ei tarvitsisi ostaa. Mä ostin kyllä uudet, taas, tälle tulokkaalle: nyt olen kaukaa viisas enkä näitä rattaita eteenpäin myy, niin saa tulevillekin jos joskus vielä lisää lapsosia meille suodaan. =)
 
Greippi
Suosittelen kunnollisia laadukkaita kuomurattaita yhdistelmien sijaan. Ovat ulkomitoiltaan paljon pienemmät. Itselläni on käytössä Teutonian Timmyt ja jos saisin toisen lapsen, en varmaan vaunuja ostaisikaan.
AInoa miinus noissa on pikkuvauvaa ajatellen se, ettei työntösuuntaa voi vaihtaa eli ei ole heittoaisaa. Joissain kuomurattaissa on sellainenkin, olisikohan Emmaljungan Ceroxeissa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 13:38 Greippi kirjoitti:
Suosittelen kunnollisia laadukkaita kuomurattaita yhdistelmien sijaan. Ovat ulkomitoiltaan paljon pienemmät. Itselläni on käytössä Teutonian Timmyt ja jos saisin toisen lapsen, en varmaan vaunuja ostaisikaan.
AInoa miinus noissa on pikkuvauvaa ajatellen se, ettei työntösuuntaa voi vaihtaa eli ei ole heittoaisaa. Joissain kuomurattaissa on sellainenkin, olisikohan Emmaljungan Ceroxeissa?
Olis. :D
 
Nettivertailussa olen ihastunut nyt noihin Emmaljungan Ceroxeihin. En vaan ole löytänyt mistään rattaiden mittoja muuten kuin taitettuna. Jos joku tietää mistä löytyy tai viitsisi omat ceroxinsa mitata niin kiitos :)
Eniten vaivaa tuo pituus, eli kuinka pitkät ovat aisanpäästä ihan toiseen päähän rattaita?
 

Yhteistyössä